memebuy23buy

eFlexFuel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _m4rk0
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 30
    • Hämeenlinna

    #16
    nii ja vielä

    Originally posted by _m4rk0 View Post
    Vielä ei oo ollu kun 67% ja sillon ainakin vielä riittää suuttimet ja en oo vielä kulutusta kerenny seuraileen kun oli toi bensasuodatin tukossa nii sen ihmettelyyn ja kaahailuihin menny ne taloudellisuudet mut sen 25-30% pitäis viedä enemmän alkuun kun kokeilin normaalisti ajaa nii ehkä max litran nous kulutus mutta vielä en tiedä mitä sit nousee kun nostaa etanolin määrää ja kun muuten toimisi... Ja tuo e85 on 105oktaanista nii turbovehkeissä saa lisää tehoo eikä se vapareissakaan katoa. En tiedä johtuuko puhtaasta bensansuodattimesta vai etanolista mutta tuntuu että menis paremmin mutta se on pelkkää perstuntumaa se...
    Niin ja kylmäkäynnistys on oppiva eli jos ei lähde käyntiin nii muuttaa arvoja mitkä jää muistiin käynnistyessä.... Ei ollut mitään ongelmia itsellä ainakaan.

    Comment

    • kani
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 701
      • Espoo

      #17
      No ei oo paha rasti laittaa. Menikö pikaliittimillä vai letku poikki ja klemmarit? Sattuukohan kukaan tietämään riittääkö kolmelitrasen suuttimissa paukku?
      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

      Comment

      • _m4rk0
        Bimmer Rookie
        • Jun 2015
        • 30
        • Hämeenlinna

        #18
        klemmareilla

        Originally posted by kani View Post
        No ei oo paha rasti laittaa. Menikö pikaliittimillä vai letku poikki ja klemmarit? Sattuukohan kukaan tietämään riittääkö kolmelitrasen suuttimissa paukku?

        Laitoin klemmareilla kun on nii pahassa paikkaan liitoskohta nii letku poikki ja palikka väliin ja siltä johto boksille ja laita kyselyy kun ei todennäköisesti sunkaan malli automaattisesti löydy eflexfuelin hausta... ite täs jälkeenpäin kattelin et noita suuttimia mitä mulla on nii käytetään lähinnä 2,5 mutta kävis 2,2-2,8 ja jossain väitettiin että myös 3,0 mutta vähän luulis naheet olevan...

        Comment

        • _m4rk0
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 30
          • Hämeenlinna

          #19
          Ai niin



          Tuommoisella sovelluksella tuota olen seuraillut ja sen mukaan kaikki etanoliarvot ettei mitään hatusta heitettyä skeidaa...

          Comment

          • kani
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 701
            • Espoo

            #20
            Tallentuuko mahdolliset käyttöasteen täyttymiset tai muut vikatilanteet purkkiin lokiin? Missäs luvuissa käyttöaste on pyörinyt pahimmillaan 325:ssä? Joko olet päässyt ajamaan suht puhtaalla RE85 tankillisella??
            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

            Comment

            • _m4rk0
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 30
              • Hämeenlinna

              #21
              Ei

              Originally posted by kani View Post
              Tallentuuko mahdolliset käyttöasteen täyttymiset tai muut vikatilanteet purkkiin lokiin? Missäs luvuissa käyttöaste on pyörinyt pahimmillaan 325:ssä? Joko olet päässyt ajamaan suht puhtaalla RE85 tankillisella??
              Ainoo mitä tallentaa on mikä liittyy kylmäkäynnistykseen ja viimesin tieto etanolin suhteesta...

              Ja itse olen ymmärtänyt käyttöasteen "Engine loadina" kun obdmittarin tuo vastaa käyttöastetta, jos olen oikein seuraillut ja sehän näyttää 100 kaasu pohjassa ilman tuota palikkaa ja etanoliakin että kaasuläpän asentooko nyt sitten mittaa tai sitten olen ihan hakuteillä? :think
              ja 67%oli ennen kuin menin tankkaamaan 98 kun luulin vian siitä johtuvan mutta olikin alkuperäinen bensansuodatin joka oli vaihtoa vailla enkä ole vielä kerennyt niin paljoa ajella, että taas saisi etanolin määrää ylöspäin

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 701
                • Espoo

                #22
                Mä luulin että toi käyttöaste on polttoainesuuttimen duty cycle eli suuttimen aukioloaika prosentteina. Yli 90% pidetään yleisesti huonona eli suuttimia pitäisi isontaa. 100% duty cycle tarkoittaa että suutin on kokoajan auki ja kone käy siinä vaiheessa laihalla kun suuttimien polttoaineen tuotto on tapissa.
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • _m4rk0
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 30
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  Hmm

                  Originally posted by kani View Post
                  Mä luulin että toi käyttöaste on polttoainesuuttimen duty cycle eli suuttimen aukioloaika prosentteina. Yli 90% pidetään yleisesti huonona eli suuttimia pitäisi isontaa. 100% duty cycle tarkoittaa että suutin on kokoajan auki ja kone käy siinä vaiheessa laihalla kun suuttimien polttoaineen tuotto on tapissa.

                  Täytyy kysyä ihan valmistajalta mitä tuo sit tarkoittaa kun voihan se olla niin tai näin :think

                  Comment

                  • _m4rk0
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 30
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Jenkkibimmersivuilta luettua

                    Mutta sen verran tossa tutkiskelin että silloin kuin vaihtavat kokonaan e85 nii vaihtavat tehokkaamman bensapumpun ja regulaattorin jolla bensanpaineen 3,5bar nostavat 5bar ja ohjelmoinnilla säätävät sytytyksen myöhäsemmäks ym mutta mielestäni suuttimille eivät tehneet mitään ja noiden jälkeenhän bensalla ei voidakkaan enää edes ajaa.... Aloin vain mietimään jos tossa loppukesästä muuttaisi pelkästään e85lle että mitä vaatisi mutta en tiedä kuinka tiheään e85 saa tankkiin matkalla puolaan nii pidän ihan mielelläni flexfuelina ainakin sen ylitse...

                    Comment

                    • _m4rk0
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 30
                      • Hämeenlinna

                      #25
                      okei

                      Originally posted by kani View Post
                      Mä luulin että toi käyttöaste on polttoainesuuttimen duty cycle eli suuttimen aukioloaika prosentteina. Yli 90% pidetään yleisesti huonona eli suuttimia pitäisi isontaa. 100% duty cycle tarkoittaa että suutin on kokoajan auki ja kone käy siinä vaiheessa laihalla kun suuttimien polttoaineen tuotto on tapissa.

                      Kyllä, se mittaa suutinten käyttöastetta. Sen pitäisi näyttää
                      tyhjäkäynnillä ihan muutamaa prosenttia ja täyskaasukiihdytyksissä
                      hetkittäin jopa lähelle sataa.

                      Laite tallentaa kylmäkäynnistystiedot kylmäkäynnistyskarttaan. Kartta
                      sisältää lämpötilatiedon ja etanolipitoisuustiedon ja sen mukaan säätää
                      kylmästarttiparametrit.

                      noin minulle vastattiin ja olitkin ihan oikeassa siitä mitä tuo ilmoittaa ja jotain 98% se itsellä tuossa näyttänyt mitä kerennyt katsomaan parhaillaan mutta kun ei tallenna tuo palikan sovellus tietoa käyräksi nii en tiedä kauan viihtyy milläkin asteella kun kaasun painaa pohjaan nii hyppii se tieto kun koittaa keretä päivittää realiajassa mutta ei millään kerkeä tenkin kun bluetoothkin väkisin tekee hieman viivettä mutta aika samalla tavalla mielestäni tuo obdkin näyttää ja siitäkin menee ennemminkin arvailuksi kun sen verran hyppii eikä sekään mitään käyrää jätä mistä jälkeenpäin voisi kattoa kun tarvitsisi pitkän tyhjän suoran missä voisi rauhassa keskittyä molempien lukemiin nii osaisi paremmin arvioida aukeeko ajoissa täyteen 100 vai ollenkaan vai kuinka...:think

                      Comment

                      • Pohjoisen Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 464
                        • Lappi

                        #26
                        Noihin vähän uudempiin 135i/335i laitetaan yleisesti JB4 säätöbokseja jotka mahdollistavat e85 käytön.
                        Niissä loppuu yleensä E85 40% matalapainepumpusta2 ja noin E85 70% kohdalla korkeapainepumpusta tuotto kesken. Tehon nousu on todella hurja noissa turbo vehkeissä
                        Mitä järkeä E85 käytössä on, kylmempi palaminen, paljon korkeampi oktaani ja puristuskestävyys, 30% edullisempi hinta.
                        Kyllä se 98 on kurabensaa jos toinen näistä on.

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 701
                          • Espoo

                          #27
                          Suutinten käyttöasteen ei pitäisi mennä yli 90% edes täyskaasulla. Eikö tossa android softassakin ala punainen 90%?
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • _m4rk0
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2015
                            • 30
                            • Hämeenlinna

                            #28
                            Niin

                            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                            Noihin vähän uudempiin 135i/335i laitetaan yleisesti JB4 säätöbokseja jotka mahdollistavat e85 käytön.
                            Niissä loppuu yleensä E85 40% matalapainepumpusta2 ja noin E85 70% kohdalla korkeapainepumpusta tuotto kesken. Tehon nousu on todella hurja noissa turbo vehkeissä
                            Mitä järkeä E85 käytössä on, kylmempi palaminen, paljon korkeampi oktaani ja puristuskestävyys, 30% edullisempi hinta.
                            Kyllä se 98 on kurabensaa jos toinen näistä on.
                            Harvemmin juu on kuullu 98käytettävän esim kiihdytysvehkeissä
                            Ja tossa selailin nii 135/335 oli ilmeiesti aika paljon uudempia kun e46 niin ei oikein tässä keskustelussa auta... ja tarkoitatko että vakio pumpulla voi ajaa 40% vai vakio regulaattorilla voi ajaa 40% ja korkeapaineregulla 70% sen ainakin tiedän että pelkkä regun vaihto ei oo kovin pitkäaikaisesti ajateltua mutta hetken voi niinkin toimia...

                            Comment

                            • _m4rk0
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 30
                              • Hämeenlinna

                              #29
                              Hei

                              Originally posted by kani View Post
                              Suutinten käyttöasteen ei pitäisi mennä yli 90% edes täyskaasulla. Eikö tossa android softassakin ala punainen 90%?
                              Sain tuossa puhelimen näytön rikki nii en tähän hätään pääse tarkastamaan, mutta onko tossa sitten jotain faktaperäistäkin miksi ei saisi olla yli 90%?

                              Ja koitan tossa vklp vähän enemmän keskittyä mitä näyttää ja mitä saisi näyttää kun tässä arkena ei paljoa kilometriä edes tule kun koittaa vaan töissä ravata

                              Jos tankki pääsisi hieman kevenemään nii pääsee pienemmillä muutoksilla leikkimään tuolla käyttöaste hommilla... kun kokeilen laskea etanolin %määrää ja sitten nostaa ja seurata huomaanko mitään eroa ja päivitän tänne sitten mitä huomasin vai huomaanko mitään

                              Comment

                              • kani
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 701
                                • Espoo

                                #30
                                Pelivara loppuu siihen sataan prosenttiin ja voi olla ettei suutin pysty syöttämään tarpeeksi bensaa. Aika yleisesti suositellaan että mitoitus on max 80% käyttöasteelle ja 90% alkaa olla jo huono idea. Joissain olosuhteissa ei välttämättä sitten tule bensaa tarpeeksi. Jos jo keskimääräisessä tilanteessa matalilla tai keskikierroksilla, lämpimällä koneella ja ilmalla on käyttöaste tapissa - se ei luonnollisesti ole hyvä ajatus.
                                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                                Comment

                                Working...
                                X