Announcement

Collapse
No announcement yet.

TA technix alustasarja liian korkea edestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mapa
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 518
    • Turku

    #16
    [ATTACH]135110[/ATTACH]
    Last edited by mapa; 10-06-2018, 08:24.
    Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
    Tig hitsausta, myös alumiini

    Comment

    • joni-^^
      Newbiemmer
      • Dec 2014
      • 22
      • Vehmaa

      #17
      Originally posted by mapa View Post
      [ATTACH]135110[/ATTACH]
      Tämä selvensi paljon, kiitos!
      Vielä vähän pakkko kysästä, että mihin kohtaan olette tota korkeuden säätöä
      ja esijännityksen säätöä laittanut:think
      Ja tuosta korkeussäädöstä että minkälainen lukitus siinä on ja voinko vain avaimella vääntää säätökiekkoa ja korkeus muuttuu?

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        #18
        Tota esijännitystä sen verran että jousi ei heilu kun rengas ilmassa.

        Korkeussäädöstä koiranluu irti ja toi lukituskiekko auki mukana tulleella c avaimella. Voi olla että avain on ihan perseestä. Riippuu millasen seppä on tehtaalla takonut?

        Sitten kun säätörengas on löysätty niin tolppaa vaan pyörittämään ns alaspäin. Kannattaa ottaa joku mitta johonkin että saa molemmat puolet samaan tasoon. Sitten lukitusrengas ja koiranluu kiinni.

        -Anssi

        Comment

        • joni-^^
          Newbiemmer
          • Dec 2014
          • 22
          • Vehmaa

          #19
          Originally posted by pablo View Post
          Tota esijännitystä sen verran että jousi ei heilu kun rengas ilmassa.

          Korkeussäädöstä koiranluu irti ja toi lukituskiekko auki mukana tulleella c avaimella. Voi olla että avain on ihan perseestä. Riippuu millasen seppä on tehtaalla takonut?

          Sitten kun säätörengas on löysätty niin tolppaa vaan pyörittämään ns alaspäin. Kannattaa ottaa joku mitta johonkin että saa molemmat puolet samaan tasoon. Sitten lukitusrengas ja koiranluu kiinni.

          -Anssi
          Kiitos tästä! Näillä avuilla pitäisi jo pärjätä

          Comment

          • joni-^^
            Newbiemmer
            • Dec 2014
            • 22
            • Vehmaa

            #20
            Click image for larger version

Name:	bemari.jpg
Views:	1
Size:	40.1 KB
ID:	4833604
            Juu elikkäst vihdoin pääsin sitte kotiin ja säätämään korkeussäätöä ja esijännitystä. Esijännitys oli siis säädetty niin ylös kuin mahdollista ja sitä säädin niin alas kuin pystyin, muuten olisi säätökiekot ottaneet vanteeseen kiinni. Samalla huomasin että se korkeudensäätö olikin säädetty ihan alas minun ymmärtääkseni? Ohessa vielä kuva.

            Comment

            • ohohh
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2012
              • 268
              • Porvoo

              #21
              Originally posted by joni-^^ View Post
              [ATTACH]135126[/ATTACH]
              Juu elikkäst vihdoin pääsin sitte kotiin ja säätämään korkeussäätöä ja esijännitystä. Esijännitys oli siis säädetty niin ylös kuin mahdollista ja sitä säädin niin alas kuin pystyin, muuten olisi säätökiekot ottaneet vanteeseen kiinni. Samalla huomasin että se korkeudensäätö olikin säädetty ihan alas minun ymmärtääkseni? Ohessa vielä kuva.
              No mille korkeudelle auto asettui?
              Seuraavaksi tarvii sitten mitä ilmeisimmin spaceria, että saa alemmas.
              G20 330e M-Sport '21

              ex's

              F30 330e M-Sport '17
              F11 530d X-Drive M-sport '12
              E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
              E46 330Ci M-Sport II '03
              E36 323i Coupe '97

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by joni-^^ View Post
                [ATTACH]135126[/ATTACH]
                Juu elikkäst vihdoin pääsin sitte kotiin ja säätämään korkeussäätöä ja esijännitystä. Esijännitys oli siis säädetty niin ylös kuin mahdollista ja sitä säädin niin alas kuin pystyin, muuten olisi säätökiekot ottaneet vanteeseen kiinni. Samalla huomasin että se korkeudensäätö olikin säädetty ihan alas minun ymmärtääkseni? Ohessa vielä kuva.


                Mitä toi öljy on mitä siellä on roiskunut ympäriinsä?
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • joni-^^
                  Newbiemmer
                  • Dec 2014
                  • 22
                  • Vehmaa

                  #23
                  Originally posted by ohohh View Post
                  No mille korkeudelle auto asettui?
                  Seuraavaksi tarvii sitten mitä ilmeisimmin spaceria, että saa alemmas.
                  Kyllä auto alkutilanteesta pari cm laski ja nyt voisi olla ihan ok talvikorkeuteen.
                  Ei esijännityksessä ole enää kuitenkaan kuin 4.cm laskuvaraa, että en tiedä kannattaako sitä edes paljon enää laskea

                  Comment

                  • joni-^^
                    Newbiemmer
                    • Dec 2014
                    • 22
                    • Vehmaa

                    #24
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Mitä toi öljy on mitä siellä on roiskunut ympäriinsä?
                    ihan WD-40 ja jotain muuta asentajan jäljiltä noissa kierteissä

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #25
                      Originally posted by joni-^^ View Post
                      ihan WD-40 ja jotain muuta asentajan jäljiltä noissa kierteissä

                      Se on sitten hyvä avata mutteri iskarin yläpäästä, jos esijännitystä on paljon. Leikkaa alumiinimutterista kierre aika helposti.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • joni-^^
                        Newbiemmer
                        • Dec 2014
                        • 22
                        • Vehmaa

                        #26
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Se on sitten hyvä avata mutteri iskarin yläpäästä, jos esijännitystä on paljon. Leikkaa alumiinimutterista kierre aika helposti.
                        Jos siellä on vielä esijännityksen säädössä se 4 cm niin meinaatko että kannattaisi sitä vielä laskea? Täytyy sitten kyllä hommata ne spacerit. Ja apujouset on ainakin lytyssä vielä auton painosta, tunkattuna ylös apujousi ei ole kovin pahasti ainakaa kasassa.

                        Comment

                        • ohohh
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2012
                          • 268
                          • Porvoo

                          #27
                          Originally posted by joni-^^ View Post
                          Jos siellä on vielä esijännityksen säädössä se 4 cm niin meinaatko että kannattaisi sitä vielä laskea? Täytyy sitten kyllä hommata ne spacerit. Ja apujouset on ainakin lytyssä vielä auton painosta, tunkattuna ylös apujousi ei ole kovin pahasti ainakaa kasassa.
                          Itse hommaisin spacerit ja vetäisin esijännityksen niin löysäksi, kun saa, ja sen jälkeen säätäisin korkeuden sillä alemmalla kuvassa näkyvällä kierteellä.
                          On vähän pehmeämpi ja mukavampi ajella Suomen hyväkuntoisillä teillä.
                          G20 330e M-Sport '21

                          ex's

                          F30 330e M-Sport '17
                          F11 530d X-Drive M-sport '12
                          E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                          E46 330Ci M-Sport II '03
                          E36 323i Coupe '97

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎