Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d 184hp ohjelmointiongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 330Driver
    BTCF Member
    • Feb 2015
    • 456
    • Pori

    330d 184hp ohjelmointiongelmaa

    olin eilen tossa ajtechillä ohjelmoimassa autoani 2002 330d m57d30 184hp...
    ahdin vaihdettu suurempaan ja aluksi ohjelmalla saatiin 230hp/492nm ja ohjelmoija sanoi että railpaineet tippuu rutkasti noin 1100bariin vaikka pitas olla vähintään 1350bar.
    onko pumppu kulunut vaiko suuttimissa ohivuotoa?
    kylmänä auto pitää tyhjäkäynnillä pientä vatkausta niinkun vauhtipyörä olisi entinen. lämpimällä koneella autossa ei ole minkään näköistä ongelmaa.

    eli kysyisin onko pumppu vaan kulunut ajanmyötä kun autolla ajettu 315tkm vaiko mistä johtuu?
    pumppu menossa ehkä vaihtoon?:think
    E36 ///M3 evolution cabriolet
    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
    E91 330D Käyttis
    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
    Koodit/koodaukset PORI
    ___________________________
    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
    EX E46 330D Touring
    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Kannattaa laittaa suuttimet tarkasteluun

    Luulisi pumpun kestävän pidempään kuin suuttimet, mittaa suuttimien ohivuodot ja pumpun tapauksessa jotkut ovat kehuneet että paineet parantuneet rvs käsittelyn myötä mutta tiedä sitä sitten
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Anz0r
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 142
      • Nääsville

      #3
      Kerro kun ratkeaa, että missä vika. Itsellä samanlaisessa laitoksessa hieman samantyylistä ongelmaa...
      BMW E46 330D

      Comment

      • 330Driver
        BTCF Member
        • Feb 2015
        • 456
        • Pori

        #4
        Paineet

        Aj techin antin mielestä pumpussa se ongelma on kun autossa ei pienemmillä tehoilla ole mitään ongelmaa.
        Pumppu menee torstaina vaihtoon ja ensiviikolla mennään taas penkkiin repimään ja katsotaan auttoko
        E36 ///M3 evolution cabriolet
        E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
        E91 330D Käyttis
        Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
        Koodit/koodaukset PORI
        ___________________________
        EX E92 335D LCI 405hp/801nm
        EX E46 330D Touring
        EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #5
          Paineet tippuu, mutta mikä se ongelma on, pitikö siitä saada enempi irti? Tuo vääntölukema on alhainen, mutta kytkimelle kai ihan passeli. Tehoa ei välttämättä saa juuri sen enempää, eikä ahtimen vaihto tuo yksin siihen apua kun suuttimet loppuu ensin. Samaa luokkaa olevia teholukemia saatiin aikanaan Harisella omastani, tosin 30 asteen helteellä ja se verstaskin oli aika lämmin.

          Onko muuten suuttimien korjausarvoja katsottu ja ohivuotoja mitattu? Sinnehän se paine kai yleensä hukkuu...
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • BMW323
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 994
            • kempele

            #6
            kp-pumppu vaihtoon ja siirtopumppu niin alkaa riittämään tavara.
            itellä oli entisessä e39:ssä samaa vikaa että paineet romahtaa pitkässä vedossa
            Nissan Stagea NM35 -01
            2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
            harrastepohjalta E21 316

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by BMW323 View Post
              kp-pumppu vaihtoon ja siirtopumppu niin alkaa riittämään tavara.
              itellä oli entisessä e39:ssä samaa vikaa että paineet romahtaa pitkässä vedossa

              Ohivuototesti suuttimille aivan ensimmäiseksi. Turha vaihtaa pumppuja ennen kuin suuttimien kunto todettu hyväksi.

              Comment

              • 330Driver
                BTCF Member
                • Feb 2015
                • 456
                • Pori

                #8
                Pumppu

                Siirtopumppu uusittu 1kk sitten. Bmw merkkikorjaajan mielipide suuttimien ohivuotoihin oli se että auto starttaa uudella pumpulla tosi hyvin niin ei tarvitse edes mitata ohivuotoja. Nyt on uusi korkeapainepumppu paikallaan
                Huhhuh mikä operaatio kun aikaspaljon joutui tavaraa irrottaa edestä pois että pääsi pumppuun käsiksi.
                Parin viikon sisään mennään takaisin penkkiin ja katsotaan mitä käy.
                Aj techillä kerrottiin että jos paineet olisi pysynyt niin olisi heittämällä tuolla isommalla ahtimella irronnut 250hp/550nm.

                Vanhalla pumpulla oli vielä tuon tämänhetkisen ohjelman kanssa se ongelma että välillä sai pumpata kaasun uudestaan kun kiihdytti kun ei reagoinut kaasuun jostain syystä.
                Uudella pumpulla sitä ei vielä ainakaan ole ilmennyt.
                Loppuen lopuksi tuo ei korkeapainepumpuksi maksanut järjettömän paljon. Uusi kunnostettu Bosch pumppu oli 550e.... Sen siitä köyhtyy mutta jos sais vehkeet nyt rokkaamaan!

                Jossain vaiheessa voi olla sitten kovan vauhtipyörän aika ja jousitettu sintteri levy. Näitten kanssa voisi ehkä jo miettiä noita uudemman mallin suuttimia?
                E36 ///M3 evolution cabriolet
                E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                E91 330D Käyttis
                Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                Koodit/koodaukset PORI
                ___________________________
                EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                EX E46 330D Touring
                EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Kannattaahan se tietysti laittaa 550 euroa pumppuun ilmaisen ohivuototestin sijaan. :think

                  Varaudu vielä toiseen 550 euroon.

                  Comment

                  • 330Driver
                    BTCF Member
                    • Feb 2015
                    • 456
                    • Pori

                    #10
                    Paineet

                    Nyt voi todeta että pumpussahan se vika oli.Lapulle saatiin 245hp/545nm iha tuosta vaan uudella pumpulla. Kytkintä säästellen jätettiin tehot 241hp/538nm
                    E36 ///M3 evolution cabriolet
                    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                    E91 330D Käyttis
                    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                    Koodit/koodaukset PORI
                    ___________________________
                    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                    EX E46 330D Touring
                    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎