Terve!
Nyt bemarin hommanneena ja hieman sillä ajelleena tuli pieni yllätys autosta vastaan. Kun lähtee kiihdyttämään poljin lattiassa kolmosvaihteella niin jossain 3.5k rpm paikkeilla ahdin tuntuu saavan käsittämättömän paljon happea ja viheltää niin jumalattomasti. Jos tästä jatkaa kiihdyttämistä alkaa jostain päin moottoria kuulua niin sanotusti räpinä, ja kiskasee putkesta aivan jäätävän mustan pilven. Muilla vaihteilla ei tätä ole tehnyt. Räpinä ja savutus lakkaa kun laittaa auton vapaalle ja antaa kierrosten laskea. Pari kertaa pumppaa kierrokset johonkin 1.5k rpm paikkeille ja tämän jälkeen matka jatkuu taas normaalisti, ilman ongelmia.
Ahtoputkea coolerilta imusarjalle tulevaa on joskus paikkailtu edellisen omistajan toimesta. Itse epäilisin sen vuotoa, mutta jos muilla on eriäviä mielipiteitä, niin samalla ne kaikki olisi hyvä tarkastaa kun ahtoputki vaihdetaan ja auto muutenkin nostetaan ylös.
Minkään näköstä lastua tms ei tällä hetkellä ole autossa kiinni.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
-N
Nyt bemarin hommanneena ja hieman sillä ajelleena tuli pieni yllätys autosta vastaan. Kun lähtee kiihdyttämään poljin lattiassa kolmosvaihteella niin jossain 3.5k rpm paikkeilla ahdin tuntuu saavan käsittämättömän paljon happea ja viheltää niin jumalattomasti. Jos tästä jatkaa kiihdyttämistä alkaa jostain päin moottoria kuulua niin sanotusti räpinä, ja kiskasee putkesta aivan jäätävän mustan pilven. Muilla vaihteilla ei tätä ole tehnyt. Räpinä ja savutus lakkaa kun laittaa auton vapaalle ja antaa kierrosten laskea. Pari kertaa pumppaa kierrokset johonkin 1.5k rpm paikkeille ja tämän jälkeen matka jatkuu taas normaalisti, ilman ongelmia.
Ahtoputkea coolerilta imusarjalle tulevaa on joskus paikkailtu edellisen omistajan toimesta. Itse epäilisin sen vuotoa, mutta jos muilla on eriäviä mielipiteitä, niin samalla ne kaikki olisi hyvä tarkastaa kun ahtoputki vaihdetaan ja auto muutenkin nostetaan ylös.
Minkään näköstä lastua tms ei tällä hetkellä ole autossa kiinni.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
-N
Comment