Tarkistakaa nyt ne etuovetkin, etureuna oli oikeastaan pahempi kuin konepelti :O. Melkoinen yllätys ja ovi näytti päällepäin vielä ihan ehjältä lukuunottamatta pientä pullistumaa etureunassa alhaalla..
Taitaa sama ongelma vaivata kaikkia luukkuja, niiden saumoja. Sinkkaus ja liima ei taida oikein toimia keskenään?? Valkoista jauhetta ja pintaruostetta sieltä löytyi, etuovistakin ylös asti.. (!)
Onko kukaan saanut takuun umpeuduttua mitään vastakaikua?? Melkoinen virhe tämän luokan autossa.. ikää vasta 7 vuotta.
...Sitte se luki takuu ehdot ja sanoi että ei korvata, tämä ruoste on painaumassa!!
"Joo ei tätä korvata kun tää on nyt just tässä painaumassa jonka siellä tehtaalla se rässi on tehny.. juu ei tämmösiä oo ruukattu korvata kun se on valmistusvirhe..."
Eikös noiden E46:ten pitäisi olla täyssinkittyjä? Miten on mahdollista tuo ruostuminen, onko kukaan selvittänyt erityistä syytä miksi tuppaa ruostumaan?
Eikös noiden E46:ten pitäisi olla täyssinkittyjä? Miten on mahdollista tuo ruostuminen, onko kukaan selvittänyt erityistä syytä miksi tuppaa ruostumaan?
e46 ei tarkasti ottaen ole täyssinkitty, vaan korin yläosat ovat ainoastaan ohutsinkatut. Tuosta bemujen, fordien ja mersujen luukkujen saumaongelmasta
on monenlaista näkemystä, mutta kyse on elektrolyyttisestä epätasapainosta ko.limisaumassa. Eli tehtaalla/alihankkijalla on on kyseisiin saumoihin jäänyt jotain käsittelyliemiä tms. mitä sinne ei saisi jäädä. Ongelma on siis kuitenkin tuotannollinen/sisäsyntyinen. Eli vaikka kiesi seisoisi ajamattomana lämpimässä hallissa, niin muutaman vuoden kuluttua tuo kesiminen tulee näkyviin irroittaen saumakitit. Mitkään kotelosuojat ei vaikuta tähän prosessiin, vaan mikäli se halutaan pysäyttää, pitää saumakitit poistaa ja sauma huuhtoa/kyllästää näillä "taikaliemillä"+uusi kitti+uusi maali.
e46 ei tarkasti ottaen ole täyssinkitty, vaan korin yläosat ovat ainoastaan ohutsinkatut. Tuosta bemujen, fordien ja mersujen luukkujen saumaongelmasta
on monenlaista näkemystä, mutta kyse on elektrolyyttisestä epätasapainosta ko.limisaumassa. Eli tehtaalla/alihankkijalla on on kyseisiin saumoihin jäänyt jotain käsittelyliemiä tms. mitä sinne ei saisi jäädä. Ongelma on siis kuitenkin tuotannollinen/sisäsyntyinen. Eli vaikka kiesi seisoisi ajamattomana lämpimässä hallissa, niin muutaman vuoden kuluttua tuo kesiminen tulee näkyviin irroittaen saumakitit. Mitkään kotelosuojat ei vaikuta tähän prosessiin, vaan mikäli se halutaan pysäyttää, pitää saumakitit poistaa ja sauma huuhtoa/kyllästää näillä "taikaliemillä"+uusi kitti+uusi maali.
Osaatko Hemi sanoa missä ajassa tuo "valmistusvirheestä" näkyvä ruostevika tulee esiin?
"Joo ei tätä korvata kun tää on nyt just tässä painaumassa jonka siellä tehtaalla se rässi on tehny.. juu ei tämmösiä oo ruukattu korvata kun se on valmistusvirhe..."
Tässä tapauksessa nimenomaan tulisikin jo pelkän lain mukaan korvata.
Osaatko Hemi sanoa missä ajassa tuo "valmistusvirheestä" näkyvä ruostevika tulee esiin?
Tarkasti ottaen kyse ei ole "ruosteviasta", mutta tällä ei kuluttajalle liene suurta merkitystä koska lopputulos on pitkälti sama.
Prosessi alkaa näkymään taitteita avattaessa jo n.vuoden kuluttua, mutta olosuhteista riippuen kuluttaja ongelman havaitsee 2-3:n vuoden kuluttua.
Tämä siis niissä yksilöissä joissa ko.vikaa on. Ne missä sitä ei alun alkaenkaan ole, on ko.taitteet 100% uutta vastaavassa kunnossa +500tkm ajetuissa 525TDS eteläsuomen taxeissa. Eli jos ongelma näkyy jo päälleppäin, on kyseessä vain jäävuoren huippu.Se pitää kuitenkin muistaa, että ko.ongelma koskee vain puristesaumattuja reunaosia ja kyseessä on vain ongelma esteettisessä mielessä. Itse korirakenteessa ei tämän tyyppisiä saumoja ole lainkaan(poislukien osin bensatäyttökaukalon sauma), joten ongelma koskee/ jos koskee vain reunapokattuja luukkuja/saumoja.
Huh, suuri kivi vierähti sydämmeltä. Näinä päivinä voi siis aika huoletta ostaa kolaroimattoman E46:en vuosimallia 2001, jonka pitäisi aikaisempien viestien perusteella olla altis ruostumiselle.
Mun E46 compactissa ja tossa sedanissa vaihdettiin takaluukut, kun molempiin tuli kuplia keskelle luukkua (rek.kilven ja takavalon väliin). Sedaniin on myös vaihdettu konepelti, koska munuaisten alla oleva pelti pokkaus kerää kuraa ym. skeidaa ja prosessi on valmis.
Sedanin luukku vaihdettiin n.kolme viikkoa sitten koritakuun piikkiin.
Auton edellinen omistaja työskentelee Laakkosella ja hänen teoriansa mukaan kuplimisen syynä on pohjamaali.
Pitäskö tästä nyt vetää sellainen johtopäätös, että jos on -99 vuotinen saumoistaan ruosteeton e46, se myös tulee pysymään sellaisena? Eli tuo "valmistusvika" ei ole osunut tähän yksilöön..??? :think
--------------------------------------------------- E91 325d M-Sport ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04, E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
Comment