Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alapallonivelen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kolarikalle
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 1

    #16
    Originally posted by jmke46 View Post
    Eli omasta E 46:sta vasemmanpuoleisen alatukivarren pallo väljä. Kertokaas nyt vielä, kun jäi epäselväksi, että voiko pelkän pallon vaihtaa itse ja jos ei, niin onnistuuko huollossa.
    Entäs pallon hinta (jos voi vaihtaa) suhteessa uuteen tarvike tukivarteen, joka näytti olevan suunnilleen 140€ Motonetissä. Onko se Motonetin tukivarsi myös alumiinia ja jos ei, niin voiko toiselle puolelle laittaa teräksisen.

    KIITOKSIA!
    Jep mulla jäi leimasta kiinni just samaisesta viasta kattellin kanssa noita motonetin tukivarsia. Ois kiva tietää onko jollain noita ja että kestääkö vaan sen vuoden ja sit saa taas vaihtamaan, ja noihin ei ilmeisetikkään kuulu niitä sisempiä puslia ne leinee kanssa hyvä vaihtaa samalla. Niin ja sit vielä kuinka paha homma toi on (Ite ajatelin vaihtaa):think

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #17
      Motonetin osista en tiiä mutta orkkis osat on kestäny toistaiseksi alla sen 4v/125tkm... mut niittenkin kestävyyteen, jos ymmärsin oikein oli se "parannus sarja" joka laitettiin samalla kun vaihdettii alatukivarret ja koiranluut. Muuta en oikeen tiiä mun että silloin koko hoito maksoi töineen päivineen VW Laakkoselle sen 500€, kun niitten "Laatu takuu" vaihdokki ei mennykkään 3kk ostosta enää leimasta mm. just ton takia läpi...
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • Pehola
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 8
        • Helsinki

        #18
        Alapallonivelen voi todellakin vaihtaa

        Katsastuksessa napistiin hieman väljästä alapallonivelestä, joten aloin penkomaan asiaa. Joltain ulkomaan foorumilta selvisi, että originaalialatukivarrenkin alapallonivelen todella voi vaihtaa, Meyle on tehnyt sen mahdolliseksi. Osa täällä: http://www.meyle.com/EN/Spare-parts/...&searchFilter=
        Osaa myy ainakin Espoon varaosamiehet ja se kustantaa OVH 40 euroa. Ostaessa sai jotain alennusta, jonka jälkeen se maksoi n.30 euroa.

        Alapallonivelen vaihtamiseen kului kahdella harrastajalla sellainen 30-45 minuuttia (siitä kun alatukivarsi oli irti). Tarvittiin prässi (tehoja n. 10tn) sekä rälläkkä. Sen verran joutui tekemään "käsitöitä", että prässiin jouduttiin paksusta prikasta hiomaan sopiva kara (halkaisija taisi olla 48,5mm) ja alatukivarresta leikkaamaan sellainen alumiinihattu pois. Kokonaisuutena kovin kivuton juttu.

        Comment

        • riippis
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 200
          • Laukaa

          #19
          mikä helpoin tapa asentaa pallonivél takaisin paikoilleen? että menee tasaisesti loppuunasti. olisiko ohjetta jossain koko työhön?
          E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

          Comment

          • masa83
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 67
            • Helsinki

            #20
            Onkos kokemuksia tämän puljun tuotteista http://stores.ebay.com/Deutsche-Part...=p4634.c0.m322 itse tilailin tuolta tukivarret, sisemmät pallonivelet ja tukivarsien puslat sisältävän sarjan.

            Comment

            • Daddy
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 3
              • Espoo

              #21
              Jeees... En ainakaan voi suositella tarvike mallin alatukivarsia. Tuli katsastuksesta hylsy vaikka tukivarret vaihettiin 35tkm sitten. Pallonivel väljä.

              Eli mikäs noista Meylen HD malleista tekee sen heavy dutyksi? Kannattaako siihen sijoittaa vai onko ne kaikki yhtä skeidaa? Ei nyt ihan puolentoista vuoden välein jaksais vaihtaa...

              Ja ootteko teettäny vaihdon jossain nyrkkipajalla, kuinka paljon velotti duuneista? Jos tiedät kohtuu hintasen mestan Espoo/ Kirkkonummi akselilla, kerro heti! Pihalla en ajatellu sitä ite vaihtaa...

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by Daddy View Post
                Jeees... En ainakaan voi suositella tarvike mallin alatukivarsia. Tuli katsastuksesta hylsy vaikka tukivarret vaihettiin 35tkm sitten. Pallonivel väljä.

                Eli mikäs noista Meylen HD malleista tekee sen heavy dutyksi? Kannattaako siihen sijoittaa vai onko ne kaikki yhtä skeidaa? Ei nyt ihan puolentoista vuoden välein jaksais vaihtaa...

                Ja ootteko teettäny vaihdon jossain nyrkkipajalla, kuinka paljon velotti duuneista? Jos tiedät kohtuu hintasen mestan Espoo/ Kirkkonummi akselilla, kerro heti! Pihalla en ajatellu sitä ite vaihtaa...
                Mä oon ajanu kaks tai kolme vuotta autossa Meylen tukivarret. Muistaakseni vaivauduin oikein tarkastamaan että siellä on ihan rasvaakin nivelissä. Joissain italianpaskoissa salvaa ei ole kuin pieni hyttysenpaska, niin varmaan väljistyy.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • JMTN
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 338
                  • Haukipudas

                  #23
                  Originally posted by BMW 318cis View Post
                  eli -99 E46 320d:ssä sisempi alapallonivel välyksellinen.
                  Joutuuko vaihtamaan koko alatukivarren???
                  Vai voiko vaihtaa pelkän nivelen?
                  Kiitollinen vastauksista.
                  Joutuu vaihtaan koko tukivarren.
                  BMW e91 320d -08
                  ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                  ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                  ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                  Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎