Airbägi laukes ratista

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by tsero1 View Post
    No nyt tuli välipäätös että eivät meinaa lunastaa vaan korvaavat vahingot. Korvattava määrä selviää myöhemmin vahinkotarkastuksessa.

    Eli palikkaa vaan etsimään
    Kuuntele tarjous tarkaan: Vakuutusyhtiöhän maksaa korjauksen heidän jossain yhteistyöliikkeessä (merkillä) käytetyillä tai tarvittaessa uusilla"laatuosilla" heidän piikkiinsä. Toinen vaihtoehto ottaa kertakorvaus, joka sitten pienenmpi kuin tuo arvio merkkarilla. Eli Merkkarilla korjausarvio esmes 1000e. Kertakorvaus sitten 600e ja oma tekemisen vaiva päälle.

    Leave a comment:


  • tsero1
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Mitäs mieltä vakuutusyhtiö oli?
    No nyt tuli välipäätös että eivät meinaa lunastaa vaan korvaavat vahingot. Korvattava määrä selviää myöhemmin vahinkotarkastuksessa.

    Eli palikkaa vaan etsimään

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Olikosse niin että MRS (Multiple restraint system) ohjausmoduuli vaatii resetointia kolarin jälkeen jos joku paukuista on ammuttu? Jos oikein muistelen, MRS-moduuli kestää kolme resetointia jonka jälkeen se on vaihdettava.

    MRS:stä lisää dataa: KLIK.

    Eihän turvavyön kiristimet lauenneet?

    Ratin airbagin vaihto ei ole kyllä mikään paha rasti, (sportt)ratin molemmin puolin on reiät joista laitat ristipääruuvimeisselit sisään ja vänkäät kiinnipitojouset auki. Sitten sillä kolmannella kädellä varovaisesti nostat bägin irti. Tässä kohtaa kaveri on pop. Kannattaa ehkä ottaa akkun miinusnapa irti niin ei tule ylläreitä.

    Jos pelkästään bägi ja puskuri on särki niin aika pienellä pääsit. Valokuvalla tietysti voisi arvioida työmäärää enemmän. Puskurin irroituskaan ei ole paha operaatio, paikalleen asennuksessa yksi apukäsipari helpottaa. Originaaliosalla on parempi istuvuus, vinkkinä mainitakseni. Jos puskuri ei ole pahasti kärsinyt ts. kaikki roikkuvat osat saa jeesusteipillä kulkemaan mukana niin bägin vaihdon jälkeen taas ajoon. Pistää puskurin osat tilaukseen Pielemeierilta, maalauttaa irrallisena ja sitten yhden säätöjuomailtapäivän aikana vaihtaa paikalleen.

    Puskuri on hilppeineen ja loksun sisämuoveineen toimituksineen ~600€ (M-sport II). Siihen päälle maalaus. Tietysti Oili Jaloselta voi tiedustella käytettyä puskuria ja onhan tuolla myynti- ja purkupalstalla foorumilla luovutuskykyisiä pirssejä. Viitseliäisyydestä vaan on kiinni.

    Eikä siinä mitään uudelleenkatsastusta tule tietty. Mitäs mieltä vakuutusyhtiö oli?
    bagin moduuli menee "lukkoon" laukaistessaan 3 piiriä tai enemmän, datan voi tietysti nollata, tai vaihtaa tilalle uuden (n350e) moduulin tai kolaroimattoman käytetyn moduulin.

    "M" puskurinkin saanee tarvikeosana satasella, tietty maalaukset siihen päälle.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Olikosse niin että MRS (Multiple restraint system) ohjausmoduuli vaatii resetointia kolarin jälkeen jos joku paukuista on ammuttu? Jos oikein muistelen, MRS-moduuli kestää kolme resetointia jonka jälkeen se on vaihdettava.

    MRS:stä lisää dataa: KLIK.

    Eihän turvavyön kiristimet lauenneet?

    Ratin airbagin vaihto ei ole kyllä mikään paha rasti, (sportt)ratin molemmin puolin on reiät joista laitat ristipääruuvimeisselit sisään ja vänkäät kiinnipitojouset auki. Sitten sillä kolmannella kädellä varovaisesti nostat bägin irti. Tässä kohtaa kaveri on pop. Kannattaa ehkä ottaa akkun miinusnapa irti niin ei tule ylläreitä.

    Jos pelkästään bägi ja puskuri on särki niin aika pienellä pääsit. Valokuvalla tietysti voisi arvioida työmäärää enemmän. Puskurin irroituskaan ei ole paha operaatio, paikalleen asennuksessa yksi apukäsipari helpottaa. Originaaliosalla on parempi istuvuus, vinkkinä mainitakseni. Jos puskuri ei ole pahasti kärsinyt ts. kaikki roikkuvat osat saa jeesusteipillä kulkemaan mukana niin bägin vaihdon jälkeen taas ajoon. Pistää puskurin osat tilaukseen Pielemeierilta, maalauttaa irrallisena ja sitten yhden säätöjuomailtapäivän aikana vaihtaa paikalleen.

    Puskuri on hilppeineen ja loksun sisämuoveineen toimituksineen ~600€ (M-sport II). Siihen päälle maalaus. Tietysti Oili Jaloselta voi tiedustella käytettyä puskuria ja onhan tuolla myynti- ja purkupalstalla foorumilla luovutuskykyisiä pirssejä. Viitseliäisyydestä vaan on kiinni.

    Eikä siinä mitään uudelleenkatsastusta tule tietty. Mitäs mieltä vakuutusyhtiö oli?
    Last edited by MNi; 22-02-2016, 16:47.

    Leave a comment:


  • tsero1
    replied
    Puskurin joutus ostamaan uuden. Mietin että tuleeko esim. koodauksia, airbag moduulin vaihtoa tai uudelleenkatsastusta.. Lähinnä kiinnostaa koko projekti mitä se vaatii että saa auton takas ajokuntoon.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Jos et peltejä laita niin halvalla pääset. Varmaan alta 50e löydät bagin täältä foorumilta kahdessa päivässä

    Leave a comment:


  • tsero1
    started a topic Airbägi laukes ratista

    Airbägi laukes ratista

    Eli pikkunen peräänajo. Onko mahdottoman kallis proggis hoitaa uus bägi/ratti kuntoon vai onko ainut järkevä mahdollisuus lunari?

    318i - 2002 - 255tkm
Working...
X