memebuy23buy

E46 Vanne- rengasfit -topic III

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tunturi84
    replied
    Mikä on minimi et madalletun cabrion vakiokaariin edessä 8" vanteella 225/40/18 ja takana 9" vanteella 255/35/18 renkailla?

    Leave a comment:


  • Mise_88
    replied
    Hei onkos kellään kokemusta tai näkemystä tällaisesta setistä e46 avon alle 8x18" et46 eteen ja 9x18" et26 taakse. Jonkunlaiset miedot madallusjouset näyttäisi olevan otteessa. Rengastukseksi suunnittelin eteen 215/40 ja taakse 225/40 tai 245/35.
    Last edited by Mise_88; 13-07-2020, 23:15.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Nupe9 View Post
    Taitaapi olla olla vähän isompi ET alkuperäisissä, luokkaa 42-47 :think
    Niinpä onkin.

    Leave a comment:


  • Nupe9
    replied
    Taitaapi olla olla vähän isompi ET alkuperäisissä, luokkaa 42-47 :think

    Nämä Style 285:t ilmeisesti E90 peräisin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Nupe9 View Post
    Tuore bemaristi kyselee täällä vähän kesärengasvalinnoista. Vanhoja topicceja aiheesta löytyy, mutta rengasmallisto huomattavasti päivittynyt vuosien aikana.

    330d, Style 285 vanteet, ET: 34, 17x8, renkaina 225/45R17 kiinalaiset Jinyut. Myös pyöränkulmat säädetty pari vuotta sitten.

    Nyt kesäkumeilla ajaessa häiritsee julmetusti uraisilla teillä auton vetely suuntaan ja toiseen. Talvella tuli uudet nastakumit laitettua alle koossa 225/50R17, ET hieman isompi luokkaa 45, ajaminen oli varsin nautinnollista eikä uravetelyä huomannut ollenkaan.

    Kiinalaisista renkaista nyt ensimmäisenä lähtisin syyllistä etsimään, mutta voiko vanteiden ET:n muutoksesta olla myös haitallista vaikutusta vetelyn suhteen? Minkälaisia kokemuksia muilla nelikuutoskuskeilla on asiasta? Kannattaako ennemmin lähteä vaihtamaan vannetta vai rengasta? Otetaan vastaan ehdotuksia hiljaisista ja urille tunnottomista kesärenkaista!
    Eikös vannekoko ole auton alkuperäinen eli et:n muutosta ei tavallaan ole :think

    Leave a comment:


  • Nupe9
    replied
    Tuore bemaristi kyselee täällä vähän kesärengasvalinnoista. Vanhoja topicceja aiheesta löytyy, mutta rengasmallisto huomattavasti päivittynyt vuosien aikana.

    330d, Style 285 vanteet, ET: 34, 17x8, renkaina 225/45R17 kiinalaiset Jinyut. Myös pyöränkulmat säädetty pari vuotta sitten.

    Nyt kesäkumeilla ajaessa häiritsee julmetusti uraisilla teillä auton vetely suuntaan ja toiseen. Talvella tuli uudet nastakumit laitettua alle koossa 225/50R17, ET hieman isompi luokkaa 45, ajaminen oli varsin nautinnollista eikä uravetelyä huomannut ollenkaan.

    Kiinalaisista renkaista nyt ensimmäisenä lähtisin syyllistä etsimään, mutta voiko vanteiden ET:n muutoksesta olla myös haitallista vaikutusta vetelyn suhteen? Minkälaisia kokemuksia muilla nelikuutoskuskeilla on asiasta? Kannattaako ennemmin lähteä vaihtamaan vannetta vai rengasta? Otetaan vastaan ehdotuksia hiljaisista ja urille tunnottomista kesärenkaista!

    Leave a comment:


  • Spedee
    replied
    Mitenkä istuu vai istuuko mitenkään e39 olleet 18x8 Et24 vanteet 225/40R18 renkailla e46 coupeen?

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by TH88 View Post
    Kaipaisin hieman mielipidettä. Olen tässä laskeskellut ja miettinyt tulevien vanteiden specsejä ihan pääpyörällä nyt jonkin aikaa. Tavoitehan olisi se, että renkaat olisivat nätisti kaarella, mitään overi/maksimi settiä en ole hakemassa. Mieluusti ottaisin hieman varmanpäälle et:n kanssa ja viimenen silaus kevyillä spacereilla, koska haluaisin kalliiden vanteiden pyörivän alla.

    Autossa ilma-alusta jo coupé koriltaan.

    Seuraaviin specseihin olen päätynyt.

    Eteen 9,5x18" et 10 renkaaksi 215/40/18
    Taakse 10,5x18" et25 renkaaksi 245/35/18

    Ollaanko edes siellä suunnilla?
    Ex cäbissä oli 11"x18 ET27 ja 10"x18 ET19. Takaa mankeloitu vähän reilummin kaaria, edessä vakiot. Takana camberia muistaakseni n. 3,25' ja edessä 3,5' :think

    Laittaisin matalemman renkaan eteen. Itselläni oli 225-35 ja 245-35 aikoinaan. Ei aiheuttanut ongelmia.

    Kuva vuodelta 2013 ja tässä vielä uudelleen upattuna. Toivottavasti auttaa pohdinnoissa. Lopullisen päätöksen teet tietenkin itse. Se on makuasia, että missä vaiheessa mennään poken kanssa yli tai jääkö liian sisään.

    Leave a comment:


  • TH88
    replied
    Kaipaisin hieman mielipidettä. Olen tässä laskeskellut ja miettinyt tulevien vanteiden specsejä ihan pääpyörällä nyt jonkin aikaa. Tavoitehan olisi se, että renkaat olisivat nätisti kaarella, mitään overi/maksimi settiä en ole hakemassa. Mieluusti ottaisin hieman varmanpäälle et:n kanssa ja viimenen silaus kevyillä spacereilla, koska haluaisin kalliiden vanteiden pyörivän alla.

    Autossa ilma-alusta jo coupé koriltaan.

    Seuraaviin specseihin olen päätynyt.

    Eteen 9,5x18" et 10 renkaaksi 215/40/18
    Taakse 10,5x18" et25 renkaaksi 245/35/18

    Ollaanko edes siellä suunnilla?
    Last edited by TH88; 02-11-2019, 21:25.

    Leave a comment:


  • Haami
    replied
    Osaisiko joku kokeneempi bemaristi kertoa mahtuuko seuraavanlainen rengas-vanne setti m-sport alustan omaavan e46 coupen alle? :think

    Eli tälläiset speksit mielessä. Eteen: 17x8 ET25 225/40 kumeilla. Taakse: 17x9 ET25 245/40 kumeilla.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    7x17 et41 style 23 talvivanteiksi ? Lähinnä ottaako sisäreuna kiinni mihinkään ? Kuulemma 225/45 t. 205/50 nastat menisi vanteille jos muuten on ok. Tutun tutun auto, en tiedä edes korimallia ainakaan vielä.

    E: farkku.
    E II: sopii kun 8" et35 sopii
    Last edited by jr66; 04-09-2019, 19:16.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    215/35-19 ja 255/30-19 olis korkeudeltaan paremmat, tai 225/35 ja 265/30.

    Leave a comment:


  • SettarI
    replied
    e46 cabrio renkaat

    Pitäisi veljen avoon renkaat valita ja itselläni ei ole kyseisestä korimallista tai renkaiden sopivuuksista tietoa. Alusta mallia säädettävä, mutta tarkoitus ei ole hirmu matalaksi säätää. Renkaat sais olla niin ettei raapisi isommallakaan porukalla.

    Vanteet ovat Lemans replicat koossa 8.5x19 et40 & 9.5x19 et40.

    Aluksi meinattiin renkaiksi tilata 225/40-19 ja 255/35-19, mutta rupesi liika korkeus mietityttää. Olisiko seka koko 235/35 ja 245/35 mahdollisesti parempi :think

    Kertokaa mielipiteitänne

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Mulla on sedanissa 10x18" et40 vanne 235/40r18-renkaalla ja se ottaa isommissa heitoissa vakioalustalla hieman kiinni. Tuolla renkaalla halkaisija vakiokokoon nähden hieman kasvaa.
    Jos vanteen offset ja leveys tosiaan poikkeaa noista vakio 18" vanteista, niin vakiokokoisella rengastuksella saattaa tulla ongelmia. Mun touringissa oli edellisellä omistajalla ympäri auton 235/40-18" renkaat, eikä noilla tarvikevanteilla ollu mitään ongelmaa edes spacereiden kanssa. Itse vaihdoin nyt vakiokoiset renkaat, eli eteen 225/40 ja taakse 255/35, niin vaikka ei ole spacereitakaan, niin isoimmissa heitoissa takaa raapii johonkin. En nyt yhtäkkiä muista noitten tarvikevanteitten leveyttä ja offsettia, niin informaation arvo jää nyt vähän hataraksi.
    Last edited by MPV; 23-04-2019, 11:54. Reason: kirjotusvirheitä taas

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by megacannon View Post
    18X9 ET5 sekä 5 mm spacer ja takana 18X10 ET40 sekä 10 mm spacer.

    Edit: Tarkoitit siis, että tuolla 225/40 ja 255/35 nuo vierintäkehät ovat kokolailla justiin samankokoiset ja ne olisivat oikea koko?
    Mulla on sedanissa 10x18" et40 vanne 235/40r18-renkaalla ja se ottaa isommissa heitoissa vakioalustalla hieman kiinni. Tuolla renkaalla halkaisija vakiokokoon nähden hieman kasvaa.

    Leave a comment:

Working...
X