Vähän sovittelua, 18x9.5 ET14, eessä 225/40 ja takana 235/40. Takaa vaatis mankelointia ja molempiin päihin camberia, niin saattas olla ajokelvollinen. Nyt takarenkaan ja pokkauksen välissä n.5mm.
Taitaa jatkaa matkaansa nämä vanteet jonkun eri auton alla..
Millä spekseillä porukalla on ollut toukassa vanteita? Kaverille tuli vossen replicat koossa 8,5x19 et30 ja 9,5x19 et25, mutta edessä tulee sentin verran yli kaaresta ja takana parisen senttiä.. Onko sedanissa jotenkin erilaiset ripustukset tai kaaret? Omassa sedanissa 8,5x18 et 35 ja 9,5x18 et 35 jää reilusti kaaren sisään:think
Samahan se nyt on onko ne vanteet halkaisijaltaan 16" vai 20", niin samalla tavalla ne ulos tulee sieltä kaaresta, jos leveys ja ET on samat.
Eli toisinsanoen voit katsoa niitä mallikuvia mistä tahansa setupeista.
Ainakin 10,5" ET35 tulee Sedanissa takana tyrkylle ihan kivasti. Camberpultista, kun vääntää sen mitä lähtee ja laittaa snadin renkaan, niin saattaapi olla, että mahtuu pyörimään. Ei varmasti isolla kuormalla, mutta jos haluat jotain millipelin säätöjä tehdä, niin osta alusta, jossa iskarin pituus on säädettävissä.
edit. tämä ei ole mitään vittuilua vaan rakentavaa neuvontaa ja toivottavasti kysyjä osaa myös näin sen ottaa.
Joo siis ymmärrän. Mites että jos leveydet on 8,5/9,5 ja ET 35 niin mahtuuko? Tarkotus ei oo nyt kuitenkaan saada mitään millin hinkkaus peliä vaan suht kivuttomasti rullattuihin pokkauksiin hyvännäkönen "perus" fitmentti mitä nyt tuolla alustalla saa aikaseks ehkä heitto "alusta ja vanteet" antaa paremman käsityksen aikeista :think
Kuullostaa ihan passelilta mut jäin miettii tota ET:tä että mahtuuko jos pelkät pokkaukset on rullattu? Alustana ta-technix ja ilman apujousia ja säädöt tapissa. Camppeerii tolla kurdi alustallahan nyt tulee väkisinki onko mitään kuvia ko specseillä?
Samahan se nyt on onko ne vanteet halkaisijaltaan 16" vai 20", niin samalla tavalla ne ulos tulee sieltä kaaresta, jos leveys ja ET on samat.
Eli toisinsanoen voit katsoa niitä mallikuvia mistä tahansa setupeista.
Ainakin 10,5" ET35 tulee Sedanissa takana tyrkylle ihan kivasti. Camberpultista, kun vääntää sen mitä lähtee ja laittaa snadin renkaan, niin saattaapi olla, että mahtuu pyörimään. Ei varmasti isolla kuormalla, mutta jos haluat jotain millipelin säätöjä tehdä, niin osta alusta, jossa iskarin pituus on säädettävissä.
edit. tämä ei ole mitään vittuilua vaan rakentavaa neuvontaa ja toivottavasti kysyjä osaa myös näin sen ottaa.
Kuullostaa ihan passelilta mut jäin miettii tota ET:tä että mahtuuko jos pelkät pokkaukset on rullattu? Alustana ta-technix ja ilman apujousia ja säädöt tapissa. Camppeerii tolla kurdi alustallahan nyt tulee väkisinki onko mitään kuvia ko specseillä?
Eteen vaikka 8.5" et 15 ja taakse 9.5 et 15. Tämä kaikki riippuu alustasta, ajotyylistä, rengastuksesta ja cabereista ymsyms.
Kuullostaa ihan passelilta mut jäin miettii tota ET:tä että mahtuuko jos pelkät pokkaukset on rullattu? Alustana ta-technix ja ilman apujousia ja säädöt tapissa. Camppeerii tolla kurdi alustallahan nyt tulee väkisinki onko mitään kuvia ko specseillä?
18" x 8.5"et35 edessä ja takana 18" x 9.5"et33 . rengastus 225/40/18 ja 255/35/18
Meneekö ilman korihommia, vakioalusta. Ymmärtääkseni pitäisi mennä?
Kiitos!
Ei mahdu raapimatta. ET38-40 alkaa olla takana tarkalla, mutta alle ET35 ei mene edes kapeahkon mallisella renkaalla. Vakio vanne takana kuitenkin 8,5" ET50!
Ei nyt vielä ole kuvia, mutta omaan meinasin laittaa saman kokosille vanteille 215/40 ja 245/35 gummit. Ainakin tyrestrechin ja googlettelun perusteella pitäs olla suht mieto veny, toki renkaasta riippuen. Ja nuo koot on halkasijaltaankin aika lailla samat.
Täältä löytyy varmaan enemmän 18" vanteistuksia ja rengastuksia kun tuolta e9x puolelta.
Eli kesäsetti 8.5 & 9.5x18" ja noille pitäs alkaa suunnittelemaan kumeja?!
Matalalla on tarkoitus mennä ja vanteet ET:n puolesta millilleen kaarella. Renkaaksi tulossa luultavammin Nankangin NS-20 eli kapea runkonen.
Hakusessa lähellä toisiaan olevat ja järkevät venyt eli ei mitään överi venyttelyjä. Erotkin pitäisi pysyä kohtuudessa etu ja taka-akselien välillä.
Kuviakin saa tökkiä vaikka privaan jos löytyy.
tosta iskarin ottamisesta en tiedä mutta pienillä et luvuilla niin hyvä apu on mittailla vanhan sekä uuden vanteen lukuja esim www.willtheyfit.com ja katsoa vaikka metrimitan mukaan kuinka lähelle kaarta uusi vanne sekä rengas tulee.
kaikkihan tietysti riippuu ajokorkeudesta ja joustosta!
Leave a comment: