Originally posted by 330Driver
View Post
E46 Vanne- rengasfit -topic III
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Voidaanko palata siihen ET kysymykseen, onko millainen ET tuollaiselle 8 vanteelle E46 sedaniin hyvä? Myöskin Onko toi oma setuppi iha ok ?
-
Niin paineethan tahtoo noissa venykumeissa karata. Itellä ainakaan mitään muuta ongelmaa ole koskaan ollut vaikka viimekesäkin mentiin 10.5" leveellä ja 215/40 rengastuksella. Tuo on täysin tosi kyllä että onko autoa tarkotus madaltaa vai ei. Jos vakio korkunen niin laittaisin myös oikean kokoisen renkaanOriginally posted by bemu2000 View PostOngelmia paineiden kanssa? Mitä se nyt siihen vaikuttaa? 225/35 tai 215/40 menee vielä kivasti jos on todella matala alusta. Tai jopa tuo 205/40 jos on ylileveä rengasmerkki kuten greenmax. Korkealla alustalla tai pikku madalluksella näyttää vakio koko paremmalta ja ajettavuuskin parempi.
Leave a comment:
-
Originally posted by 330Driver View Postiän ikäinen kysymys.
Toiset tykkää äideistä toiset tyttäristä.
Itse jos 8.0" leveän vanteen laittasin niin ottaisin melkeen 205/35 renkaalla. Entisillä vanteilla oli 205/40 ja vanne oli 8.5" leveä niin ei ollut mitään ongelmia paineiden kanssa
Ongelmia paineiden kanssa? Mitä se nyt siihen vaikuttaa? 225/35 tai 215/40 menee vielä kivasti jos on todella matala alusta. Tai jopa tuo 205/40 jos on ylileveä rengasmerkki kuten greenmax. Korkealla alustalla tai pikku madalluksella näyttää vakio koko paremmalta ja ajettavuuskin parempi.
Leave a comment:
-
iän ikäinen kysymys.Originally posted by jr66 View Post1: miksi alimittainen rengas ?
2: 225/40 olisi oikea
Toiset tykkää äideistä toiset tyttäristä.
Itse jos 8.0" leveän vanteen laittasin niin ottaisin melkeen 205/35 renkaalla. Entisillä vanteilla oli 205/40 ja vanne oli 8.5" leveä niin ei ollut mitään ongelmia paineiden kanssa
Leave a comment:
-
1: miksi alimittainen rengas ?Originally posted by Jarge92 View PostOlen uusia vanteita hommaamassa ja olen ottamassa nuo 8.0x18" koon vanteet. Renkaat 215 35 18. Millä ET ottaisitte kyseiset vanteet?
https://www.laatuvanne.fi/search/?q=aez+antigua
2: 225/40 olisi oikea
Leave a comment:
-
Vannetta
Olen uusia vanteita hommaamassa ja olen ottamassa nuo 8.0x18" koon vanteet. Renkaat 215 35 18. Millä ET ottaisitte kyseiset vanteet?
Leave a comment:
-
Täytyy käyä kokeilemassa joku iltaOriginally posted by Amigo View PostJees, laittele kuvia sitten miltä näyttää.
Sama tuli itsekin todettua aikoinaan että vähän ristiriitaista tietoa pienemmän ET:n seteistä, mutta onhan noissa aika paljon muuttujiakin (kaaret, renkaat, auton malli, camberit ym.), ja sekin että mikä kenestäkin näyttää tökeröltä vaikka pyörisi. Itse laitoin siis 16x7 ET20, ja näyttäisi tosiaan vielä 17x8 ET20 olevan ihan sopusuhtainen.
Originally posted by savukone View Post8x18 et20 225-35-18 Star performer
9x18 et22 225-35-18 Star performer
Takakaaret mankeloitu kevyesti, ja cambereihin ei ole koskettu muuten kun mitä madaltamalla tulee.

Leave a comment:
-
-
Jees, laittele kuvia sitten miltä näyttää.Originally posted by peltone View PostOli siis noihin aikaisempiin kommentteihin tollanen heitto. Näyttää erittäin hyvältä tuo punanen ja sen vannesetti joten uskoisin että noi mun rs:t istuu yhtä hyvin tohon sigun touringiin
Juuri sen takia piti täällä kysyä noista et20 vanteista ku ihan sama vääntö ulkomaita myöden.
Sama tuli itsekin todettua aikoinaan että vähän ristiriitaista tietoa pienemmän ET:n seteistä, mutta onhan noissa aika paljon muuttujiakin (kaaret, renkaat, auton malli, camberit ym.), ja sekin että mikä kenestäkin näyttää tökeröltä vaikka pyörisi. Itse laitoin siis 16x7 ET20, ja näyttäisi tosiaan vielä 17x8 ET20 olevan ihan sopusuhtainen.
Leave a comment:
-
Oli siis noihin aikaisempiin kommentteihin tollanen heitto. Näyttää erittäin hyvältä tuo punanen ja sen vannesetti joten uskoisin että noi mun rs:t istuu yhtä hyvin tohon sigun touringiinOriginally posted by Amigo View PostEn ymmärrä mikä tuossa on vikana ? Vai oliko tämä joku inside läppä.
Juuri sen takia piti täällä kysyä noista et20 vanteista ku ihan sama vääntö ulkomaita myöden.
Leave a comment:
-
Täytyy varmaan tosiaan joku lavakumi hakea ja sovitella alle, niin näkee todellisuuden. Noissa ruupasen kuvissa ei kyllä näytä, että tuo etuvannekkaan hirveästi yli kaaresta tulis.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jondis View PostKiitokset kuvista, näyttää siltä ettei tarvi enään arpoa kesäsettiä
En tiedä tosin miten paljon tilantarvetta lisää, että mulla tuuman isompi vanne niin saman profiilin kumi aika paljon isompi halkasijaltaan. Täytyy varmaan vielä varmuuden vuoksi hakea yhdelle vanteelle joku lavarengas millä saa mallattua istuvuutta.
Joo kyllä ne sinne menee venykumeilla jos tykkää että vanne on kaaresta vähän pihalla edessä. Takana jää sitten suhteessa sisään siihen verrattuna.
Edit: tässä on hyvästä kulmasta kuvattu. 8,5" ET13 vanne tulee edessä noin 30mm ulommas takana noin 20mm. Voi miettiä miltä näyttää jos tuohon settiin laittaa 30mm limput eteen.
Tai mites tähän vielä 12mm spaceria lisää?
Last edited by bemu2000; 30-11-2016, 19:55.
Leave a comment:
-
Kiitokset kuvista, näyttää siltä ettei tarvi enään arpoa kesäsettiä
En tiedä tosin miten paljon tilantarvetta lisää, että mulla tuuman isompi vanne niin saman profiilin kumi aika paljon isompi halkasijaltaan. Täytyy varmaan vielä varmuuden vuoksi hakea yhdelle vanteelle joku lavarengas millä saa mallattua istuvuutta.
Leave a comment:
-
205/40 eteen ja taakse 215/40 ja vähän camberia, niin pyörii kyllä hyvin, eikä tule juuri venyäkään.Originally posted by Jondis View PostKun täällä nyt arvotaan näistä pienen et:n vanteista, niin kokemuksia seuraavaan yhtälöön: eli varastossa olisi bbs rc300 spekseillä 8,5x18 et13. Saako noita pyörimään facelift sedanin alla millään rengastuksella? Päälimmäisenä 225/40 tai 215/40 mielessä, mitään ihan älyttömiä venykumeja en halua. Kaaret toistaiseksi koskemattomat, mutta pokkaukset nyt varmaan äkkiä veivailee ainakin pois tieltä. Täytyy jossain välissä sovitella niillä nyt päällä olevilla 245/40 kumeilla jotka nyt ei varmasti pyöri millään raapimatta. Alusta toistaikseksi vakio msport, mutta jotain coilijuttuja varmaan jossain kohtaa harrastetaan.
Edit: ja ei ainakaan omaan makuun tule edes juuri ulos edes edessä.
Ylempi kuva 17"/8.5" + et 13 ja 215/40 rengas.

Alempi kuva 17"/8" + et 0 ja 205/40 rengas

Ja molemmat specsit etusista mitkä vakiokaarilla. Takasista ei kannata välitää, kun ne on mankeloitu sen verran rajusti. Esim ylemmässä kuvassa on takana 235/40 @ 10" / 17" et 20 ja pyörii ilman raapimista.Last edited by ruupanen; 30-11-2016, 09:25.
Leave a comment:
Leave a comment: