Varmaan on jossain ollut jo keskustelua, mutta ei ainakaan tämän ketjun viimeisten 25 sivun aikana.
Eli mitä eroa on taka- ja nelivedon alustasarjoissa?
Omaan nelivetoon olisi aihetta vaihdella, kun katsuri löysi sivuttaisväljyyttä etuiskareista. Nykyinen setti on sekalainen coilover: edessä KW Variante, luoja tietää miten vanhoilla iskareilla ja pari vuotta vanhoilla jousilla. Takana on vanhat Lowtec coilisarjan jouset ja pari kk vanhat Koni-sport iskarit, jotka vaihdoin korkanneiden Lowtecien tilalle. Pähkäilen, että miten kannattaisi toimia: uusiiko koko paskan, joko coileilla tai kiinteästi madaltavalla, vai vaihtaako vain kriittiset osat. Näkisin vaihtoehtoina
1. Uusi coilover-sarja, ei halvin eikä kallein, tyyliin AP n.500€ Saksasta. Tässä tullaankin ensimmäiseen kysymykseen eli voinko ottaa kaksivetoiseen tarkoitettua sarjaa? Nelikkoon on heikosti tarjolla coileja.
2. Uusi kiinteä madallussarja, tyyliin H&R jouset ja eteen uudet Konin sportit. Takana pitäisin nykyiset iskarit. Tässä mietityttää nelikkoon tarkoitettujen jousien vähäinen madallus n.30mm. Nykyinen korkeus lienee matalampi kuin noilla saavutettaisiin (kuva alla)? Vähän voisin tinkiä madalluksesta, mutta en kovin paljoa.
Tälle vaihtoehdolle tulee hintaa about saman verran edellisen kanssa tai jopa enemmän, sillä Konit ovat suht' kalliit. Lisäksi nykyiset lyhyet koiranluut pitäisi vaihtaa pidempiin.
3. Uusi kiintesti madaltava valmis "sportfahrwerk-setti" eli jouset+iskarit. Nelivetoon tällaisia ei tainnut olla tarjolla juurikaan, joten pitäisi ottaa kaksivedon setti. Onnistuuko? Tämä olisi varmaan halvin vaihtoehto, esim H&R cup kit 55/35mm. Lisäksi nykyisistä uuden karheista taka-Koneista voisi joku vielä jotain maksaakin.
4. Nykyisten KW-coilien huolto, jos se edes on mahdollista.
Tässä vielä kuva nykyisestä ajoasennosta.

Omaan nelivetoon olisi aihetta vaihdella, kun katsuri löysi sivuttaisväljyyttä etuiskareista. Nykyinen setti on sekalainen coilover: edessä KW Variante, luoja tietää miten vanhoilla iskareilla ja pari vuotta vanhoilla jousilla. Takana on vanhat Lowtec coilisarjan jouset ja pari kk vanhat Koni-sport iskarit, jotka vaihdoin korkanneiden Lowtecien tilalle. Pähkäilen, että miten kannattaisi toimia: uusiiko koko paskan, joko coileilla tai kiinteästi madaltavalla, vai vaihtaako vain kriittiset osat. Näkisin vaihtoehtoina
1. Uusi coilover-sarja, ei halvin eikä kallein, tyyliin AP n.500€ Saksasta. Tässä tullaankin ensimmäiseen kysymykseen eli voinko ottaa kaksivetoiseen tarkoitettua sarjaa? Nelikkoon on heikosti tarjolla coileja.
2. Uusi kiinteä madallussarja, tyyliin H&R jouset ja eteen uudet Konin sportit. Takana pitäisin nykyiset iskarit. Tässä mietityttää nelikkoon tarkoitettujen jousien vähäinen madallus n.30mm. Nykyinen korkeus lienee matalampi kuin noilla saavutettaisiin (kuva alla)? Vähän voisin tinkiä madalluksesta, mutta en kovin paljoa.

3. Uusi kiintesti madaltava valmis "sportfahrwerk-setti" eli jouset+iskarit. Nelivetoon tällaisia ei tainnut olla tarjolla juurikaan, joten pitäisi ottaa kaksivedon setti. Onnistuuko? Tämä olisi varmaan halvin vaihtoehto, esim H&R cup kit 55/35mm. Lisäksi nykyisistä uuden karheista taka-Koneista voisi joku vielä jotain maksaakin.

4. Nykyisten KW-coilien huolto, jos se edes on mahdollista.
Tässä vielä kuva nykyisestä ajoasennosta.

Comment