Originally posted by MNi
View Post
Airbägi laukes ratista
Collapse
X
-
Sähkötarvikeliikkeestä saa kaapelin jatkoholkkeja monellekin kaapelitilavuudelle ja kyseiselle holkille tarkoitetulla puristuspihdillä sitten vaan kiinni. Kutistesukkaa sitten tietysti holkkiliitoksen päälle. Joissakin E46 korisissa akku on moottoritilassa, joten sellaiseen vaihtaisin päävirtakaapelin kokonaisena.
-
Milläs tuon käytetty BST:n kaapelinpätkä liitetään auton plussakaapeliin? Joskus etsiskelin asiaa miettiessäni sopivaa jatkosta mutta ei pikaisesti osunut silmään.
Leave a comment:
-
Jätit vyönkiristimen ja akkukaapelin paukun vaihtamatta(tämä jälkimmäinen estää käynnistyksen).Originally posted by tsero1 View PostElikkäs. Auto nyt pajalla ja koodeja luettu sekä koitettu käynnistää tuloksetta. Tämmöset koodit löytyy vielä nollailujen jälkee, millähän näistä pääsis eroon?
Bägin puolelta:
11 Ignition circuit ZK10 / Safety battery switch 1
2 Ignition circuit ZK1 / Belt tensioner Driver
Moottorin puolelta:
28D7 CDKDGENBS - Generator communication
Nämä kaksi siis menee myös aina jos bagi paukahtaa.
Tuossa nettivaraosassa pyynti 75€ (eli e46 ja e39 sama):

...ja vaikkapa tuosta takuuvyönkiristin pyynti 85€:
Last edited by Hemi; 16-03-2016, 14:17.
Leave a comment:
-
Elikkäs. Auto nyt pajalla ja koodeja luettu sekä koitettu käynnistää tuloksetta. Tämmöset koodit löytyy vielä nollailujen jälkee, millähän näistä pääsis eroon?
Bägin puolelta:
11 Ignition circuit ZK10 / Safety battery switch 1
2 Ignition circuit ZK1 / Belt tensioner Driver
Moottorin puolelta:
28D7 CDKDGENBS - Generator communication
Leave a comment:
-
Jos autosta ei ole otettu kilpiä pois asia hoituu seuraavassa katsastuksessa. Eli et joudu käyttämään missään tarkastuksessa.
Leave a comment:
-
Jos joku tätä kautta löytäisi perille niin laitetaas linkki ostoilmoitukseen:
Leave a comment:
-
Paljon kiitoksia
Tuota miten tämän airbagin kanssa nyt on.. Tai ylipäätään. Joudunko korjauksen jälkeen käymään tarkastuttamassa auton jossain tai katsataa ennen normalia seuraavaa katsastusta? Korjauskustannuslaskelmassa ei ole mitään mainintaa jälkitarkistuksesta, ainoastaan turvalaitteen koodauksesta.
Leave a comment:
-
Osat maksaa käytettynä ehkä max. 300-400€ ja jossain pikku pajalla vaihtavat ne varmaan noin 400-500€ hintaan. Ehkä jopa halvemmallakin. Äkkiä vaan rahat taskuun ja keräilemään osia kasaan... Hyvällä tuurilla voi löytyä jostain suoraan mustakin puskuri, niin säästää muutaman satasen maalauksissa.
Edit: foorumille vaan ostoilmoitusta osista, niin alkaa löytyä halvalla orkkis puskureita tallin perukoilta, kun porukka vaihtanut tuning puskureita tilalle...Last edited by bemu2000; 27-02-2016, 12:04.
Leave a comment:
-
Minulta löytyy 4-puolaisen ratin napiton bägi. Laita yv jos kiinnostaa.
Leave a comment:
-
Jos tuo minun auto olis, ottaisin tarjotun rahasumman pois aika nopeesti. Runkoaisat tuossa ei ole vinossa, sen näkee jo kyllä vauriokuvista. Hajonnutta muovisylttää etupäähän tarpeen mukaan, puskuripalkki ja ehkä puskurinahka, bägiratti + vyönkiristin. Osia löytyy kyllä helposti ja pääset kyllä tuosta korvaussummasta tontun plussalle itse tehden. Sitten vaan turvalaitetarkastus ja leimalle.Originally posted by tsero1 View PostElikkäs vakuutusyhtiö on nyt tarkastuttanut vauriot ja korjattava lista olis tämän näköinen:
Korityö - Vaihto, I/A Toimenpide Aika
PÄÄLLYSTE ETUPUSKURI POHJAM. 9.2001-
O RITILÄ ETUPUSKURI 9.2001-
RITILÄ ETUPUSKURI 9.2001-
RUNKO ETUPUSKURI
O TUKIRAUTA ETUPUSKURI
O K-LISTA ETUPUSKURI 9.2001-
ILMANOHJAIN SPOILERI
V TURVAVYÖ ETUISTUIN Vaihto
AIRBAG OHJAUSPYÖRÄ 4-PUOLAINEN -6.2000
ILMANOHJAIN JÄÄHDYTIN YLIN
I/A oikaisun yhteydessä
I/A maalauksen yhteydessä
Työaika yhteensä 242
KORJAUS-SARJA AJOVALO VASEN & OIKEA Vaihto 50
V LUKKO TURVAVYÖ ETUISTUIN 9.1999- Vaihto 30
Turvalaitteiden koodaus Vaihto 100
Mitä porukka mieltä. Kannattaako itse alkaa parsimaan? Sielä ilmeisesti joku pieni rungon oikaisu myös joka näkyy kuvassa. Kertakorvauksena tarjosivat 2200e. Saa ehdottaa mitä tahansa ratkaisua
ja vaikkapa korjaajaa pk-seudulla 
Leave a comment:
-
Elikkäs vakuutusyhtiö on nyt tarkastuttanut vauriot ja korjattava lista olis tämän näköinen:
Korityö - Vaihto, I/A Toimenpide Aika
PÄÄLLYSTE ETUPUSKURI POHJAM. 9.2001-
O RITILÄ ETUPUSKURI 9.2001-
RITILÄ ETUPUSKURI 9.2001-
RUNKO ETUPUSKURI
O TUKIRAUTA ETUPUSKURI
O K-LISTA ETUPUSKURI 9.2001-
ILMANOHJAIN SPOILERI
V TURVAVYÖ ETUISTUIN Vaihto
AIRBAG OHJAUSPYÖRÄ 4-PUOLAINEN -6.2000
ILMANOHJAIN JÄÄHDYTIN YLIN
I/A oikaisun yhteydessä
I/A maalauksen yhteydessä
Työaika yhteensä 242
KORJAUS-SARJA AJOVALO VASEN & OIKEA Vaihto 50
V LUKKO TURVAVYÖ ETUISTUIN 9.1999- Vaihto 30
Turvalaitteiden koodaus Vaihto 100
Mitä porukka mieltä. Kannattaako itse alkaa parsimaan? Sielä ilmeisesti joku pieni rungon oikaisu myös joka näkyy kuvassa. Kertakorvauksena tarjosivat 2200e. Saa ehdottaa mitä tahansa ratkaisua
ja vaikkapa korjaajaa pk-seudulla
Leave a comment:
-
Jos airbag on lauennut, kannattaa kattoa alusta ja peräpää tarkkaan. Saataa olla mennyt muutakin mikä ei päällepäin näy jos isku oli noin luja....
Leave a comment:
-
Hupi-Auto = Rännäri, suosittu bemukorjaamo, moni käyttää huolloissa. Itsellä ei kokemusta mutta tunnen kaverin naamalta kun näkyy harrastetapahtumissakin.
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksista tässä kohtaa. Lopullinen vahinkojen kartoitus vielä tekemättä mutta olevat yhteydessä sen jälkeen minuun kun ovat kurkanneet puskurin alle. Soittelivat vakuutusyhtiöstä ja kyseli mahdollisia korjauspaikkoja ja sanoivat ettei autokeskus tule kuuloon näin vanhassa autossa. Ehdottivat samaan hengenvetoon Hupi-Auto korjaamoa mahdolliseksi korjauspaikaksi. Ihan vaan mielenkiinnosta, onko kenelläkään tästä kokemuksia?
Leave a comment:
Leave a comment: