Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d -00 lämmöt ongelmia(Ratkaistu, termari sökö)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    E46 320d -00 lämmöt ongelmia(Ratkaistu, termari sökö)

    Eli lämmöt ei nouse puoleen väliin(viisari pysty syyntää) vaa jää noin ekaan ja puolen välin väliin.

    Missä olis ongelma?

    http://i.imgur.com/jAIFeZO.jpghttp:/...om/jAIFeZO.jpg niinku täs kuvas.

    Milläs noi luukkut tosta saa kiinni, siis nämä mitkä täs kuvas näkyy:
    http://imgur.com/DZ5kjw5 (Flektin kopan läppä) olisko siis tässä vika, mutta miten kiinni?

    Eikös nää flekti kopan läppät kannata laitaa kiinni aina talveks?

    Voisko toi lämpö ongelma olla noista luukkuista kiinni

    Olis vähän kiire saad tietää
    Last edited by tonnizi; 10-07-2022, 08:23.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
  • Jussi83
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 102
    • Kitee

    #2
    Sulla on termostaatti paskana. Ja kun vaihtaa niin molemmat kerralla.
    F25 30d vm:11
    Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      #3
      Originally posted by Jussi83 View Post
      Sulla on termostaatti paskana. Ja kun vaihtaa niin molemmat kerralla.
      ok, tuli vaa mieleen mil noi luukut kiinni?
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • kakkoskuski
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 83
        • Rauma

        #4
        Täällä samanlaista ongelmaa, lämmöt ei nouse millään. Ei noussut nollakeleilläkään viisari ihan pystyyn asti, saatika näillä paukkupakkasilla (-25).

        Millanen homma tuo termostaatin vaihto nyt sitten onkaan? Ihme kyllä en löytänyt hyvää ja selkeää ohjetta pienen haeskelunkaan jälkeen. Siis nimenomaan tähän 320d malliin. Onko kovinkin erilainen homma kuin 325 bensakoneiseen?

        Mietiskelin myös että pitäisikö se jokin "EGR-termostaatti" vaihtaa samaa Kyytiä?

        Nyt kelpais kaikki mahdolliset neuvot asian tiimoilta.

        Comment

        • _jazze_
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 356
          • Lohja

          #5
          Termarin vaihto on yhtä helppo kuin bensakutosen termarin vaihtaminen.

          Itsellä ei termarin vaihto vaikuttanut lämpöihin. Jäi edelleen "klo 11.00".(egr-termaria ei ole)

          Veikkaan, että mittarissa jotain vikaa kun ei +30 helteilläkään noussut kuin tuohon "klo 11.00"

          Nousee hyvin tuohon kohtaan ja pysyy siinä kuin tauti.:think
          sigpic
          BMW e36 320i cabriolet
          BMW e36 325i sedan
          BMW e23 728iA

          VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion
          ex.Seat Leon 1.9tdi TS150, BMW e36 325ti, BMW e46 320dA, BMW e34 525i, BMW e46 320d touring, VW Golf mk II vr6t 4Motion, BMW e36 325i 4D, Opel Rekord -64, BMW e30 320i 4d 2,5

          Comment

          • kakkoskuski
            Bimmer Rookie
            • Oct 2015
            • 83
            • Rauma

            #6
            Jazzelle kiitos! Bensakutoseen löysinkin jo ohjeet, mennään sitten niitä soveltaen.

            Mulla ei tuo ainakaan mittariongelma ole. Ihan selvästi käy kylmänä kun pakkaa vähän viileä olemaan kabiinissakin näillä keleillä.

            Vielä harkinnassa vaihtaakko varsinaisen termarin lisäksi se EGR-termari vai ei.

            Comment

            • mapa
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 518
              • Turku

              #7
              Originally posted by kakkoskuski View Post
              Jazzelle kiitos! Bensakutoseen löysinkin jo ohjeet, mennään sitten niitä soveltaen.

              Mulla ei tuo ainakaan mittariongelma ole. Ihan selvästi käy kylmänä kun pakkaa vähän viileä olemaan kabiinissakin näillä keleillä.

              Vielä harkinnassa vaihtaakko varsinaisen termarin lisäksi se EGR-termari vai ei.
              Kannattaa. Maksaa muutaman kympin, helppo vaihtaa.
              Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
              Tig hitsausta, myös alumiini

              Comment

              • mapa
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 518
                • Turku

                #8
                Originally posted by TareJR View Post
                ok, tuli vaa mieleen mil noi luukut kiinni?
                Ne toimii alipaineella automaattisesti.
                Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                Tig hitsausta, myös alumiini

                Comment

                • Jussi83
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2013
                  • 102
                  • Kitee

                  #9
                  Salavalikosta näkee tarkan lämpötilan.....
                  Vasen nuppi mittaristosta pohjaan----->test1, sitten naputtelee 19 kertaa--->lock off painaa nuppia kerran----->test1. sitten naputellaan 7 kertaa ja 7.1 on moottorin lämpö asteina.

                  7 alta löytyy muistaakseni lämpötila, nopeus, mkierrokset ja jotain muuta.

                  Korjatkoon joku jos muistin jotain väärin.
                  F25 30d vm:11
                  Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    #10
                    Originally posted by Jussi83 View Post
                    Salavalikosta näkee tarkan lämpötilan.....
                    Vasen nuppi mittaristosta pohjaan----->test1, sitten naputtelee 19 kertaa--->lock off painaa nuppia kerran----->test1. sitten naputellaan 7 kertaa ja 7.1 on moottorin lämpö asteina.

                    7 alta löytyy muistaakseni lämpötila, nopeus, mkierrokset ja jotain muuta.

                    Korjatkoon joku jos muistin jotain väärin.
                    Noinhan se menee, paitsi että mittariston nappi pohjaan, virrat päälle ja näpyttelemään. Moottorin lömpotila taisi olla 7.0, joka tapauksessa 7. valikon ensimmäinen.

                    Esim tuolta löytyy mitä muita sieltä näkee:

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎