Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 peräkontti kukkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #46
    Nyt ois uus pelti paikallaan. Ja olivat viel laittaneet uuden bmw merkinkin siihen ihan ilmaseks
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • HessuM
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 97
      • Rovaniemi

      #47
      Mulla on uus konepelti tällä hetkellä maalaamossa
      Siellä vika missä viimeksi korjattu.
      525iA -05
      Ex 320D -01

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        #48
        Tarkistakaa nyt ne etuovetkin, etureuna oli oikeastaan pahempi kuin konepelti :O. Melkoinen yllätys ja ovi näytti päällepäin vielä ihan ehjältä lukuunottamatta pientä pullistumaa etureunassa alhaalla..

        Taitaa sama ongelma vaivata kaikkia luukkuja, niiden saumoja. Sinkkaus ja liima ei taida oikein toimia keskenään?? Valkoista jauhetta ja pintaruostetta sieltä löytyi, etuovistakin ylös asti.. (!)

        Onko kukaan saanut takuun umpeuduttua mitään vastakaikua?? Melkoinen virhe tämän luokan autossa.. ikää vasta 7 vuotta.
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • 535SD
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1068
          • Lahti

          #49
          sanoivat siel Laakkosella et vm 2001 on kaikista pahin ruostumaan
          Olleita ja menneitä
          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

          Comment

          • HessuM
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 97
            • Rovaniemi

            #50
            Hanttimiehen etuovessa näyttäs olevan vähän ruostetta , mulla tosin takareunassa.. On tämä kyllä ihme hommaa..

            Pitääpäs käydä näyttämässä myös tuota kohtaa liikkeessä.. Verenpaine nousee jo nyt. On nämä asiat sen verran hankalia tossa paikallisessa puljussa..
            Siellä vika missä viimeksi korjattu.
            525iA -05
            Ex 320D -01

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #51
              Originally posted by HessuM
              ...Sitte se luki takuu ehdot ja sanoi että ei korvata, tämä ruoste on painaumassa!!
              "Joo ei tätä korvata kun tää on nyt just tässä painaumassa jonka siellä tehtaalla se rässi on tehny.. juu ei tämmösiä oo ruukattu korvata kun se on valmistusvirhe..."
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • Tyggis
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 415

                #52
                Eikös noiden E46:ten pitäisi olla täyssinkittyjä? Miten on mahdollista tuo ruostuminen, onko kukaan selvittänyt erityistä syytä miksi tuppaa ruostumaan?

                Comment

                • fastandfurious
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1731
                  • Tampesteri

                  #53
                  Originally posted by ammattimies View Post
                  sanoivat siel Laakkosella et vm 2001 on kaikista pahin ruostumaan
                  Onko tietoa, mikä on mennyt v*tuiks, esim -99:n jälkeen?
                  ---------------------------------------------------
                  E91 325d M-Sport
                  ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                  E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by Tyggis View Post
                    Eikös noiden E46:ten pitäisi olla täyssinkittyjä? Miten on mahdollista tuo ruostuminen, onko kukaan selvittänyt erityistä syytä miksi tuppaa ruostumaan?
                    e46 ei tarkasti ottaen ole täyssinkitty, vaan korin yläosat ovat ainoastaan ohutsinkatut. Tuosta bemujen, fordien ja mersujen luukkujen saumaongelmasta
                    on monenlaista näkemystä, mutta kyse on elektrolyyttisestä epätasapainosta ko.limisaumassa. Eli tehtaalla/alihankkijalla on on kyseisiin saumoihin jäänyt jotain käsittelyliemiä tms. mitä sinne ei saisi jäädä. Ongelma on siis kuitenkin tuotannollinen/sisäsyntyinen. Eli vaikka kiesi seisoisi ajamattomana lämpimässä hallissa, niin muutaman vuoden kuluttua tuo kesiminen tulee näkyviin irroittaen saumakitit. Mitkään kotelosuojat ei vaikuta tähän prosessiin, vaan mikäli se halutaan pysäyttää, pitää saumakitit poistaa ja sauma huuhtoa/kyllästää näillä "taikaliemillä"+uusi kitti+uusi maali.

                    Comment

                    • Tyggis
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 415

                      #55
                      Originally posted by Hemi View Post
                      e46 ei tarkasti ottaen ole täyssinkitty, vaan korin yläosat ovat ainoastaan ohutsinkatut. Tuosta bemujen, fordien ja mersujen luukkujen saumaongelmasta
                      on monenlaista näkemystä, mutta kyse on elektrolyyttisestä epätasapainosta ko.limisaumassa. Eli tehtaalla/alihankkijalla on on kyseisiin saumoihin jäänyt jotain käsittelyliemiä tms. mitä sinne ei saisi jäädä. Ongelma on siis kuitenkin tuotannollinen/sisäsyntyinen. Eli vaikka kiesi seisoisi ajamattomana lämpimässä hallissa, niin muutaman vuoden kuluttua tuo kesiminen tulee näkyviin irroittaen saumakitit. Mitkään kotelosuojat ei vaikuta tähän prosessiin, vaan mikäli se halutaan pysäyttää, pitää saumakitit poistaa ja sauma huuhtoa/kyllästää näillä "taikaliemillä"+uusi kitti+uusi maali.
                      Osaatko Hemi sanoa missä ajassa tuo "valmistusvirheestä" näkyvä ruostevika tulee esiin?

                      Comment

                      • Ikuinen aloittelija
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 336
                        • maa

                        #56
                        Originally posted by Kentsu View Post
                        "Joo ei tätä korvata kun tää on nyt just tässä painaumassa jonka siellä tehtaalla se rässi on tehny.. juu ei tämmösiä oo ruukattu korvata kun se on valmistusvirhe..."
                        Tässä tapauksessa nimenomaan tulisikin jo pelkän lain mukaan korvata.
                        G30 520d Xdrive Sport -18
                        F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Originally posted by Tyggis View Post
                          Osaatko Hemi sanoa missä ajassa tuo "valmistusvirheestä" näkyvä ruostevika tulee esiin?
                          Tarkasti ottaen kyse ei ole "ruosteviasta", mutta tällä ei kuluttajalle liene suurta merkitystä koska lopputulos on pitkälti sama.
                          Prosessi alkaa näkymään taitteita avattaessa jo n.vuoden kuluttua, mutta olosuhteista riippuen kuluttaja ongelman havaitsee 2-3:n vuoden kuluttua.
                          Tämä siis niissä yksilöissä joissa ko.vikaa on. Ne missä sitä ei alun alkaenkaan ole, on ko.taitteet 100% uutta vastaavassa kunnossa +500tkm ajetuissa 525TDS eteläsuomen taxeissa. Eli jos ongelma näkyy jo päälleppäin, on kyseessä vain jäävuoren huippu.Se pitää kuitenkin muistaa, että ko.ongelma koskee vain puristesaumattuja reunaosia ja kyseessä on vain ongelma esteettisessä mielessä. Itse korirakenteessa ei tämän tyyppisiä saumoja ole lainkaan(poislukien osin bensatäyttökaukalon sauma), joten ongelma koskee/ jos koskee vain reunapokattuja luukkuja/saumoja.

                          Comment

                          • Tyggis
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 415

                            #58
                            Huh, suuri kivi vierähti sydämmeltä. Näinä päivinä voi siis aika huoletta ostaa kolaroimattoman E46:en vuosimallia 2001, jonka pitäisi aikaisempien viestien perusteella olla altis ruostumiselle.

                            Comment

                            • Kompakti
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 232
                              • Tuusula

                              #59
                              Mun E46 compactissa ja tossa sedanissa vaihdettiin takaluukut, kun molempiin tuli kuplia keskelle luukkua (rek.kilven ja takavalon väliin). Sedaniin on myös vaihdettu konepelti, koska munuaisten alla oleva pelti pokkaus kerää kuraa ym. skeidaa ja prosessi on valmis.

                              Sedanin luukku vaihdettiin n.kolme viikkoa sitten koritakuun piikkiin.
                              Auton edellinen omistaja työskentelee Laakkosella ja hänen teoriansa mukaan kuplimisen syynä on pohjamaali.
                              E46 330Ci Cab M-Sport -03
                              I01 i3s 120Ah "Voll" -19
                              Ex:
                              E87 120dA M-Sport -08
                              E90 318i -06
                              E46 320i M-Sport -02

                              Comment

                              • fastandfurious
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1731
                                • Tampesteri

                                #60
                                Pitäskö tästä nyt vetää sellainen johtopäätös, että jos on -99 vuotinen saumoistaan ruosteeton e46, se myös tulee pysymään sellaisena? Eli tuo "valmistusvika" ei ole osunut tähän yksilöön..??? :think
                                ---------------------------------------------------
                                E91 325d M-Sport
                                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎