Onko kokemuksia "tarvike" parkkitutkan antureista? Jostain luin että olis ollu jotain ongelmia niiden toiminnassa. Kaks anturia taakse pitäis uusia ja tiskillä ne kustantaa 110€/kpl. Kopiot näyttäs olevan reilusti halvempia kuin oem. Romiksiltakaan ei tunnu löytyvän käytettyjä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 PDC kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Originally posted by juha77 View PostOnko kokemuksia "tarvike" parkkitutkan antureista? Jostain luin että olis ollu jotain ongelmia niiden toiminnassa. Kaks anturia taakse pitäis uusia ja tiskillä ne kustantaa 110€/kpl. Kopiot näyttäs olevan reilusti halvempia kuin oem. Romiksiltakaan ei tunnu löytyvän käytettyjä.
Kova jätkä toki katselee myös eBaysta.
Molempia tapoja olen kokeillut onnistuneesti.
Näkyypä noita toisinaan ihan forumillakin, purkuautoissa, reippaasti vaan viestiä jollekin jolla purussa moinen auto.Last edited by Dualfun; 17-03-2016, 12:37.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
-
Originally posted by Wespa View PostTuleeko noista rikkinäisistä peruutustutkan antureista muuten jotain vikakoodia, vai mistä tiedät että ovat rikki?
Edit: Saattaa toki olla PDC-ohjainlaitekin viallinen tai piuhasarja poikki/sulanut/nihrautunut koria vasten - siinä mielessä on toki kullanarvoinen lukea koneella tilanne. Mutta harvemmin toki näitä tapahtuu, yleensä löytyy melko helposti anturi joka naputtaa huonosti tai ei ollenkaa.Last edited by Dualfun; 17-03-2016, 12:43.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
No voisin tähän kirjoittaa dualin hyvien neuvojen jatkeeksi omia kokemuksia. E46 sedani, 2003 sigun auto. Kaksi kappaletta antureita on mennyt 2 vuoden aikana ja oireilut alkaneet juurikin jatkuvalla piippauksella pakin kytkiessä. INPA body tai chassis ja sieltä park distance control moduuli ja read fault memory. Se on kertonut tarkkaan mikä anturi kuten viimeeksi takana oikealla keskellä viallinen anturi. Tilasin ebay.co.uk orkkis anturin toki käytettynä. Siellä on paljon purkaamoita mitkä myyvät niitä testattuina. Hintaa jäi 25€ rahteineen. Anturi oli helppo vaihtaa lista vaan irti puskurista puoliksi ja ehjä anturi tilalle, sen jälkeen inpalla nollaa vikakoodit.
Kannattaa sitten olla tarkkana, niitä on useampaa mallia, linssi voi olla pyöreä tai eri muotoinen. Omassani pdc antureissa linssi on pyöreää mallia.
Tässä hieman kuvia ja sepostusta edellisen uusimisesta:
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostAnturi oli helppo vaihtaa lista vaan irti puskurista puoliksi ja ehjä anturi tilalle, sen jälkeen inpalla nollaa vikakoodit.
Kannattaa sitten olla tarkkana, niitä on useampaa mallia, linssi voi olla pyöreä tai eri muotoinen. Omassani pdc antureissa linssi on pyöreää mallia.
PDC anturin malli tosiaan muuttuu 03/2001, ja eron huomaa selkeästi = täysin pyöreä linssi on uudempaa satoa. Eivät sovi ristiin, eli liitin on erilainen.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEn usko, että vikakoodeja on edes pakko nollata, ellei jossain ole ollut oikosulkua. Lähtee toimimaan uudella anturilla samantien.
PDC anturin malli tosiaan muuttuu 03/2001, ja eron huomaa selkeästi = täysin pyöreä linssi on uudempaa satoa. Eivät sovi ristiin, eli liitin on erilainen.
Comment
-
-
Kannattaahan se nollata, jotta seuraavan hajotessa tietää, mikä on antanut koodia. Noitahan menee E46:ssa vuosittain .Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostKannattaahan se nollata, jotta seuraavan hajotessa tietää, mikä on antanut koodia. Noitahan menee E46:ssa vuosittain .
Itsekin ostin schmiedmannilta käytetyn anturin exään ja toimi hyvin.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostAika hyvin täsmää, 1 per vuosi mennyt. Onneksi 25€ / vuosi ei ole kovin paha kustannus.
Comment
-
-
Saatiin niin hyvä keskustelu aiheesta, että siirsin tämän omaksi ketjukseen niin löytyy tulevaisuudessakinE90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEnsimmäinen karvakäsitarvikeanturi ebaystä toimi hyvin pari vuotta, sitten kuukahti talvipakkasilla ~3 vuotta sitten kaksi anturia perä perää, ostin ebaysta taas "edulliset" anturit --> ei pihaustakaan. Annoin olla. Kaksi toimimatonta anturia = ei edes piippaa hälytystä. Vikakoodit löytyy selvästi kahdelta anturilta. Kun tuli puheeksi käytetyt orkkisanturin, alkoi kyllä houkuttelemaan. :think
Ulommaiset rikki ja yksi pätkii välillä..E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Tältä myyjältä ostin tässä hiljattain yhden anturin ja se toimi kuten pitikin.
Last edited by Antti O; 18-03-2016, 12:47.
Comment
-
-
Minulta löytyy muutama anturi E39:iin vielä, jos jollain on tarvetta. Joo, huomasin, että tämä on E46 topic .Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment