Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 peräkontti kukkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #61
    Originally posted by fastandfurious View Post
    Pitäskö tästä nyt vetää sellainen johtopäätös, että jos on -99 vuotinen saumoistaan ruosteeton e46, se myös tulee pysymään sellaisena? Eli tuo "valmistusvika" ei ole osunut tähän yksilöön..??? :think
    Kyllä se aika varmaa alkaa olemaan että jos aiemmin "korjailemattomassa"
    -99 mallissa ei ole vielä pistettäkään, ei siihen ole sellaista sitten milloinkaan tulossakaan. Eli hyvinkin korjatuissa ongelmat helposti uusiutuu 2-3-vuoden kuluttua. Ainoa 100% korjauskeino on uusia koko viallinen luukku.

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #62
      Originally posted by Hemi View Post
      Kyllä se aika varmaa alkaa olemaan että jos aiemmin "korjailemattomassa"
      -99 mallissa ei ole vielä pistettäkään, ei siihen ole sellaista sitten milloinkaan tulossakaan. Eli hyvinkin korjatuissa ongelmat helposti uusiutuu 2-3-vuoden kuluttua. Ainoa 100% korjauskeino on uusia koko viallinen luukku.
      Kiitos Hemi! Koitetaan nukkua vielä rauhassa
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • Tyggis
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 415

        #63
        Onko korin yläosat ohutsinkittyjä pelkästään tuotantotaloudelliset syistä? Missä määritellään yläosat, onko ne ikkunoista ylöspäin vai kuinka?:think

        Comment

        • Samjokin1
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 49

          #64
          Löytyykö tämän ketjun ruostevaivoja vielä -03 330d:stä?
          Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

          ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

          Comment

          • cool10
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 239
            • Stadi

            #65
            Kaverin -01 saksantuonti 330i touringissa oli konepellin sisäsaumassa jo kivaa kuplaa. Koritakuuseenhan se meni, mikä oli sinällään hyvä. Tuollaisessa 150 tkm ajetussa kun alkaa jo konepellin etureuna olla jo aika kivensyömä vaikka olisi Saksastakin haettu. Aika ohuelta tuo sinkkauskin ainakin kyseisen yksilön konepeitossa vaikutti sillä ruostettahan se jo iskemistä pukkasi. Vai oliko se ruskea vain hapettunutta sinkkiä Aivan pientä kuplaa oli myös takamatkustajan jalkalistan alla.

            Pitäisiköhän etsiä Saksasta sellanen yksilö missä kuplaa olisi tuolla saumassa ja sitten saisi uuden kivensyömättömän konepeiton tilalle?
            EX: 730i -89

            Comment

            • skulu1
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 214
              • seinäjoki

              #66
              itellä meni koritakuuseen konepeitto ja takaloosteri pienen korroosion takia. auto on 330d -vm03
              MB sprintter 319
              e46 M3 turbo drifteri
              e91 LCI
              Lynx RE 600 E-TEC -10
              Yamaha R6R -07
              ___________________________
              Power2Drift team
              ___________________________
              ex:
              e30 325i M-look,e36 328i cäbi,e46 330d M-sport 2,Lancer evoIX -07
              ,e30 m50b25tic drifteri

              Comment

              • eki_boomer
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 223
                • Klaukkala

                #67
                Itellä menee ylihuomenna takaluukku vaihtoo, tähän mennessä vaihdettu konepelti ja kuskinovi. Mutta eipä tuo haittaa kun koritakuuseen menee, ja myyjäliike antaa vielä sijaisauton!

                Pitäisiköhän etsiä Saksasta sellanen yksilö missä kuplaa olisi tuolla saumassa ja sitten saisi uuden kivensyömättömän konepeiton tilalle?
                Itellä oli n.160tkm ajettu kun konepelti vaihdettiin, niin paljon vähemmän siinä oli kiveniskuja kuin entisessä alle 2v ja 67tkm ajetussa Seatissa.
                Last edited by eki_boomer; 17-12-2006, 18:23.
                F31 moped edition...

                Comment

                • Ikuinen aloittelija
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 336
                  • maa

                  #68
                  Originally posted by eki_boomer View Post
                  Itellä menee ylihuomenna takaluukku vaihtoo, tähän mennessä vaihdettu konepelti ja kuskinovi. Mutta eipä tuo haittaa kun koritakuuseen menee, ja myyjäliike antaa vielä sijaisauton!



                  Itellä oli n.160tkm ajettu kun konepelti vaihdettiin, niin paljon vähemmän siinä oli kiveniskuja kuin entisessä alle 2v ja 67tkm ajetussa Seatissa.
                  Pikkuisen surkuhupaisaa on tietysti, ettei tämän vuosituhannen SEAT:hin ole paljoa ruostekorjauksia tarvinnut tehdä.
                  G30 520d Xdrive Sport -18
                  F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                  Comment

                  • PasiM
                    Newbiemmer
                    • Dec 2006
                    • 3
                    • Joensuu

                    #69
                    Tämän ketjun luettuani tarkastelin omaani hieman tarkemmin. Konepellin sisäsauma kuukkii/kuplii pieneltä alalta täälläkin (E46 -03). Edellisessä (E36 -97) tosin oli sama oire, joten ei pahemmin yllättänyt.

                    Odottelen kevääseen, syynään suurenlasilla koko auton ja vien takuuvaihtoon.
                    Nykyään BMW 330 Ci -03 M-Sport ja BMW 316 Touring -03. Exät: E39 -01, E36 -97, E30 -87, E21 -83 ja välillä muita kulkupelejä Alfasta Volskwageniin.

                    Comment

                    • Ikuinen aloittelija
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 336
                      • maa

                      #70
                      Tuosta nokkapellin reunasta lähtee maali näppärästi, kun puskurissa oleva tiiviste hankaa maalin pois pikavauhtia.
                      Onko noissa -03:ssa vielä ongelmaa liimasauman kanssa?
                      G30 520d Xdrive Sport -18
                      F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                      Comment

                      • jannejm
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 348
                        • tampesteri

                        #71
                        ovista...

                        sen verran, että
                        omassani kukkii ne listat mitkä on ikkunanpielet niin sanotusti...

                        eikä mene takuuseen kun eivät ole kiinteätä runkoa... vaan listoja jotka on nastoilla paikallaan... hiphei. kiitos runkotakuu.

                        eli joutuu ostaan ite (n.30e/kpl)... ei paha kustannus mutta silti...
                        #######
                        e30 325i cab
                        ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                        Comment

                        • K.Sala
                          Newbiemmer
                          • Dec 2005
                          • 9

                          #72
                          Mulla kävi...

                          ...aivan loistava tuuri syksyllä!!

                          Autossani oli pieni ruostevaurio konepellin alapinnalla vasemman lyhdyn päällä. Vaurio oli todella pieni(1cm x 2cm) ja näkyi vain pienenä hahmona maalin läpi. Menin sitten merkkiliikkeeseen autuaan tietämättömänä mistään koritakuista kysymään, että mitä tehtääs. Takuuhuolloista vastaava myyjä kertoi, että bemulla on kuuden vuoden koritakuu... autoni (e46)on rekisteröity 18.7.2000... olin merkkiliikkeessä 18.7.2006. Autoon tuli tuliterä konepelti, joka maalattiin/asennettiin takuuseen.

                          Comment

                          • Tyggis
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 415

                            #73
                            Mä oon kuullu, että laakkosella sanottais kylmästi, että konepelti ei mee koritakuuseen? Aion kyllä ittekkin näyttää omaani.

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              #74
                              Originally posted by Tyggis View Post
                              Mä oon kuullu, että laakkosella sanottais kylmästi, että konepelti ei mee koritakuuseen? Aion kyllä ittekkin näyttää omaani.
                              Miksei menis? :think Jos on vielä koritakuuta voimassa niin käy ihmeessä näyttämässä!
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • Tyggis
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 415

                                #75
                                Mites tuo ruostetakuu toimii tuontiautoissa? Mitä vasta-argumentteja noille voi sanoa, jos valittavast että eivät korjaisi? Onneksi ruoste ei ole tosiaan kovin paha, mutta ihan periaatteesta korjautan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎