Originally posted by tsero1
View Post
Airbägi laukes ratista
Collapse
X
-
Kuuntele tarjous tarkaan: Vakuutusyhtiöhän maksaa korjauksen heidän jossain yhteistyöliikkeessä (merkillä) käytetyillä tai tarvittaessa uusilla"laatuosilla" heidän piikkiinsä. Toinen vaihtoehto ottaa kertakorvaus, joka sitten pienenmpi kuin tuo arvio merkkarilla. Eli Merkkarilla korjausarvio esmes 1000e. Kertakorvaus sitten 600e ja oma tekemisen vaiva päälle.
-
bagin moduuli menee "lukkoon" laukaistessaan 3 piiriä tai enemmän, datan voi tietysti nollata, tai vaihtaa tilalle uuden (n350e) moduulin tai kolaroimattoman käytetyn moduulin.Originally posted by MNi View PostOlikosse niin että MRS (Multiple restraint system) ohjausmoduuli vaatii resetointia kolarin jälkeen jos joku paukuista on ammuttu? Jos oikein muistelen, MRS-moduuli kestää kolme resetointia jonka jälkeen se on vaihdettava.
MRS:stä lisää dataa: KLIK.
Eihän turvavyön kiristimet lauenneet?
Ratin airbagin vaihto ei ole kyllä mikään paha rasti, (sportt)ratin molemmin puolin on reiät joista laitat ristipääruuvimeisselit sisään ja vänkäät kiinnipitojouset auki. Sitten sillä kolmannella kädellä varovaisesti nostat bägin irti. Tässä kohtaa kaveri on pop. Kannattaa ehkä ottaa akkun miinusnapa irti niin ei tule ylläreitä.
Jos pelkästään bägi ja puskuri on särki niin aika pienellä pääsit. Valokuvalla tietysti voisi arvioida työmäärää enemmän. Puskurin irroituskaan ei ole paha operaatio, paikalleen asennuksessa yksi apukäsipari helpottaa. Originaaliosalla on parempi istuvuus, vinkkinä mainitakseni. Jos puskuri ei ole pahasti kärsinyt ts. kaikki roikkuvat osat saa jeesusteipillä kulkemaan mukana niin bägin vaihdon jälkeen taas ajoon. Pistää puskurin osat tilaukseen Pielemeierilta, maalauttaa irrallisena ja sitten yhden säätöjuomailtapäivän aikana vaihtaa paikalleen.
Puskuri on hilppeineen ja loksun sisämuoveineen toimituksineen ~600€ (M-sport II). Siihen päälle maalaus. Tietysti Oili Jaloselta voi tiedustella käytettyä puskuria ja onhan tuolla myynti- ja purkupalstalla foorumilla luovutuskykyisiä pirssejä. Viitseliäisyydestä vaan on kiinni.
Eikä siinä mitään uudelleenkatsastusta tule tietty. Mitäs mieltä vakuutusyhtiö oli?
"M" puskurinkin saanee tarvikeosana satasella, tietty maalaukset siihen päälle.
Leave a comment:
-
Olikosse niin että MRS (Multiple restraint system) ohjausmoduuli vaatii resetointia kolarin jälkeen jos joku paukuista on ammuttu? Jos oikein muistelen, MRS-moduuli kestää kolme resetointia jonka jälkeen se on vaihdettava.
MRS:stä lisää dataa: KLIK.
Eihän turvavyön kiristimet lauenneet?
Ratin airbagin vaihto ei ole kyllä mikään paha rasti, (sportt)ratin molemmin puolin on reiät joista laitat ristipääruuvimeisselit sisään ja vänkäät kiinnipitojouset auki. Sitten sillä kolmannella kädellä varovaisesti nostat bägin irti. Tässä kohtaa kaveri on pop. Kannattaa ehkä ottaa akkun miinusnapa irti niin ei tule ylläreitä.
Jos pelkästään bägi ja puskuri on särki niin aika pienellä pääsit. Valokuvalla tietysti voisi arvioida työmäärää enemmän. Puskurin irroituskaan ei ole paha operaatio, paikalleen asennuksessa yksi apukäsipari helpottaa. Originaaliosalla on parempi istuvuus, vinkkinä mainitakseni. Jos puskuri ei ole pahasti kärsinyt ts. kaikki roikkuvat osat saa jeesusteipillä kulkemaan mukana niin bägin vaihdon jälkeen taas ajoon. Pistää puskurin osat tilaukseen Pielemeierilta, maalauttaa irrallisena ja sitten yhden säätöjuomailtapäivän aikana vaihtaa paikalleen.
Puskuri on hilppeineen ja loksun sisämuoveineen toimituksineen ~600€ (M-sport II). Siihen päälle maalaus. Tietysti Oili Jaloselta voi tiedustella käytettyä puskuria ja onhan tuolla myynti- ja purkupalstalla foorumilla luovutuskykyisiä pirssejä. Viitseliäisyydestä vaan on kiinni.
Eikä siinä mitään uudelleenkatsastusta tule tietty. Mitäs mieltä vakuutusyhtiö oli?Last edited by MNi; 22-02-2016, 16:47.
Leave a comment:
-
Puskurin joutus ostamaan uuden. Mietin että tuleeko esim. koodauksia, airbag moduulin vaihtoa tai uudelleenkatsastusta.. Lähinnä kiinnostaa koko projekti mitä se vaatii että saa auton takas ajokuntoon.
Leave a comment:
-
Jos et peltejä laita niin halvalla pääset. Varmaan alta 50e löydät bagin täältä foorumilta kahdessa päivässä
Leave a comment:
-
Airbägi laukes ratista
Eli pikkunen peräänajo. Onko mahdottoman kallis proggis hoitaa uus bägi/ratti kuntoon vai onko ainut järkevä mahdollisuus lunari?
318i - 2002 - 255tkmTags: None
Leave a comment: