Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leuka32
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 35
    • sipoo

    330xd madallus

    Oon tossa ettiskelly mut ei meinaa tohon xd hen madallus satsia ihan joka nurkasta löytyä. Vituttaa kun auto kulkee keula pystyssä. Eli ettisin 40/20 tai vastaavaa ihan vaan jousisatsia. Eli jos tietoo löytyyy niin jakakaa kiitos. Ja autohan on toukka. Mutta mitä eroa on 4wd ja 2wd 330d jousilla?
    Last edited by leuka32; 06-05-2015, 21:29.
  • huupi
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 1199
    • Tyrnävä

    #2
    Originally posted by leuka32 View Post
    Oon tossa ettiskelly mut ei meinaa tohon xd hen madallus satsia ihan joka nurkasta löytyä. Vituttaa kun auto kulkee keula pystyssä. Eli ettisin 40/20 tai vastaavaa ihan vaan jousisatsia. Eli jos tietoo löytyyy niin jakakaa kiitos. Ja autohan on toukka. Mutta mitä eroa on 4wd ja 2wd 330d jousilla?
    Samaa kyselin reilu kuukausi takaperin tuolla E46 madallus-topikissa, mutta eipä vastauksia tullut:

    Originally posted by huupi View Post
    Varmaan on jossain ollut jo keskustelua, mutta ei ainakaan tämän ketjun viimeisten 25 sivun aikana. Eli mitä eroa on taka- ja nelivedon alustasarjoissa?

    Omaan nelivetoon olisi aihetta vaihdella, kun katsuri löysi sivuttaisväljyyttä etuiskareista. Nykyinen setti on sekalainen coilover: edessä KW Variante, luoja tietää miten vanhoilla iskareilla ja pari vuotta vanhoilla jousilla. Takana on vanhat Lowtec coilisarjan jouset ja pari kk vanhat Koni-sport iskarit, jotka vaihdoin korkanneiden Lowtecien tilalle. Pähkäilen, että miten kannattaisi toimia: uusiiko koko paskan, joko coileilla tai kiinteästi madaltavalla, vai vaihtaako vain kriittiset osat. Näkisin vaihtoehtoina

    1. Uusi coilover-sarja, ei halvin eikä kallein, tyyliin AP n.500€ Saksasta. Tässä tullaankin ensimmäiseen kysymykseen eli voinko ottaa kaksivetoiseen tarkoitettua sarjaa? Nelikkoon on heikosti tarjolla coileja.

    2. Uusi kiinteä madallussarja, tyyliin H&R jouset ja eteen uudet Konin sportit. Takana pitäisin nykyiset iskarit. Tässä mietityttää nelikkoon tarkoitettujen jousien vähäinen madallus n.30mm. Nykyinen korkeus lienee matalampi kuin noilla saavutettaisiin (kuva alla)? Vähän voisin tinkiä madalluksesta, mutta en kovin paljoa. Tälle vaihtoehdolle tulee hintaa about saman verran edellisen kanssa tai jopa enemmän, sillä Konit ovat suht' kalliit. Lisäksi nykyiset lyhyet koiranluut pitäisi vaihtaa pidempiin.

    3. Uusi kiintesti madaltava valmis "sportfahrwerk-setti" eli jouset+iskarit. Nelivetoon tällaisia ei tainnut olla tarjolla juurikaan, joten pitäisi ottaa kaksivedon setti. Onnistuuko? Tämä olisi varmaan halvin vaihtoehto, esim H&R cup kit 55/35mm. Lisäksi nykyisistä uuden karheista taka-Koneista voisi joku vielä jotain maksaakin.

    4. Nykyisten KW-coilien huolto, jos se edes on mahdollista.
    En nyt ihan tarkalleen muista miltä valmistajilta löytyi nelikkoon tarkoitettuja jousia, mutta muistaakseni ainakin H&R:ltä madalluksella ~30/10mm. Ebay.de:stä noita katselin taannoin. Pistähän infoa mihin päädyt ja kuvaa mielellään.

    E. Tuosta löytyy H&R 30/30mm jouset touringiin

    Tuosta (KAW) ja tuosta (Lowtec) sedaniin parit vaihtoehdot vielä.
    Last edited by huupi; 07-05-2015, 08:48.
    I01 i3s 94

    Comment

    • leuka32
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 35
      • sipoo

      #3
      Löysin itekkin joo to h&r 30/30 mut sit pitäis tilaa madaltavat jousilautaset eteen . . En tiiä onko nois 2wd ja 4wd muuta eroo kuin akselipaino edessä? Tai pelkät coilit eteenkin riittäis. Mut joka paikas lukee ei 4wd. Täytyy jatkaa etsimistä

      Comment

      • Malagutisti
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 211
        • Kurikka/Tre

        #4
        Taitaa olla etupään tolppa ja jousi aivan erilaisia kuin takavetoisessa. En löytänyt äkkiseltään kuvia nelivetoisen tolpasta.
        Voi olla että etuvetarit tykkää kyttyrää suuremmasta madalluksesta kuin tuo 30mm?

        E:Iskari nyt ainakin on paljon lyhyempi, joten se ei sovi. Jousen sopivuus onkin sitten kysymysmerkki.
        Last edited by Malagutisti; 10-05-2015, 18:59.
        BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
        BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
        E46 320d purettua palikkaa tarjolla

        Comment

        • leuka32
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 35
          • sipoo

          #5
          Joo on se tolppa ja jousi edessä ihan erilaiset. Vertailin tossa emännän ja oman auton alustoja. Laitoin tilaukseen eibachin prokit jouset 30/25. Katotaan millanen tulee

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎