Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d m57n kytkin / vauhtipyörä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Santtu Repo
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 229
    • Siuntio

    E46 330d m57n kytkin / vauhtipyörä??

    Terve,


    Aattelin kysyä onko kenelläkään kokemusta järeemmän kytkimen vaihdosta tommoseen E46 2005 mallin 330D:hen jossa uudenmpi M57N moottori ja vakio tehoiltaan 204HV ja 6 vaihteisella manuaaliaskilla.

    Kytkin alkuperäinen ja toimii yllättävän hyvin, joskus pientä nypytystä havaittavissa ja autolla kumminkin jo ajettu 250tkm. Ei ikinä vielä luistanut.

    Mutta siis tietääkö joku meneekö tuommoseen suoraan joku vauhtipyörä / kytkin setti mikä kestäisi tehoja enemmän, tai onko kokemuksia miten vakio uusi kytkin / vauhtipyörä kestää kun ruvetaan ohjelmoimaan kunnolla, parhaimmillaanhan näistä saa lähes 300hv/700nm melkeen, ainoa asia mikä mietityttää on tuo kytkin. Tehoja pitää, varsinkin vääntöä rajata jonkun verran tuon vakio kytkimen kanssa varmaan.?


    Kiitokset etukäteen infosta.
    E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
    E39 BMW M5 -02, 2022->
    C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
    E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
    DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
    FENDT TOPAS 560 -11 2021->
  • JMTN
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 338
    • Haukipudas

    #2
    Vakio kytkin kyykkää alle viikossa, kun laitettaan 300/700 lukemat paperille.

    Reilusti jäykempi asetelma ja SRE massalevy, niin on viellä mukava ajaa.
    Alle 2000rpm, ku rajataan vääntöjä, niin kestää kytkinki sit kauemmin.

    Kaikenhan saa rikottua tahallaan, matalilta kierroksilta (alle 2300rpm) ja isolla vaihteella polkemalla.
    BMW e91 320d -08
    ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
    ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
    ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
    Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

    Comment

    • Santtu Repo
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 229
      • Siuntio

      #3
      Originally posted by JMTN View Post
      Vakio kytkin kyykkää alle viikossa, kun laitettaan 300/700 lukemat paperille.

      Reilusti jäykempi asetelma ja SRE massalevy, niin on viellä mukava ajaa.
      Alle 2000rpm, ku rajataan vääntöjä, niin kestää kytkinki sit kauemmin.

      Kaikenhan saa rikottua tahallaan, matalilta kierroksilta (alle 2300rpm) ja isolla vaihteella polkemalla.
      Onko sulla suositella jotain merkkiä mallia? Tai mistä kannattaa lähteä kyselemään?
      E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
      E39 BMW M5 -02, 2022->
      C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
      E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
      DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
      FENDT TOPAS 560 -11 2021->

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #4
        Itellä samoja ongelmia kytkimen kanssa..auto kylläkin 530d.ens viikon loppuna aj techille ohjelmointiin ku 535d suuttimet ja m57n koneen anturit nyt paikallaan.orkkis kytkimellä ajettu 370tkm ni saa nähdä hajoaako dynoon ��.tuolta saa bolt-on kovaa vauhtipyörää ja kytkintä http://dli-teknik.se/index.php?lang=en ite miettinyt 6 lapasta jousitettua sintteri levyä...tiedä sitte minkälainen käyttää ja miten pitää. Noita 650-700nm vääntöjä.4 lapaselle kovalle sintteri levylle lupaa 780nm mutta pakko sen jostaki on tuon kytkimen vähä joustaa ku kumminki käyttöauto
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • JMTN
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 338
          • Haukipudas

          #5
          Originally posted by Santtu Repo View Post
          Onko sulla suositella jotain merkkiä mallia? Tai mistä kannattaa lähteä kyselemään?
          Yv.tä paiskattu.
          BMW e91 320d -08
          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

          Comment

          • Santtu Repo
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 229
            • Siuntio

            #6
            Originally posted by JMTN View Post
            Yv.tä paiskattu.

            Luettu
            E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
            E39 BMW M5 -02, 2022->
            C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
            E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
            DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
            FENDT TOPAS 560 -11 2021->

            Comment

            • 8261
              Newbiemmer
              • Aug 2013
              • 1
              • E-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by JMTN View Post
              Vakio kytkin kyykkää alle viikossa, kun laitettaan 300/700 lukemat paperille.

              Reilusti jäykempi asetelma ja SRE massalevy, niin on viellä mukava ajaa.
              Alle 2000rpm, ku rajataan vääntöjä, niin kestää kytkinki sit kauemmin.

              Kaikenhan saa rikottua tahallaan, matalilta kierroksilta (alle 2300rpm) ja isolla vaihteella polkemalla.
              Mikä tosiaan olis sopiva kytkin/vauhtipyörä setuppi vakion tilalle? Itellä sama homma edessä omaan -05 330cd.hen... Tarkoitus kans softata ja oon miettinyt mikä sielä olis hyvä noilla tehoilla 300/700 Kuitenkin käyttöautona. :think

              Comment

              • qlitY
                Newbiemmer
                • Jun 2013
                • 3
                • Vantaa

                #8
                Tännekin saisi paiskata kyseiset hilppeet tietoineen!
                330d kaipaisi vähän pirteyttä elämäänsä.

                Comment

                • 330Driver
                  BTCF Member
                  • Feb 2015
                  • 461
                  • Pori

                  #9
                  tietoa!

                  itelle kelpais tieto mitä porukka on laittanut kytkimeksi/vauhtipyöräksi. noin 260hp ja vajaa 600nm pitäis ottaa irti. m57d30 2002 manuaali
                  E36 ///M3 evolution cabriolet
                  E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                  E91 330D Käyttis
                  Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                  Koodit/koodaukset PORI
                  ___________________________
                  EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                  EX E46 330D Touring
                  EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                  Comment

                  • lurkki3
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 657
                    • ylivieska

                    #10
                    Originally posted by 330Driver View Post
                    itelle kelpais tieto mitä porukka on laittanut kytkimeksi/vauhtipyöräksi. noin 260hp ja vajaa 600nm pitäis ottaa irti. m57d30 2002 manuaali
                    Kestää vakiokin.itellä e39 530D:ssä 299hv/600nm ja tehot mitattiin vakio välijäähdyttimellä.nyt keulan kokoinen välijäähdytin.kytkin vakio ja mittarissa 370tkm eikä mitään ongelmia kytkimen toimivuudessa ja on ajettu säästelemättä ��.kyllä se m57 vakio vauhtipyörä/kytkin kestää sen 600nm...m57n:ssä vielä enemmän.ja muistaa että sitä vääntöä nostetaan vasta 2500 kierroksen jälkeen
                    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                    Bagged e32
                    Ex E61 525d m-sport -06
                    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                    Comment

                    • Heze.R
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 15
                      • Vantaa

                      #11
                      Kumman valmistajan kytkimii ja kaksoismassoja ootte laitellu Luk vai Sachc? Mikäli orkkiksia ootte laittanu. Ebaystä en ainakaan löytäny kuin yhtä joka sopii. Tai sit oon todella toivoton hakeen niitä osia. :think
                      e91 320d touring -09
                      ex E46 330XD touring -04
                      ex e46 320d -00

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        #12
                        Väärä topic
                        Last edited by fraatti; 05-08-2015, 05:38.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • JMTN
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 338
                          • Haukipudas

                          #13
                          Originally posted by Heze.R View Post
                          Kumman valmistajan kytkimii ja kaksoismassoja ootte laitellu Luk vai Sachc? Mikäli orkkiksia ootte laittanu. Ebaystä en ainakaan löytäny kuin yhtä joka sopii. Tai sit oon todella toivoton hakeen niitä osia. :think
                          Vauhtipyöränä LUK, kytkinlevy ja asetelma sit sachs. Jos tarkoituksena on laittaa järempää, kuin vakio.
                          BMW e91 320d -08
                          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 874
                            • Kainuu

                            #14
                            Onko tähän keskusteluun kenelläkään antaa vinkkejä tai linkkejä mitä kannattaisi vaihtaa orkkiksen tilalle, jos esim haluaa kaksoismassa vauhtipyörästä eroon? .....Tehon keston lisäksi kuulema miellyttävämpi ajaa, kaasuvaste parempi kiinteän vauhtipyörän kanssa. Totta?

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by expertti View Post
                              Onko tähän keskusteluun kenelläkään antaa vinkkejä tai linkkejä mitä kannattaisi vaihtaa orkkiksen tilalle, jos esim haluaa kaksoismassa vauhtipyörästä eroon? .....Tehon keston lisäksi kuulema miellyttävämpi ajaa, kaasuvaste parempi kiinteän vauhtipyörän kanssa. Totta?
                              Ei ole. Kiinteä kytkin != miellyttävämpi ajaa. Samalla voimalinjasta puuttuu yksi joustokohta eli muut komponentit ovat kovemmalla kulutuksella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎