memebuy23buy

E46 Vanne- rengasfit -topic III

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • H3nxu
    replied
    Originally posted by NTK View Post
    Kiitokset! Vanteet on lähes samoilla spekseillä. Edessä ET 38, muuten samat. M-Sport alusta, joten eiköhän tuo mene hienosti. Lähinnä pohdin, jos tulevaisuudessa joskus madaltaa, niin olisko fiksumpi pistää heti 255 taakse, mutta kyllä näillä tiedoilla voi jo lähtee rengaskauppaan.
    Lisäyksenä vielä että mulla coiloverit.

    Leave a comment:


  • NTK
    replied
    Originally posted by H3nxu View Post
    Mulla edellinen setti oli 225/35R 19" ET30 8,5" vanteelle ja takana 265/30R19 ET45 9,5" vanteella. Kaaret vakiot ja madallettu, yksinään ajellessa ei juurikaan raapinu. Tosta 235:ta en tiiä mut en kyllä laittais.
    Kiitokset! Vanteet on lähes samoilla spekseillä. Edessä ET 38, muuten samat. M-Sport alusta, joten eiköhän tuo mene hienosti. Lähinnä pohdin, jos tulevaisuudessa joskus madaltaa, niin olisko fiksumpi pistää heti 255 taakse, mutta kyllä näillä tiedoilla voi jo lähtee rengaskauppaan.

    Leave a comment:


  • H3nxu
    replied
    Originally posted by NTK View Post
    Oliko nyt niin että 225/35 19" olis E46 coupen eturenkaaksi 'se oikea' rengas?
    Mahtuuko raapimatta 235/35? Niistä kun näky olevan enemmän tarjontaa hyllyssä.

    Entä takapää? 255/30 vai 265/30?
    Mulla edellinen setti oli 225/35R 19" ET30 8,5" vanteelle ja takana 265/30R19 ET45 9,5" vanteella. Kaaret vakiot ja madallettu, yksinään ajellessa ei juurikaan raapinu. Tosta 235:ta en tiiä mut en kyllä laittais.

    Leave a comment:


  • NTK
    replied
    Oliko nyt niin että 225/35 19" olis E46 coupen eturenkaaksi 'se oikea' rengas?
    Mahtuuko raapimatta 235/35? Niistä kun näky olevan enemmän tarjontaa hyllyssä.

    Entä takapää? 255/30 vai 265/30?
    Last edited by NTK; 15-08-2016, 15:06.

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Eikö se ole vain hyvä että ne on suorassa ?
    Menee renkaat väärillä cambereilla aika nopeesti sisäreunasta sileeksi.
    Mutta toki varmaankin camberia säätämällä saisi vähemmän raapivaksi, mutta itellä nyt hakusessa jäykempi takapää. Ja väärät camberit sitten vaikuttaa ajoonkin tietenkin. Harvoin mulla edes ketään takana on. Nyt kun iskarit ja jouset on finaalissa niin mieluusti ostaisin jotkut jäykemmät tilalle, kun pitää joka tapauksessa uusia.


    Kyllä se auraus/haritus syö renkaita enemmänkin kuin camber

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Originally posted by |vallu View Post
    Eikös tuon saisi jo camberia säätämälläkin tuonne sopimaan? Nyt näyttää pyörät olevan ihan suorassa!
    Eikö se ole vain hyvä että ne on suorassa ?
    Menee renkaat väärillä cambereilla aika nopeesti sisäreunasta sileeksi.
    Mutta toki varmaankin camberia säätämällä saisi vähemmän raapivaksi, mutta itellä nyt hakusessa jäykempi takapää. Ja väärät camberit sitten vaikuttaa ajoonkin tietenkin. Harvoin mulla edes ketään takana on. Nyt kun iskarit ja jouset on finaalissa niin mieluusti ostaisin jotkut jäykemmät tilalle, kun pitää joka tapauksessa uusia.

    Leave a comment:


  • omenapuu
    replied
    Osaako joku kertoa meniskö tollane setti 330ci alle :think
    9,5 x 18 rengas 215 /40 18
    10,5 x 18 rengas 225/40 18
    ET 35 + vaatii jaonmuunos adapterin = 25mm

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Ei sitä väärää rengas/vanne settiä saa millään jousilla korjattua, jos et laita puuhalkoja sinne jousien tilalle. Jollain 215/35 ja 245/30 setillä voisi alkaa mahtua.
    Tarkoittanet väärää ET:tä?

    Ei toki saa korjattua, mutta kyllähän se madalluksen määrä ja jousen jäykkyys vaikuttaa aika oleellisesti siihen että kuinka herkästi raapii.
    Jos joku tietää mitkä BC-racingin jouset madaltaisivat saman verran kuin M-sport, mutta olisivat jäykemmät, niin ottaisin tiedon mieluusti vastaan :think

    Leave a comment:


  • |vallu
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Osaisikohan joku tässä threadissa auttaa?
    Itellä takana 10x19" ET35 265/30 rengastuksella.
    Iskareina on Konin Sportit (keltaiset) ja M-sportin jouset (koitin myös Konin jousilla ja korkeussäätö maksimissa niin renkaat osu kaariin kun tunkkas auton alas ).
    Nyt kun on M-sportin jouset alla, niin jousissa on pakko olla pari kappaletta kumeja, ettei kokoajan raavi. Mutta siltikään takapenkillä ei voi oikein olla ketään.

    Kaaria on levitetty, mutta tosi vähän omasta mielestä.

    Mietin että minkälaisella iskari/jousikombolla arvon foorumilaiset on tuon kokoista vannetta saanut alle laitettua ettei joka kurvissa rengas osu kaareen?

    Itellä takapää muutenkin finaalissa nyt, niin olen ostamassa uusia iskareita ja jousia, mutta kun en tiedä mitä ostaa.
    Onko edes mitään järkeä laittaa lyhyempiä iskareita, kun madallus on muutenkin maltillinen? Vai tuleeko lyhyemmällä iskarilla takapäästä muutenkin jäykempi?

    Kuvassa Konin sportit + M-sport jouset (ja niitä kuminpaloja) eikä enempää sais kyllä tippua:



    Jos joku osaa ehdottaa jotain iskareita ja jousia niin olisin kyllä kiitollinen.
    Eikös tuon saisi jo camberia säätämälläkin tuonne sopimaan? Nyt näyttää pyörät olevan ihan suorassa!

    Leave a comment:


  • Karhu
    replied
    Originally posted by Karhu View Post
    Ja tosiaan:

    Etuvanne 19x8,5 ET13
    Takavanne 19x10,5" ET 25

    Auto e46 M3 cabrio...onko kellään tietoa, saako noita mitenkään tuonne taivuteltua? Vaikka siis etuvanteet sorvaisi tuohon ET18 asti?
    Etuvanne 19x8,5 ET18
    Takavanne 19x10,5" ET 25

    Renkaat Michelin PSS 235/35719 ja 265/30/19. Takan mahtuu nätisti, hyvin pienellä kaarien rullauksella. Edessä vähän rullaa ja sisälokarien muokkausta vaatii, ettei ota kiinni ja mahtuu kaaren alle. Jos tästä tiedosta vaikka jollekin joskus jotain hyötyä olisi...

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by |makke View Post
    Osaisikohan joku tässä threadissa auttaa?
    Itellä takana 10x19" ET35 265/30 rengastuksella.
    Iskareina on Konin Sportit (keltaiset) ja M-sportin jouset (koitin myös Konin jousilla ja korkeussäätö maksimissa niin renkaat osu kaariin kun tunkkas auton alas ).
    Nyt kun on M-sportin jouset alla, niin jousissa on pakko olla pari kappaletta kumeja, ettei kokoajan raavi. Mutta siltikään takapenkillä ei voi oikein olla ketään.

    Kaaria on levitetty, mutta tosi vähän omasta mielestä.

    Mietin että minkälaisella iskari/jousikombolla arvon foorumilaiset on tuon kokoista vannetta saanut alle laitettua ettei joka kurvissa rengas osu kaareen?

    Itellä takapää muutenkin finaalissa nyt, niin olen ostamassa uusia iskareita ja jousia, mutta kun en tiedä mitä ostaa.
    Onko edes mitään järkeä laittaa lyhyempiä iskareita, kun madallus on muutenkin maltillinen? Vai tuleeko lyhyemmällä iskarilla takapäästä muutenkin jäykempi?

    Kuvassa Konin sportit + M-sport jouset (ja niitä kuminpaloja) eikä enempää sais kyllä tippua:



    Jos joku osaa ehdottaa jotain iskareita ja jousia niin olisin kyllä kiitollinen.

    Ei sitä väärää rengas/vanne settiä saa millään jousilla korjattua, jos et laita puuhalkoja sinne jousien tilalle. Jollain 215/35 ja 245/30 setillä voisi alkaa mahtua.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Osaisikohan joku tässä threadissa auttaa?
    Itellä takana 10x19" ET35 265/30 rengastuksella.
    Iskareina on Konin Sportit (keltaiset) ja M-sportin jouset (koitin myös Konin jousilla ja korkeussäätö maksimissa niin renkaat osu kaariin kun tunkkas auton alas ).
    Nyt kun on M-sportin jouset alla, niin jousissa on pakko olla pari kappaletta kumeja, ettei kokoajan raavi. Mutta siltikään takapenkillä ei voi oikein olla ketään.

    Kaaria on levitetty, mutta tosi vähän omasta mielestä.

    Mietin että minkälaisella iskari/jousikombolla arvon foorumilaiset on tuon kokoista vannetta saanut alle laitettua ettei joka kurvissa rengas osu kaareen?

    Itellä takapää muutenkin finaalissa nyt, niin olen ostamassa uusia iskareita ja jousia, mutta kun en tiedä mitä ostaa.
    Onko edes mitään järkeä laittaa lyhyempiä iskareita, kun madallus on muutenkin maltillinen? Vai tuleeko lyhyemmällä iskarilla takapäästä muutenkin jäykempi?

    Kuvassa Konin sportit + M-sport jouset (ja niitä kuminpaloja) eikä enempää sais kyllä tippua:



    Jos joku osaa ehdottaa jotain iskareita ja jousia niin olisin kyllä kiitollinen.

    Leave a comment:


  • NTK
    replied


    Ilmoituksen BMW style 359 replika vanteet, mikäli ymmärsin speksit oikein:
    taakse 19" 9,5" ja 255/30
    eteen 19" 8,5" ja 225/35
    kaikissa vissiin sit ET35

    Ja autona: E46 coupe, M-sport alustalla.

    Mahtuuko?

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Originally posted by greivi View Post
    Mahtuuko 9*18'' pyörimään 46 touringin alla ilman kaarien muokkausta ? ET35 ja autoa madallettu.
    Mitkä renkaat noiden päälle ?

    Koitettu 245/45 takana ja otti vähän kaariin.
    225/45 takana pyöri ongelmitta

    Pyöriikö 225/40 jokanurkas ?
    Ei pitäs olla ongelmaa

    Leave a comment:


  • greivi
    replied
    Mahtuuko 9*18'' pyörimään 46 touringin alla ilman kaarien muokkausta ? ET35 ja autoa madallettu.
    Mitkä renkaat noiden päälle ?

    Koitettu 245/45 takana ja otti vähän kaariin.
    225/45 takana pyöri ongelmitta

    Pyöriikö 225/40 jokanurkas ?

    Leave a comment:

Working...
X