Originally posted by jmke46
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 alapallonivelen vaihto
Collapse
X
-
-
-
Motonetin osista en tiiä mutta orkkis osat on kestäny toistaiseksi alla sen 4v/125tkm... mut niittenkin kestävyyteen, jos ymmärsin oikein oli se "parannus sarja" joka laitettiin samalla kun vaihdettii alatukivarret ja koiranluut. Muuta en oikeen tiiä mun että silloin koko hoito maksoi töineen päivineen VW Laakkoselle sen 500€, kun niitten "Laatu takuu" vaihdokki ei mennykkään 3kk ostosta enää leimasta mm. just ton takia läpi...420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Alapallonivelen voi todellakin vaihtaa
Katsastuksessa napistiin hieman väljästä alapallonivelestä, joten aloin penkomaan asiaa. Joltain ulkomaan foorumilta selvisi, että originaalialatukivarrenkin alapallonivelen todella voi vaihtaa, Meyle on tehnyt sen mahdolliseksi. Osa täällä: http://www.meyle.com/EN/Spare-parts/...&searchFilter=
Osaa myy ainakin Espoon varaosamiehet ja se kustantaa OVH 40 euroa. Ostaessa sai jotain alennusta, jonka jälkeen se maksoi n.30 euroa.
Alapallonivelen vaihtamiseen kului kahdella harrastajalla sellainen 30-45 minuuttia (siitä kun alatukivarsi oli irti). Tarvittiin prässi (tehoja n. 10tn) sekä rälläkkä. Sen verran joutui tekemään "käsitöitä", että prässiin jouduttiin paksusta prikasta hiomaan sopiva kara (halkaisija taisi olla 48,5mm) ja alatukivarresta leikkaamaan sellainen alumiinihattu pois. Kokonaisuutena kovin kivuton juttu.
Comment
-
-
Onkos kokemuksia tämän puljun tuotteista http://stores.ebay.com/Deutsche-Part...=p4634.c0.m322 itse tilailin tuolta tukivarret, sisemmät pallonivelet ja tukivarsien puslat sisältävän sarjan.
Comment
-
-
Jeees... En ainakaan voi suositella tarvike mallin alatukivarsia. Tuli katsastuksesta hylsy vaikka tukivarret vaihettiin 35tkm sitten. Pallonivel väljä.
Eli mikäs noista Meylen HD malleista tekee sen heavy dutyksi? Kannattaako siihen sijoittaa vai onko ne kaikki yhtä skeidaa? Ei nyt ihan puolentoista vuoden välein jaksais vaihtaa...
Ja ootteko teettäny vaihdon jossain nyrkkipajalla, kuinka paljon velotti duuneista? Jos tiedät kohtuu hintasen mestan Espoo/ Kirkkonummi akselilla, kerro heti! Pihalla en ajatellu sitä ite vaihtaa...
Comment
-
-
Originally posted by Daddy View PostJeees... En ainakaan voi suositella tarvike mallin alatukivarsia. Tuli katsastuksesta hylsy vaikka tukivarret vaihettiin 35tkm sitten. Pallonivel väljä.
Eli mikäs noista Meylen HD malleista tekee sen heavy dutyksi? Kannattaako siihen sijoittaa vai onko ne kaikki yhtä skeidaa? Ei nyt ihan puolentoista vuoden välein jaksais vaihtaa...
Ja ootteko teettäny vaihdon jossain nyrkkipajalla, kuinka paljon velotti duuneista? Jos tiedät kohtuu hintasen mestan Espoo/ Kirkkonummi akselilla, kerro heti! Pihalla en ajatellu sitä ite vaihtaa...2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by BMW 318cis View Posteli -99 E46 320d:ssä sisempi alapallonivel välyksellinen.
Joutuuko vaihtamaan koko alatukivarren???
Vai voiko vaihtaa pelkän nivelen?
Kiitollinen vastauksista.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
Comment