Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 PDC kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    E46 PDC kysymyksiä ja vastauksia

    Onko kokemuksia "tarvike" parkkitutkan antureista? Jostain luin että olis ollu jotain ongelmia niiden toiminnassa. Kaks anturia taakse pitäis uusia ja tiskillä ne kustantaa 110€/kpl. Kopiot näyttäs olevan reilusti halvempia kuin oem. Romiksiltakaan ei tunnu löytyvän käytettyjä.
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17844
    • PKS

    #2
    Originally posted by juha77 View Post
    Onko kokemuksia "tarvike" parkkitutkan antureista? Jostain luin että olis ollu jotain ongelmia niiden toiminnassa. Kaks anturia taakse pitäis uusia ja tiskillä ne kustantaa 110€/kpl. Kopiot näyttäs olevan reilusti halvempia kuin oem. Romiksiltakaan ei tunnu löytyvän käytettyjä.
    Ei kannata ostaa tarvikkeita, paljon kuullut huonoa että toimii hetken ja sitten kuolee. Jos ei uusiin viitsi sijoittaa niin itse ainakin laittaisin mieluummin käytetyt orkkikset, mieluusti toki viimeistä generaatiota eli mahdollisimman uudesta autosta peräisin niin saattavat toimia auton loppuelämän. Esim. Schmiedmann myy käytettynä testattuja tutkia, joissa on jonkinlainen toimintatakuukin -



    Kova jätkä toki katselee myös eBaysta.
    Molempia tapoja olen kokeillut onnistuneesti.

    Näkyypä noita toisinaan ihan forumillakin, purkuautoissa, reippaasti vaan viestiä jollekin jolla purussa moinen auto.
    Last edited by Dualfun; 17-03-2016, 12:37.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1838
      • Karjaa

      #3
      Tuleeko noista rikkinäisistä peruutustutkan antureista muuten jotain vikakoodia, vai mistä tiedät että ovat rikki?
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17844
        • PKS

        #4
        Originally posted by Wespa View Post
        Tuleeko noista rikkinäisistä peruutustutkan antureista muuten jotain vikakoodia, vai mistä tiedät että ovat rikki?
        Tulee koodikin, mutta yleensä huomaat jo ennen sitä kun PDC huutaa jatkuvalla piipillä kun laitat pakin päälle = PDC vikatilassa, kuskille huomioksi ettei peruuta seinään. Sitten kun pitää keksiä E46 mikä anturi on pimeänä on helpoin toki katsoa vikakoodit / livedata PDC antureista, mutta myös ihan sormin voi kokeilla tai kuunnella naputtaako kaikki anturit terävästi. Yleensä heikko naputus verrattuna muihin, tai koko naputuksen puute on aika selkeä merkki mikä anturi on pimeänä.

        Edit: Saattaa toki olla PDC-ohjainlaitekin viallinen tai piuhasarja poikki/sulanut/nihrautunut koria vasten - siinä mielessä on toki kullanarvoinen lukea koneella tilanne. Mutta harvemmin toki näitä tapahtuu, yleensä löytyy melko helposti anturi joka naputtaa huonosti tai ei ollenkaa.
        Last edited by Dualfun; 17-03-2016, 12:43.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          #5
          No voisin tähän kirjoittaa dualin hyvien neuvojen jatkeeksi omia kokemuksia. E46 sedani, 2003 sigun auto. Kaksi kappaletta antureita on mennyt 2 vuoden aikana ja oireilut alkaneet juurikin jatkuvalla piippauksella pakin kytkiessä. INPA body tai chassis ja sieltä park distance control moduuli ja read fault memory. Se on kertonut tarkkaan mikä anturi kuten viimeeksi takana oikealla keskellä viallinen anturi. Tilasin ebay.co.uk orkkis anturin toki käytettynä. Siellä on paljon purkaamoita mitkä myyvät niitä testattuina. Hintaa jäi 25€ rahteineen. Anturi oli helppo vaihtaa lista vaan irti puskurista puoliksi ja ehjä anturi tilalle, sen jälkeen inpalla nollaa vikakoodit.

          Kannattaa sitten olla tarkkana, niitä on useampaa mallia, linssi voi olla pyöreä tai eri muotoinen. Omassani pdc antureissa linssi on pyöreää mallia.

          Tässä hieman kuvia ja sepostusta edellisen uusimisesta:

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17844
            • PKS

            #6
            Originally posted by Antti O View Post
            Anturi oli helppo vaihtaa lista vaan irti puskurista puoliksi ja ehjä anturi tilalle, sen jälkeen inpalla nollaa vikakoodit.

            Kannattaa sitten olla tarkkana, niitä on useampaa mallia, linssi voi olla pyöreä tai eri muotoinen. Omassani pdc antureissa linssi on pyöreää mallia.
            En usko, että vikakoodeja on edes pakko nollata, ellei jossain ole ollut oikosulkua. Lähtee toimimaan ehjällä anturilla samantien.

            PDC anturin malli tosiaan muuttuu 03/2001, ja eron huomaa selkeästi = täysin pyöreä linssi on uudempaa satoa. Eivät sovi ristiin, eli liitin on erilainen.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              #7
              Originally posted by Dualfun View Post
              En usko, että vikakoodeja on edes pakko nollata, ellei jossain ole ollut oikosulkua. Lähtee toimimaan uudella anturilla samantien.

              PDC anturin malli tosiaan muuttuu 03/2001, ja eron huomaa selkeästi = täysin pyöreä linssi on uudempaa satoa. Eivät sovi ristiin, eli liitin on erilainen.
              Joo , no pedantti kun olen toki tykkään hommat tehdä loppuun asti. Huomasin että osanumeroilla hirmu vaikea etsiä sopivaa, katsoo tota pdc anturin mallia enempi kuvista.

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17522
                • Turku

                #8
                Kannattaahan se nollata, jotta seuraavan hajotessa tietää, mikä on antanut koodia. Noitahan menee E46:ssa vuosittain .
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Laku View Post
                  Kannattaahan se nollata, jotta seuraavan hajotessa tietää, mikä on antanut koodia. Noitahan menee E46:ssa vuosittain .
                  Noo, näkeehän sen livedatasta inpalla. Eipä nollauksesta haittaa ole.

                  Itsekin ostin schmiedmannilta käytetyn anturin exään ja toimi hyvin.
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    #10
                    Originally posted by Laku View Post
                    Kannattaahan se nollata, jotta seuraavan hajotessa tietää, mikä on antanut koodia. Noitahan menee E46:ssa vuosittain .
                    Aika hyvin täsmää, 1 per vuosi mennyt. Onneksi 25€ / vuosi ei ole kovin paha kustannus.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Aika hyvin täsmää, 1 per vuosi mennyt. Onneksi 25€ / vuosi ei ole kovin paha kustannus.
                      Ensimmäinen karvakäsitarvikeanturi ebaystä toimi hyvin pari vuotta, sitten kuukahti talvipakkasilla ~3 vuotta sitten kaksi anturia perä perää, ostin ebaysta taas "edulliset" anturit --> ei pihaustakaan. Annoin olla. Kaksi toimimatonta anturia = ei edes piippaa hälytystä. Vikakoodit löytyy selvästi kahdelta anturilta. Kun tuli puheeksi käytetyt orkkisanturin, alkoi kyllä houkuttelemaan. :think

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17844
                        • PKS

                        #12
                        Saatiin niin hyvä keskustelu aiheesta, että siirsin tämän omaksi ketjukseen niin löytyy tulevaisuudessakin
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          #13
                          Originally posted by MNi View Post
                          Ensimmäinen karvakäsitarvikeanturi ebaystä toimi hyvin pari vuotta, sitten kuukahti talvipakkasilla ~3 vuotta sitten kaksi anturia perä perää, ostin ebaysta taas "edulliset" anturit --> ei pihaustakaan. Annoin olla. Kaksi toimimatonta anturia = ei edes piippaa hälytystä. Vikakoodit löytyy selvästi kahdelta anturilta. Kun tuli puheeksi käytetyt orkkisanturin, alkoi kyllä houkuttelemaan. :think
                          Kyllä varmasti piippaa kahellaki rikkinäisellä ja yhellä räpsivällä, nimimerkillä viimeks eilen

                          Ulommaiset rikki ja yksi pätkii välillä..
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            #14
                            Tältä myyjältä ostin tässä hiljattain yhden anturin ja se toimi kuten pitikin.

                            Last edited by Antti O; 18-03-2016, 12:47.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17522
                              • Turku

                              #15
                              Minulta löytyy muutama anturi E39:iin vielä, jos jollain on tarvetta. Joo, huomasin, että tämä on E46 topic .
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎