Announcement

Collapse
No announcement yet.

laatikko levisi e46 330d automaatti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by pete59 View Post
    joo ja autoliike pesi kätensä kokonaan tarjosi jotain yhteityökummppania siihen että voisivat katsoa sitä,kysyin että millä prosentilla tulevat vastaan niin hörähti siihen että ei tämä mikään kinaus kilpailu ole.kuluttaja neuvoja oli sitä mieltä että jossain on laskettu että se on 200 000 laatikon ikä .eli sekin oli terveisiä perseestä.kyseinen autoliike oli alussa kuin paras kaverix mutta kun kun tuli ongelmia niin johan muutui ääni kellossa,mitä tänne soittelet se on käytetty auto, kai sä urpo tajuut että ne hajoo .mulla on tossa toinen asiakas ,tarkoittaa että häivy puhelimesta......kaverix tai kamu....vai mikä se oli.
    Autoliike toki pesee kätensä jutusta koska sinä et ole se kuka tässä kohtaa määrittelee korjauksen tarpeen ja mahdollisen korjauksen paikan.
    Myyjällä on ensisijainen oikeus tarkastaa ”rikkinäinen tuote” ja määritellä sen korjaus.
    Eli nyt jos sinä lähettelet irtolaatikkoa Siekkiselle, niin autoliike voi pestä heti kätensä koko keissistä ja sinä maksat viulut.
    Tosin, olen vahvasti sitä mieltä että vika ei ole laatikossa ja vaikka olisikin, siellä on aika monta tarkastettavaa asiaa ENNEN laatikon irroitusta.
    Nimittäin tämä vikakuvaus sopii enemmänkin ihan johonkin muuhun kuin mihinkään vavausta vaativaan vikaan(niin mikä se voi olla ilman ratasvaloa?).
    Autoliikekkin pitää hyvin mahdollisena sitä että vika ei ole itse laatikossa ja jos nyt asiakas/amatööri määrää tahdin, niin sen se toki saa tehdä, mutta ihan tasan omilla rahoillaan.
    Autoliike ei siis enään ole velvollinen mihinkään ja ilmeisesti ”case close” siltä osalta että nyt vain on päätetty että ”laatikkoonrikki”....

    Comment

    • pete59
      Bimmer Rookie
      • Jan 2016
      • 47
      • ilomantsi

      #17
      no niin . olen toki ymmärtänyt sen että kun otetaan asiat omiin käsiin ja valitaan omasta mielestä paras korjaamo niin toki autoliike voi ja kuten tässä tapauksessa tekee sanoo että olet omillasi.mutta suositellessaan sitä omaa yhteistyökummppania niin sielläkin tehtävä tarkastelu olisi tullut kokonaan minun maksettavaksi oli siellä sitten vikaa tai ei ja sitten se mahdollinen korjaus myös.myyjän epämääräiset sanomiset että on ne pojat semmoisia tehneet ei oikein vakuuttanut.ja siis missään korjaamossa ilman tai suosituksilla tämä liike ei aikonut latiakaan laittaa korjaukseen.ei tutulla tai vieraalla.....ja hemi olet varmasti oikeassa ettei heti kannata riehua ja ottaa laatikkoa irti toki yritetään ensin kiinni ollessa tutkia kaikki oleellinen.ei ole tämä bmw eka automaatti on ollu MB VOLVO OPEL ja joku muu autoja on ollut aika paljon elämän aikana ja se pers tuntuma olisi että vaihteistossa se on vika.ne tärinät loppu heti kun heitti vapaalle kone kiesi nätisti ja d silmään niin alkoi se ihme rynkytys.no tiedä häntä .Olen joskus ajanut automaatti asconalla jääradalla ja kun laatikossa oli vähän öljyä niin kaarteessa heitti ikään kuin vapaalle ja kone otti jenkaa sitten taas hetken päästä tarrasi ja meno jatkui.en halua väittää että tiedän sen olevan vaihteistossa mutta siltä se kyllä tuntui. kumminkn t. pete

      Comment

      • pete59
        Bimmer Rookie
        • Jan 2016
        • 47
        • ilomantsi

        #18
        ja pieni juttu vielälaatikon käytöksestä.edellisenä päivänä laitoin kesärenkaat alle ja siinä innoissani hieman polkaisin kotteroa.noin 20 kmh lämä tiskiin ja aika äkkiä noin 170 kmh jossain välissä näin kun luistoneston valo vilkutti kojelaudassa vauhtia oli jo varmasti 100 -140 .ei nimittäin ihan niin paljon voimia ole että sutaisisi olisiko tolla jotain tekemistä sen laatikon vian kanssa.t. pete

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5150
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by pete59 View Post
          ja pieni juttu vielälaatikon käytöksestä.edellisenä päivänä laitoin kesärenkaat alle ja siinä innoissani hieman polkaisin kotteroa.noin 20 kmh lämä tiskiin ja aika äkkiä noin 170 kmh jossain välissä näin kun luistoneston valo vilkutti kojelaudassa vauhtia oli jo varmasti 100 -140 .ei nimittäin ihan niin paljon voimia ole että sutaisisi olisiko tolla jotain tekemistä sen laatikon vian kanssa.t. pete
          Minkäkokoiset renkaat laitoit alle (tarkalleen).
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by pete59 View Post
            ja pieni juttu vielälaatikon käytöksestä.edellisenä päivänä laitoin kesärenkaat alle ja siinä innoissani hieman polkaisin kotteroa.noin 20 kmh lämä tiskiin ja aika äkkiä noin 170 kmh jossain välissä näin kun luistoneston valo vilkutti kojelaudassa vauhtia oli jo varmasti 100 -140 .ei nimittäin ihan niin paljon voimia ole että sutaisisi olisiko tolla jotain tekemistä sen laatikon vian kanssa.t. pete
            Edelleen...jos vika on oikeasti laatikossa, vikavalo syttyy myös tauluun.
            Sinulla on myös oikeus olla luottamatta myyjäliikkeen vianetsintään ja ennen kaikkea lain heille takaamaan mahdollisuuteen korjata virhe, mutta siinä tapauksessa olet 100% varmuudella maksaja.
            Jos sieltä löytyy vikaa mikä on ollut jo ostotilanteessa, tulee liike helposti vähintään vastaan kuluissa.
            Eli tässä tilanteessa typerintä mitä voi tehdä on alkaa riitelemään ja uhittelemaan myyjäliikkeelle samalla kun mahdollista korjausta lähtee itse tarjoamaan kolmannelle osapuolelle.
            Myyjällä on AINA oltava mahdollisuus korjata itse mahdollinen kiistanalainen virhe/vika, piste.
            Myyjää kohtaan voit toki ihan vapaasti esittää oman epäluottamuksesi toimittamalla auton/laatikon johonkin sinun valitsemallesi toimijalle, mutta siinä tapauksessa tämän valinnan myötä maksaja joka tapauksessa olet sinä, ei kukaan muu.

            Korostan nyt vielä kerran sitä että sellaista tilannetta ei olekkaan kuin että ”laatikko on vainaa” tms., vaan siellä on aina menon loppuessa jokin tunnistettava mekaaninen vika.
            Ennen tämän vian paikallistamista KAIKKI arvailu laatikon todellisesta kunnosta on aivan turhaa ja aivan erityisen idioottimaista olisi nyt irroittaa laatikko sokkona ja lähettää se johonkin ”korjattavaksi”.
            Siinä tapauksessa toki näin suuresta typeryydestä saa artisti mielellään itse maksaakkin, mutta nyt oikeasti jäitä hattuun ja oikeasti selvitykseen mikä siellä on vikana (ihan perusedellytys ennen mitään arvailuja on lukea ne laatikon vikakoodit).
            Jos=melkein varmasti kun niitä ei löydy, katsotaan ne laatikon öljyt, voimalinja muuten ja jos nämä on ok, niin öljypohja pois ja katsotaan mitä sieltä löytyy.
            Eli löytyykö oikeasti jotakin palasia vai löytyykö pohjalta pelkkää hienoa metallipurua, joka sekin taas kertoo että itse laatikko on täysin ehjä, mutta turbiini menee vaihtoon+uudet öljyt.
            Myyjäliike tietää myös tämän kaiken, joten on ihan turha kuvitella että jokin epämääräinen ”laatikko levisi” juttu menee läpi.
            Sinä toki saat tehdä omallasi mitä haluat, mutta siinä tapauksessa myyjäliike on viimeinen jolle kannattaa näin julkisesti kiukutella.
            Ok, voi sielläitse laatikossakin olla jokin korkannut niin että se ei jätä vikavaloa, mutta ensinnäkin, tämä on epätodennäköisempää kuin moni muu vaihtoehto ja toisekseen, vianhaku perinteisesti aloitetaan niistä todennäköisemmistä ja ennen kaikkea halvemmaksi tulevista vioista...kuin että irroitetaan laatikko ja lähetetään se ”korjaukseen” ilman mitään todellista tietoa mitä on rikkunut?
            Ne KAIKKI laatikkokorjaajat toki tietävät automaattisesti pelkän puhelinsoiton perusteella laatikon olevan ”korkanneen” ja että homma hoituu kun lähetät laatikon verstaalle ja hoidat muutaman tontun laskun...ja asennuksessa lisäät sitten sen litran enemmän öljyä ja lopputulos on sama kuin jos olisit heittänyt ne öljyt ennen ”remonttiin” lähettämistä.
            Ainoa ero tässä on se että sen öljyn lisäys ennen remppaan lähettämistä olisi ollut muutaman tontun halvempaa, vaikka lopputulos on sama.
            Last edited by Hemi; 20-04-2016, 13:11.

            Comment

            • pete59
              Bimmer Rookie
              • Jan 2016
              • 47
              • ilomantsi

              #21
              Hemi en ehkä sanonut sitä suomeksi ,mutta kun tämä myyjäliike ilmoitti ettei missään tapauksessa aio maksaa mitään ,ja myyjä se siellä enemmän kiukutteli .no jos toinen osapuoli ei aio maksaa ollenkaan missän olosuhteessa niin onhan se silloin ihan omissa käsissä .mutta tutkitaan lisää.

              Comment

              • [Snowboarder]
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 2184
                • Karstula

                #22
                Originally posted by pete59 View Post
                ja pieni juttu vielälaatikon käytöksestä.edellisenä päivänä laitoin kesärenkaat alle ja siinä innoissani hieman polkaisin kotteroa.noin 20 kmh lämä tiskiin ja aika äkkiä noin 170 kmh jossain välissä näin kun luistoneston valo vilkutti kojelaudassa vauhtia oli jo varmasti 100 -140 .ei nimittäin ihan niin paljon voimia ole että sutaisisi olisiko tolla jotain tekemistä sen laatikon vian kanssa.t. pete
                Eli tämä laatikko vika ei ilmennyt ollenkaan talvirenkailla? Ettei nyt vaan olisi väärän kokoiset renkaat, jotka sotkee laatikon toimintaa..
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                Comment

                • pete59
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2016
                  • 47
                  • ilomantsi

                  #23
                  just siirsin auton rewon motorsin pihaan jossa sitten katsotaan vikakoodit ja öljypohja pois ja niin edelleen.kesärenkaat on 18 40 225 eli eivät kai mitenkään jätti isot.outo juttu kun ajoin niin moottori tärisee eikä meinaa kiertää hyvin ,ja sammuttaessa joku helisi laatikon suunnalla,olli pekka tuumasi että kuullostaa ikäänkuin suutinvialta.mutta vaikka olisi suutinvika kai laatikon tulisi vaihtaa ylös ja alas nomaalisti.tai 2 vikaa yhtäaikaa .meni kerran sunnyssä puola ja bensapumppu yhtäaikaa oli vähän miettimistä.no kyllä tämä seuraavien viikkojen kuluessa selviää.ps ennen tätä toimi kuin ajatus vaihtoi nätisti ja kone veti ,nyt ei enää.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by pete59 View Post
                    Hemi en ehkä sanonut sitä suomeksi ,mutta kun tämä myyjäliike ilmoitti ettei missään tapauksessa aio maksaa mitään ,ja myyjä se siellä enemmän kiukutteli .no jos toinen osapuoli ei aio maksaa ollenkaan missän olosuhteessa niin onhan se silloin ihan omissa käsissä .mutta tutkitaan lisää.
                    No, nehän saa sanoa mitä tahansa jos ostohetkestä ei vielä ole aikaa ja vian voidaan katsoa olleen piilevänä jo ostotilanteessa.
                    Eli siinä kohtaa laki on sinun puolellasi ja kulut voidaan vähintään neuvotella jaettavaksi.
                    Myyjäliikkeen sanomisilla ei siis ole mitään merkitystä kuka korjaa ja kenen rahoilla mikäli se vastuu heillä tässä kohtaa on.
                    Kaikki ”omatoimiset” tutkimiset ja korjaukset kuitenkin menee aina 100%:sti automaattisesti sinun pussista ja myyjäliikkeelle on sitten ihan turhaa enään soitella.

                    Originally posted by pete59 View Post
                    just siirsin auton rewon motorsin pihaan jossa sitten katsotaan vikakoodit ja öljypohja pois ja niin edelleen.kesärenkaat on 18 40 225 eli eivät kai mitenkään jätti isot.outo juttu kun ajoin niin moottori tärisee eikä meinaa kiertää hyvin ,ja sammuttaessa joku helisi laatikon suunnalla,olli pekka tuumasi että kuullostaa ikäänkuin suutinvialta.mutta vaikka olisi suutinvika kai laatikon tulisi vaihtaa ylös ja alas nomaalisti.tai 2 vikaa yhtäaikaa .meni kerran sunnyssä puola ja bensapumppu yhtäaikaa oli vähän miettimistä.no kyllä tämä seuraavien viikkojen kuluessa selviää.ps ennen tätä toimi kuin ajatus vaihtoi nätisti ja kone veti ,nyt ei enää.
                    Eli, vika on todennäköisesti kokonaan moottoripuolella, ei laatikossa lainkaan(konehärö sekoittaa toki samalla myös laatikon/rikkinäinen laatikko ei vaikuta mm.koneen kiertämiseen+käyntiin muutenkaan kuin nilkutus päällä=vikavalo taulussa?).
                    Last edited by Hemi; 20-04-2016, 13:13.

                    Comment

                    • pete59
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2016
                      • 47
                      • ilomantsi

                      #25
                      ok jos se vaikka sitten olisikin moottorin puolella ,kun tosiaan ei kierrä puhtaasti ,niin ei kyllä tullu mieleen että se tosiaan voi sotkea laatikon toiminnan.Ei se nimittäin tänä aamuna kun sitä siirsin niin oikeen tehokkaalta tuntunut,aika puhditon oli.kylmäkäynnistys tuotti heti käynnistumisen mutta vatkasi eikä tuntunut kaikilla pytyillä käyvän.mutta ei mitään vikavaloa loimottanut missään.no prosessi on käynnissä varmasti vika löytyy ,ja otan mielelläni esim ,suutinvian kuin laatikkovian ei haittaa ollenkaan jos oma diagnoosi olisikin aivan väärä.t.pete

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by pete59 View Post
                        ok jos se vaikka sitten olisikin moottorin puolella ,kun tosiaan ei kierrä puhtaasti ,niin ei kyllä tullu mieleen että se tosiaan voi sotkea laatikon toiminnan.Ei se nimittäin tänä aamuna kun sitä siirsin niin oikeen tehokkaalta tuntunut,aika puhditon oli.kylmäkäynnistys tuotti heti käynnistumisen mutta vatkasi eikä tuntunut kaikilla pytyillä käyvän.mutta ei mitään vikavaloa loimottanut missään.no prosessi on käynnissä varmasti vika löytyy ,ja otan mielelläni esim ,suutinvian kuin laatikkovian ei haittaa ollenkaan jos oma diagnoosi olisikin aivan väärä.t.pete
                        No, tuo suutinvikadiagnoosikin on kyllä melko aikainen, mutta toki mahdollinen.
                        Moottoripuolellakin on aika monta muuta ja halvempaakin mahdollista vikaa tässä tapauksessa ja kuitenkin todennäköisyyskin samaa luokkaa.
                        Tosin niin siellä on kalliinpiakin mahdollisuuksia, mutta halvimmista perusasioista lähdetään ja katsotaan vikakoodit+livedata(jos se suutin vuotaa/on kaput ja kone käy kilisemällä, ajaa ei saisi juuri yhtään tai kohta on männässä reikä).

                        Comment

                        • pete59
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 47
                          • ilomantsi

                          #27
                          joo ei kilissy oli velton ja tehoton. käynti oli kun tututututututtututut.vähän samalla tavalla kun ennen vanhaan napattiin pytty kerrallaan tulpanhattu irti samanlainen ehkä lähin kuvaus .2 viikon seisokki tuli vähintään kun on pajalla kiireitä.ostin primeran sijaisautoksi kun asuu korvessa ja auto on pakollinen,onneksi oli vain 400 erkkii hinta .

                          Comment

                          • Kylli-Täti
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 499
                            • Tampere

                            #28
                            Juu kyllä Hemi on nyt oikeilla jäljillä. Tässä vaiheessa kaikki korjaukset menee peten omasta pussista ja todennäköisintä on, että vika on muualla kuin siinä laatikossa. Todennäkösyyksillä näitä vikoja yleensäkin korjataan ja jos on 50-60 tsäänssit niin alotetaan halvemmasta. Muistan lukeneeni joskus suutinvian aiheuttaneen tällasta jenkkipuolella ja siellähän suurin osa on automaatteja, etenkin dieselit :think

                            Comment

                            • pete59
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2016
                              • 47
                              • ilomantsi

                              #29
                              olette oikeassa. tottakai näin tässä menetellään.live data otetaan ja kaikki vikakoodit ennenkuin mitään revitään irti.ei vain ollut tähän mennessä tullut vastaan samankaltaista vikaa että esim moottorihäiriö sotkisi laatikon toiminnan .kaikki edeltävät harvelit ollu kumminkin vähemmillä sähköillä jo tietokoneilla varustettuja niin ei tullu mieleenkään että ne olisivat tällä lailla naimisissa keskenään.ja tietenkin alkaa vitutus tasoittumaan.t.pete

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                #30
                                Originally posted by pete59 View Post
                                ei vain ollut tähän mennessä tullut vastaan samankaltaista vikaa että esim moottorihäiriö sotkisi laatikon toiminnan .kaikki edeltävät harvelit ollu kumminkin vähemmillä sähköillä jo tietokoneilla varustettuja niin ei tullu mieleenkään että ne olisivat tällä lailla naimisissa keskenään.
                                Laatikon ohjaus tarvitsee moottorin kierrosluku- ja vääntömomenttitietoja (ja nopeus tietty) jotta se osaa valita mitä tekee. Jos nämä heittelee moottorihäiriön vuoksi voi ohjausboxi tulkita tilannetta väärin. Jos dataa ei väylästä tule, menee kyllä vikatilaan ja ratasvalo syttyy. Pienikin luisto tai häikki itse vaihdelaatikossa tekee vikatilan ennen kun ehtii itse huomata mitään. Sitten saakin ajaa ehkä kymmeniäkin kilometrejä ja useita startteja ennen kun valo poistuu.

                                Pari viikkoa sitten ajelin 60kmh vakionopeudensäädin päällä kun yhtäkkiä auto nykäsi voimakkaasti kiihdyttäen ja samalla putosi vakkari pois päältä. Kun pikku pelästyksen jälkeen katsoin mittaristoon, paloi 3 varoitusvaloa, abs, dsc, jarrut sekä vakkarin valo oli sammunut. Myöhemmin selvisi että etupyörän abs anturille johto poikki. Vakkaria toimi uudelleen kytkettäessä normaalisti vaikka varoitusvalot oli edelleen päällä. Tämä vain esimerkkinä kuinka toinen vaikuttaa toiseen.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎