Announcement

Collapse
No announcement yet.

eFlexFuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _m4rk0
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 30
    • Hämeenlinna

    eFlexFuel

    Eli sain tuossa asenneltua eflexfuelin e46 325cabrioon ja löin tankin täyteen e85 ja kaikki toimi n.250km ja sit "teho katosi" ja ajosta tuli tahmasta ja nykivää ja vikakoodi p0174 ilmestyy uudestaan ja uudestaan

    -liitokset tarkastettu
    -suuttimet putsattu ja yllätyin paljon niissä oli karstaa
    -maf putsattu maf cleanerilla
    ja nyt ehkä pieni parannus mutta toiminta aaltoilee että välillä menee ihan normaalisti mut sit taas sama tahmasuus ja nykiminen palaa niin olisiko kellään mitään ideoita mitä tuohon vielä voisi yrittää tehdä ja etanoli pitoisuus oli 66% ja nyt 50% kun 98 sinne lisäilin mutta ongelmat ei muuttunut suuntaan eikä toiseen ja olen yrittänyt googletella ja sen mukaan kaikkea kokeillut mitä löytänyt ja eflefuelille olen soitellut ja kyllä siellä aika vakuuttavasti perusteltiin että laitteessa ei ole vika nii sit tässä ihmetellyt että missä se vika sit oikein on?

    Kiitos jo etukäteen vaivannäöstä itsellä ideat loppuivat jo ajat sitten... ajattelin alottaa uuden keskustelun kun tästä eflexfuelista ei tunnu mistään oikeen löytyvän vielä mitään...
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    #2
    Eikös tuo koodi kerro että laihalle seokselle vetää... "Google". Pystyykö tuota purkkia säätämään..?

    Comment

    • J-Beat
      Aluevastaava
      • Jun 2005
      • 3059
      • Jyväskylä

      #3
      Mikähän järki tuossa eflexfuel asennuksessa on ollut? Ostaa ensin 6-koneisen bemarin ja sit alkaa pihistelemään jollain jäteviinabensalla. Ongelmia tulee kun ei tuo kone ole tarkoitettu moiselle litkulle. Se on eriasia toki jos vaihtaa _kaiken_ kumisen ensin uusiin osiin ni sit saattaa välttyä edes polttoainevuodoilta.
      Myydään:
      Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

      K-S Connection
      Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

      Comment

      • _m4rk0
        Bimmer Rookie
        • Jun 2015
        • 30
        • Hämeenlinna

        #4
        Ei kun on automaattinen säätö sen mukaan minkä tiedon saa etanolianturilta tai minkä viimeiseksi on saanut... Tuon pitäisi olla äärimmäisen helppo käyttää ja toimintavarma nii sillä kyselin että onko muuta
        mahdollisuutta että olisi sattumalta vaan hajonnu jotain tuon jälkeen eikä liittyisi tuohon mutta täytyy vielä soitella valmistajalle inspiraatiopuhelua kun niin hyvin kerran vastaavat että olisiko jotain ideoita vai saako resetoitua...
        Yritän vielä epätoivoisesti jos nollaantuu sillä että akun napa pois 15min ja sit käynnissä 5min ja sit koeajo kun se auttaa tehdasflexfueleissa... Ja suuttimien pitäisi riittää kun tosiaan alkuun niin kauankin toimi että varmasti kävi etanolilla...

        Ja imukaula oli hapertunu ja sen vaihdoin enkä mitään merkittävää huomannut nii alan kyllä jo epäileen että ei ole mekaaninen vika mut saa nähdä millä korjaantuu...

        Comment

        • _m4rk0
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 30
          • Hämeenlinna

          #5
          niin

          Originally posted by J-Beat View Post
          Mikähän järki tuossa eflexfuel asennuksessa on ollut? Ostaa ensin 6-koneisen bemarin ja sit alkaa pihistelemään jollain jäteviinabensalla. Ongelmia tulee kun ei tuo kone ole tarkoitettu moiselle litkulle. Se on eriasia toki jos vaihtaa _kaiken_ kumisen ensin uusiin osiin ni sit saattaa välttyä edes polttoainevuodoilta.
          juu en tiedä kanssa mikä järki oli kun alkuun tuntu et ois hieman vääntöäkin tullut lisää ja siis onhan se ihan idioottia suosia suomalaista jätepaskabensaa vai mitä olikaan... Ihan oli tarkotus kokeilla ja onhan tuo nyt selvästi halvempaa että kyllä tuossa letkuja ja tiivisteitä osteleekin kun muuten nyt sais vaan pelittämään... yhtä tyhmä kysymys on kuka ostaa bemarin kun käytetyn hinnalla saa uuden kiian nii eipä tuosta nyt mitää apua ole tän hetken ongelmaani anteeksi nyt vain... ja kun sitä varten on tuo boksi että auto soveltuu moiselle litkulle että en voi mitään jos sinulle nyt tuli paha mieli ekobemarista

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #6
            No bensafiltteri tsekattu ettei mennyt tukkoon E85:n liuotettua kaiken epämääräisen tankista?

            Comment

            • _m4rk0
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 30
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by naukkis View Post
              No bensafiltteri tsekattu ettei mennyt tukkoon E85:n liuotettua kaiken epämääräisen tankista?
              Samaa tossa epäili valmistaja ja jos suuttimetkin ihan karstassa oli nii en ihmettele vaikka filtteri ihan tukossa olisi etenkin kun bensanpaine heittelee ja silloin tuo eflexfuel siihen edes voi liittyä... Ja huomaa että vielä suht uus firma kun intoa riittää puhelimen vastaamiseen ja tutkimiseen

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                #8
                Itse ajelin semmoiset 15000km etanoolilla 1986 Bmw autolla eikä mitään mennyt tukkoon... Sitten 2003 Seattiin laitettiin "Bioadapter" mikä toimi ensi pakkasiin 4000km... Sitten laukesi se se boksi... pariin viestiin vastasi valmistaja ja yhteydenpito loppui, bensaan siirryttiin

                Comment

                • _m4rk0
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 30
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Noniin

                  Elikkä nyt on suodatin vaihdettu ja kyllä vanha suodatin olikin sitten niin paskanen että ihan pahaa tekee kun olihan tuolla näköjään se 141000 rullattu kun päivämäärästä päätellen oli alkuperäinen.

                  Kyllä nyt taas toimiikin nätisti ja tuntuu ettei ainakaan kyllä huonommin liikahda kuin ennen, mitä en kyllä ihmettele jo pelkästään kun tuon suodattimen kunnon ottaa huomioon.

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #10
                    Millanen homma ton asennus oli?? Laitoitko itse vai asensiko joku sen? Kuuspyttyseen näköjään sarjan hinta 369e. Oliko helppo löytää paikat antureille/purkeille ja vetää johdot siististi?

                    Kyllä ainakin itse mieluusti siirryn autossakin kotimaiseen ja uusiutuvaan polttoaineeseen. Mopossa tuli kokeiltua. Valtio voisi tukea kotimaisten muutossarjojen asennuksia vaikka kotitalousvähennyksillä.

                    Ehkä jonain päivänä cabrioon voi laittaa vanhanaikaisen polttomoottorin tilalle muutossarjan missä on Teslan verran sähkötehoa.
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    • _m4rk0
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 30
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by kani View Post
                      Millanen homma ton asennus oli?? Laitoitko itse vai asensiko joku sen? Kuuspyttyseen näköjään sarjan hinta 369e. Oliko helppo löytää paikat antureille/purkeille ja vetää johdot siististi?

                      Kyllä ainakin itse mieluusti siirryn autossakin kotimaiseen ja uusiutuvaan polttoaineeseen. Mopossa tuli kokeiltua. Valtio voisi tukea kotimaisten muutossarjojen asennuksia vaikka kotitalousvähennyksillä.

                      Ehkä jonain päivänä cabrioon voi laittaa vanhanaikaisen polttomoottorin tilalle muutossarjan missä on Teslan verran sähkötehoa.

                      Ensin piti viedä asennettavaksi mut sit kattelin vähä miten tohon tulis niin asensin itse...

                      Eli
                      -Mukana tulee johtosarja kaikille suuttimille mikä tulee kiinni eFlexFuel palikkaan
                      -etanolianturi bensaletkun väliin joka mittaa etanolin määrää ja säätelee suuttimia sen mukaan miten etanolia bensassa on ja tämä tulee myös kiinni eflexfuel palikkaan ja siinä se sitten kokolailla onkin


                      Palikka on nyt oikean etupyörän päällä olevassa kotelossa missä paljon tyhjää tilaa
                      ja johtosarja tulee suuttimien johtojen väliin, ja vakiona ovat ainakin minulla "kotelossa" mikä pitää ottaa pois kun muuten ei tila riitä ja mittaa suuttimien johdoista mitkä piippaavat yhteen ovat +12v ja mitkä eivät ovat ecun ohjaus eli eri sylinterien liittimiä kokeilet niin onnistuu (mukana ohje missä selkeemmin selitetään kaikki)

                      Bensaletku minkä väliin tuo etanolianturi tulee on moottorin takana ja joudut purkamaan edestä oikealta kotelon missä sulakkeita ym ja raitisilmansuodatin koteloineen kannattaa myös ottaa pois kun ei ole iso homma mutta helpottaa duunia kummasti...

                      Ja kun todennäköisesti en kovin hyvin osannut selittää nii kysy tarkentavaa niin osaan mahdollisesti neuvoa :think ja valmistaja kyllä vastailee kanssa puhelimeen mukavasti jos ongelmia ilmenee mutta eipä niitä todennäköisesti ilmene etenki jos sulla on vaihettu bensansuodatinta edes hieman useammin nii ei pääse tukkeutumaan

                      Comment

                      • _m4rk0
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 30
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Elikkäs

                        Originally posted by kani View Post
                        Millanen homma ton asennus oli?? Laitoitko itse vai asensiko joku sen? Kuuspyttyseen näköjään sarjan hinta 369e. Oliko helppo löytää paikat antureille/purkeille ja vetää johdot siististi?

                        Kyllä ainakin itse mieluusti siirryn autossakin kotimaiseen ja uusiutuvaan polttoaineeseen. Mopossa tuli kokeiltua. Valtio voisi tukea kotimaisten muutossarjojen asennuksia vaikka kotitalousvähennyksillä.

                        Ehkä jonain päivänä cabrioon voi laittaa vanhanaikaisen polttomoottorin tilalle muutossarjan missä on Teslan verran sähkötehoa.


                        Vähän kuvia mitä tarttee ottaa pois ja missä etanolianturi ym...
                        Attached Files

                        Comment

                        • _m4rk0
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 30
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Ja loput

                          Originally posted by _m4rk0 View Post
                          Vähän kuvia mitä tarttee ottaa pois ja missä etanolianturi ym...
                          lisää
                          Attached Files

                          Comment

                          • Juhnukka
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 604
                            • Lohja

                            #14
                            Mites

                            Ootko testannut ajaa vielä pelkällä etanolilla? Kulkeeko ihan normaalisti vai uupuuko tehoa? Mites kylmäkäynnistys ja kulutus? :think kiinnostaa vain että olisikos tuo kannattava sijoitus joskus omaan autoon
                            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                            Comment

                            • _m4rk0
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 30
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              noo

                              Originally posted by Juhnukka View Post
                              Ootko testannut ajaa vielä pelkällä etanolilla? Kulkeeko ihan normaalisti vai uupuuko tehoa? Mites kylmäkäynnistys ja kulutus? :think kiinnostaa vain että olisikos tuo kannattava sijoitus joskus omaan autoon
                              Vielä ei oo ollu kun 67% ja sillon ainakin vielä riittää suuttimet ja en oo vielä kulutusta kerenny seuraileen kun oli toi bensasuodatin tukossa nii sen ihmettelyyn ja kaahailuihin menny ne taloudellisuudet mut sen 25-30% pitäis viedä enemmän alkuun kun kokeilin normaalisti ajaa nii ehkä max litran nous kulutus mutta vielä en tiedä mitä sit nousee kun nostaa etanolin määrää ja kun muuten toimisi... Ja tuo e85 on 105oktaanista nii turbovehkeissä saa lisää tehoo eikä se vapareissakaan katoa. En tiedä johtuuko puhtaasta bensansuodattimesta vai etanolista mutta tuntuu että menis paremmin mutta se on pelkkää perstuntumaa se...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎