Se on hyvin mahdollista ja usein jopa todennäköistä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46-moottorin varoitusvalo palaa - Ilmamassamittari vaihdettu, valo sammui itsestään
Collapse
X
-
Originally posted by HemiSe on hyvin mahdollista ja usein jopa todennäköistä...
Ei muuta kuin pajalle.
Comment
-
-
Originally posted by E65Tuo laiha seos aiheuttaa valon syttymisen joka taas johtuu siitä että mitattu ilmamassa singnaali on liian alhainen todelliseen ilma massaan, DME kuitenkin annostelee polttoaineen mitatun ilmamassan perusteella jolloin ilmaa tuleekin todellisuudessa enemmän ja seos jää näin laihaksi. Eli minä mittaisin ilmamassa singnaalin, täytyy olla täysi kuormituksessa n. 4.5 volttia. jos jää alle niin vaihtoon massa mittari.
Voiko lämpötila-anturin tai lambdan toimintaa tarkistaa itse mittaamalla yleismittarilla??
Comment
-
-
Päivitystä tämän auton moottorin varoitusvalo-ongelmaan..
Auto käytettiin päästömittauksessa hetki sitten:
2000 rpm mittaus:
Co 0,009
O2 0,25
r 1,008
hc 21
co2 15,53
Joutokäynti:
0,007
0,31
-
11
18.53
Katsastusmies sanoi:
"Happiarvo O2 muuttuu hitaasti, sekä nostettaessa kierroksia, että päästettäessä joutokäynnille. Arvo laskee normaaliin vasta jonkin ajan kuluttua.
Vikaa on vaikea arvioida, saattaa olla joku letkuvuoto/klemmari falskaa (oli
puhetta siitä nykimisestä) tai sitten joku lambda-juttu..."
Mikä siis ensimmäinen tarkistuskohde, toistaiseksi tuo päästömittaus on ensimmäinen tähän mennessä tehty?Last edited by Petri; 31-05-2005, 21:33.
Comment
-
-
Jonkinlaista vikaa havaittu:
Ajoin moottorin lämpimäksi ja autoi seisoi n. tunnin kunnes lähdin taas ajamaan.
2-vaihteella kiihdytettäessä tuntui siltä, että auto olisi hieman "tukossa", ts. se vaan ei kerännyt kierroksia kovin hyvin ja nytkytti jonkin verran. Seuraava kiihdytys sujuikin jo mukisematta ja kierrokset nousi normaaliin tapaan.
Auttakee?!
Comment
-
-
e46 mittariston uusiminen
Niin,voikohan tuohon asentaa käytettyä mittaristoa esim.vahinkokeskuksen.Kun meikäläisen autossa pätkii tuo perkulen mittaristo välillä.Merkkiliikkeessä ei osattu varmasti sanoa.Uusi maksaa 450e+työt.Vahinkokeskuksessa ois 200e pari vuotta vanha.Koodaus pitäs suorittaa merkkipajalla joka tapauksessa.Korjausoppaan mukaan mittariston vaihto ei ole kovin vaikea,mutta kun ei tarkalleen tiedä että pystyykö autolla ajamaan ennen koodausta.Onkohan BMW:ssä ajonestoa mittaristossa,elikkä jos nykäisee mittariston irti ja laittaa takaisin niin lähteeköhän se enää tulille.Last edited by Pakko olla BMW; 01-06-2005, 20:28.
Comment
-
-
tai sitten huohotin venttiilin rikkoutumisesta. ainakin omassa330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99
Comment
-
-
Nyt on aika varattu Laakkoselle perjantaiksi. Painotin puhelimessa, että 89€ hintaisen vianetsinnän tuloksena täytyy löytyä vian aiheuttaja. Huoltoon mennessäni täytyy myös sanoa, että en maksa laskua, jos vikaa ei laitteilla löydy.
Onko muilla kokemuksia vianetsinnästä, jossa vikaa ei kuitenkaan löydetä, joutuuko silti maksumieheksi?
Saa nähdä kuinka käy...
Comment
-
Comment