Itellä oli kanssa takajousi poikki kuin ostin ton e46..ei ollu menny leimasta läpi.. Pistin sitten H&R setin alle ja takajouset ihan eri sorttia kun alkuperäiset..
Joo, tuli vaihdettua toukkaan madallussarja. Takaa molemmat jouset poikki. Toinen jousi oli kolmena kappaleena :(
Eli jos et tiedä onko autoosi koska(an) vaihdettu jousia, niin kehoitan kyllä tarkistamaan hetimmiten onko ehjät. Näyttää todellakin olevan tyyppivika.
Joo, tuli vaihdettua toukkaan madallussarja. Takaa molemmat jouset poikki. Toinen jousi oli kolmena kappaleena :(
Eli jos et tiedä onko autoosi koska(an) vaihdettu jousia, niin kehoitan kyllä tarkistamaan hetimmiten onko ehjät. Näyttää todellakin olevan tyyppivika.
hieman OT:
Ihan älytöntä puhua tyyppiviasta jos auto on n.10v vanha niin kulutusosia alkaa väkisinkin menemään. jos autolla on vielä ajettu vaikkapa 200tkm ovat jouset mielestäni kestäneet todella hyvin!
Tyyppivika on sellainen mikä on lähes kaikissa ko. mallin autoissa.
esimerkiksi tietyllä numerosarjalla valmistetut puolat, joissa on jo tehtaalta lähtiessään vikaa.
em. puolia on käytetty esim. E60 nämäkin vaihdetaan merkkihuollossa aktiona.
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Ihan älytöntä puhua tyyppiviasta jos auto on n.10v vanha niin kulutusosia alkaa väkisinkin menemään. jos autolla on vielä ajettu vaikkapa 200tkm ovat jouset mielestäni kestäneet todella hyvin!
Tyyppivika on sellainen mikä on lähes kaikissa ko. mallin autoissa.
esimerkiksi tietyllä numerosarjalla valmistetut puolat, joissa on jo tehtaalta lähtiessään vikaa.
em. puolia on käytetty esim. E60 nämäkin vaihdetaan merkkihuollossa aktiona.
Kyllä tuota voi sanoa tyyppiviaksi, multa mennyt 7 vuoden aikana 3 sarjaa läpi bemarin omia vietereitä. H&R:n vieterit kestivät useamman vuoden katkeamatta. M-sportin jouset ovat molemmista päistään ohuemmat kuin keskeltä ja yleensä sieltä katkeaa kierroksen verran jommastakummasta päästä.
Vai miten luonnehtisit tällaista ongelmaa johon kuitenkin on suurinosa e46 omistajista törmännyt?
Kyllä tuota voi sanoa tyyppiviaksi, multa mennyt 7 vuoden aikana 3 sarjaa läpi bemarin omia vietereitä. H&R:n vieterit kestivät useamman vuoden katkeamatta. M-sportin jouset ovat molemmista päistään ohuemmat kuin keskeltä ja yleensä sieltä katkeaa kierroksen verran jommastakummasta päästä.
Vai miten luonnehtisit tällaista ongelmaa johon kuitenkin on suurinosa e46 omistajista törmännyt?
toki jos autolla ei ole ajettu kuin "pari kymppiä" ja jouset katkeaa lähes kaikista ko. mallin autoista niin voidaan jo jonkin sortin tyyppiviasta puhua.
mutta tuskin nyt molemmissa (sedan / toukka) samaa ongelmaa on..
-nyt sain käsityksen että kaikissa E46 kopissa on sama vika.
varmasti kilometrit ja ajo-olosuhteet vaikuttavat asiaan.
mielestäni esim. 100tkm on jo ihan hyvin, ottaen huomioon millaisissa olosuhteissa jouset ovat etenkin suomessa.
esim. -30cm ja vedät monttuista tietä 80kmh niin kyllä siinä jouset ja iskarit ovat aika lujilla..
Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Eli keskustelu on jo alunperin vanha (vuodelta2005) ja minun auto oli silloin n 5 vuotta ja reilu 100tkm ajettu... monella oli jouset katkenneet jo huomattavasti aikaisemmin...
en tiedä millä sitä pitäisi kuvailla jos ei tyyppivikana?
Perusongelma lienee se että jousen viimeinen kierre on ohuempi kuin muu jousi, niinpä korroosion ja muiden syiden vuoksi jousi katkeaa juurikin siitä kavennuskohdasta.
Nythän nämä E46 koppaiset alkaa olla jo jonkin ikäisiä joten on oletettavaakin jotain käyttökulumista esiintyvän
Kehottaisin kuitenkin ainakin renkaanvaihdon yhteydessä tarkkailemaan noita jousia kun ominaisuus tuntuu olevan yleinen.
Comment