Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meniköhän kansi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by B-Girl View Post
    Okey
    Pari kysymystä tuosta.
    Mikä on lampada-anturi?
    Onko puolia neljä? (Mekaanikko haluaa vaihtaa jotkut 4 kpl jotain..)

    Ehkä on parempi, että en sano mitään muutakuin mitä ohjeistit
    Niin, kuten jo aiemmin kerroin, se pieni imuvuoto jossakin lmupuolen letkussa aiheuttaa kuvailemasi oireet ja vikavalon syttymisen mittaristoon.
    Nyt sitten kun korjaamolla luetaan naisomistajan autosta vikakoodeja ja nyt kun sieltä löytyy nimenomaan tämä Lambda-anturi vikakoodi, pistetään kaikki Lambda-anturit vaihtoon(ja tämähän maksaa=työllistävä vaikutus ”artistin” rahoilla).
    Kuitenkin kyse on vain oireesta, eli pakokaasuarvot ovat tuon pienen imuvuodon seurauksena muuttuneet niin että ovat Lambda-anturin mittausalueen ulkopuolella, josta syntyy Lambda vikakoodi....joka sitten tulkitaan että itse Lambda-anturi on viallinen.
    Tämän ikäisessä ja tämän kilometrilukeman autossa todellinen Lambdavika on ÄÄRIMMÄISEN HARVINAISTA ja jos sen todennäköisyyttä verrataan tuohon imuvuotoon niin suhdeluku on hyvin lähellä 1/1000.
    Ok, korjaamot näitä Lambda-antureita vaihtaa paljon ja tuomiot asiakkaalle on että vika oli kuin olikin ko.anturissa, mutta kyse on ihan puhtaasta työllistämisestä, ei todellisesta viasta.
    Samalla mun vaihdetaan ne Lambdat, laskusta näet että sinne on ”varmuuden vuoksi” vaihdettu massamittarin jälkeinen iso imuputki ja/tai muutama imupuolen letku muutamalla eurolla.....ja nyt kun auto toimii, kaikki on tyytyväisiä.
    ”Artisti” vain on tontun köyhempi.

    Todellisessa Lambdaviassa on selkeästi tunnistettavissa oleva vikakoodi siitä yksittäisestä viallisesta anturista, eli näitä ei koskaan tarvitse vaihtaa kaikkia kerralla(ne ei siis missään tapauksessa vikaannu kaikki yhdellä kerralla).
    Jos ”rasvaroope” tarjoaa kaikkien Lambda-anturien vaihtoa, se tarkoittaa 100% varmuudella sitä että todellinen vika on ”ylempänä moottorissa” ja tähän on päädytty vain siksi että moottori ei tuota palamiskelpoista pakokaasua Lambdoille/kateille asti ja tämä klassinen Lambdaherja löytyy vikakoodina.
    Tätä vikakoodia tulkitaan sitten pääsääntöisesti asiakkaan tappioksi ja erityisesti silloin kun kyseessä on selvästi auton moottoritekniikasta tietämätön henkilö.

    Eli, siellä ei oikeasti ole mitään...EI MITÄÄN mitä tarvitsisi näillä oireilla vaihtaa neljää kappaletta ja jo tämän vuoksi kannattaa ainakin vaihtaa huoltoliikettä.

    Comment

    • B-Girl
      Bimmer Rookie
      • May 2016
      • 171
      • Italy

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Niin, kuten jo aiemmin kerroin, se pieni imuvuoto jossakin lmupuolen letkussa aiheuttaa kuvailemasi oireet ja vikavalon syttymisen mittaristoon.
      Nyt sitten kun korjaamolla luetaan naisomistajan autosta vikakoodeja ja nyt kun sieltä löytyy nimenomaan tämä Lambda-anturi vikakoodi, pistetään kaikki Lambda-anturit vaihtoon(ja tämähän maksaa=työllistävä vaikutus ”artistin” rahoilla).
      Kuitenkin kyse on vain oireesta, eli pakokaasuarvot ovat tuon pienen imuvuodon seurauksena muuttuneet niin että ovat Lambda-anturin mittausalueen ulkopuolella, josta syntyy Lambda vikakoodi....joka sitten tulkitaan että itse Lambda-anturi on viallinen.
      Tämän ikäisessä ja tämän kilometrilukeman autossa todellinen Lambdavika on ÄÄRIMMÄISEN HARVINAISTA ja jos sen todennäköisyyttä verrataan tuohon imuvuotoon niin suhdeluku on hyvin lähellä 1/1000.
      Ok, korjaamot näitä Lambda-antureita vaihtaa paljon ja tuomiot asiakkaalle on että vika oli kuin olikin ko.anturissa, mutta kyse on ihan puhtaasta työllistämisestä, ei todellisesta viasta.
      Samalla mun vaihdetaan ne Lambdat, laskusta näet että sinne on ”varmuuden vuoksi” vaihdettu massamittarin jälkeinen iso imuputki ja/tai muutama imupuolen letku muutamalla eurolla.....ja nyt kun auto toimii, kaikki on tyytyväisiä.
      ”Artisti” vain on tontun köyhempi.

      Todellisessa Lambdaviassa on selkeästi tunnistettavissa oleva vikakoodi siitä yksittäisestä viallisesta anturista, eli näitä ei koskaan tarvitse vaihtaa kaikkia kerralla(ne ei siis missään tapauksessa vikaannu kaikki yhdellä kerralla).
      Jos ”rasvaroope” tarjoaa kaikkien Lambda-anturien vaihtoa, se tarkoittaa 100% varmuudella sitä että todellinen vika on ”ylempänä moottorissa” ja tähän on päädytty vain siksi että moottori ei tuota palamiskelpoista pakokaasua Lambdoille/kateille asti ja tämä klassinen Lambdaherja löytyy vikakoodina.
      Tätä vikakoodia tulkitaan sitten pääsääntöisesti asiakkaan tappioksi ja erityisesti silloin kun kyseessä on selvästi auton moottoritekniikasta tietämätön henkilö.

      Eli, siellä ei oikeasti ole mitään...EI MITÄÄN mitä tarvitsisi näillä oireilla vaihtaa neljää kappaletta ja jo tämän vuoksi kannattaa ainakin vaihtaa huoltoliikettä.
      Wau! Aika tyhjentävä analyysi. Täytyy välittää viesti eteenpäin.

      Comment

      • B-Girl
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 171
        • Italy

        #33
        Mekaanikko lähetti textarin. Eli ne neljä osaa mitkä hän haluaa vaihtaa ovat sytytystulpat! No aion kyllä painokkaasti vaatia tuota imupuolen tutkimista ja putkien vaihtamista sitä ennen. 130 000km ajettu auto...miten usein nuo tulpat pitäisi vaihtaa?

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1822
          • N/A

          #34
          Originally posted by B-Girl View Post
          Jokatapauksessa moottori lämpenee todella nopeasti ja päättelen siitä, että moottorin jäähdytys ei vaan toimi. Mitkä syyt voisi olla siinä, että jäähdytys ei pelaa? Mikä on vesipumpun siipi? Vaikuttaako se jotenkin?
          Jäähdytys nimenomaan toimii mainiosti, jos lämmöt mousevat nopeasti normaaliin ja jäsähtävät siihen. Kesällä moottori lämpenee nopeammin kuin talvella.

          Jos lämmöt eivät nouse keskiviivan yli ja kabiiniikiin saa halutessaan lämpöä, niin ei se muuta kaipaa kuin ajoa

          Tyhjäkäyntiongelma on erillinen asia.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #35
            Originally posted by B-Girl View Post
            Mekaanikko lähetti textarin. Eli ne neljä osaa mitkä hän haluaa vaihtaa ovat sytytystulpat! No aion kyllä painokkaasti vaatia tuota imupuolen tutkimista ja putkien vaihtamista sitä ennen. 130 000km ajettu auto...miten usein nuo tulpat pitäisi vaihtaa?
            No, tulpat on varmasti hyvä vaihtaa noilla kilsoilla jos ei niitä ole vaihdettu tai vaihdosta ei ole tietoa Saattavat toki jotkut mallit kestää 160tkm, mutta kyseessä olevat osat nyt eivät ole mitenkään erityisen kalliita taikka monimutkaisia vaihtaa, joskaan eivät välttämättä vikaan mitenkään vaikuta. ks nimimerkki hemin aika tyhjentävä selvitys aiheesta. Jos tulppien vaihdosta sen sijaan on alle 60 tkm ei ehkä vielä kannata uudelleen vaihtaa jollei aiemmassa huollossa ole asennettu jotakin vanhentuneen suosituksen mukaan teoriassa ko moottorille kelpaavaa halvempaa perustulppaa jotka eivät kestä kuin tuon 60 tkm.

            Comment

            • B-Girl
              Bimmer Rookie
              • May 2016
              • 171
              • Italy

              #36
              Originally posted by WSE1 View Post
              No, tulpat on varmasti hyvä vaihtaa noilla kilsoilla jos ei niitä ole vaihdettu tai vaihdosta ei ole tietoa Saattavat toki jotkut mallit kestää 160tkm, mutta kyseessä olevat osat nyt eivät ole mitenkään erityisen kalliita taikka monimutkaisia vaihtaa, joskaan eivät välttämättä vikaan mitenkään vaikuta. ks nimimerkki hemin aika tyhjentävä selvitys aiheesta. Jos tulppien vaihdosta sen sijaan on alle 60 tkm ei ehkä vielä kannata uudelleen vaihtaa jollei aiemmassa huollossa ole asennettu jotakin vanhentuneen suosituksen mukaan teoriassa ko moottorille kelpaavaa halvempaa perustulppaa jotka eivät kestä kuin tuon 60 tkm.
              No niin raporttia.
              Tänään vaihdettiin sitten tulpat ja öljyt ja se suodatin.

              Kulkee smootimmin, mutta edelleen hienoista nykimistä. Mekaanikko sanoi, että moottorissa olisi vettä! Mitäköhön sekin tarkoittaa.

              No vaadin vielä, että ne imupuolen putket pitää vaihtaa. Mekaanikko kysyi, että mitkä niistä. Hitostako minä tiedän! Mun tarvitsee nyt tietää mitkä putket pitää uusia. Malli on 318ci Coupe 2004.

              Lohdutukseksi olen katselleut kutossarjalaista rättikattoa ja opiskellut sen tyyppivikoja Bimmerfest-foorumilta.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #37
                Sen enempää puuttumatta tai antamatta mitään diagnoosia niin kannattaisiko lukea noista 2004 318ci:n vioista,
                Ja sano että tutkii huolellisesti kaikki letkut ja putket halkeamien ja murtumien varalta mitkä on yhteydessä imusarjaan ja vaihtaa vain ne mitkä tarvitsee.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Kylli-Täti
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 499
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by B-Girl View Post
                  Mekaanikko sanoi, että moottorissa olisi vettä! Mitäköhön sekin tarkoittaa.

                  No vaadin vielä, että ne imupuolen putket pitää vaihtaa. Mekaanikko kysyi, että mitkä niistä. Hitostako minä tiedän! Mun tarvitsee nyt tietää mitkä putket pitää uusia.
                  1) Vettä vai jäähdytysnestettä? Vettä on aina moottorissa, mutta kysymys kuuluukin nyt onko sitä kuinka paljon? Näillä Italian lämpötiloilla ei taida moottori kauheen kylmänä käydä lyhyilläkään ajoilla, jotta öljykorkista näkis tätä mekaanikon mainitsemaa vettä :think Talvella nääs kun ajelee pätkäajoo niin moottoriin kertyy sivutuotteena vettä, jonka pystyy ihan silmin näkeen vetenä tai keltasena majoneesina öljykorkista. Kun ajaa pidemmän pätkän niin vesi haihtuu moottorin käydessä kuumana (normaalissa käyttölämmössä).

                  2) Luettiinko ne vikakoodit? Mitkä ne oli? Jos mekaanikko ei lue ekana vikakoodeja ja ekan korjauksen jälkeen ei saa ees ongelmaa ratkastuks niin vaihda mekaanikkoo

                  3) Kai sanoit mekaanikolle että tarkistaa imuvuodot? Mitä se vastas? Eiköhän se oo sen pulma ratkasta miten imuvuodot tarkistetaan ja mitkä letkut pitää vaihtaa...
                  Last edited by Kylli-Täti; 19-05-2016, 21:33.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by B-Girl View Post
                    No niin raporttia.
                    Tänään vaihdettiin sitten tulpat ja öljyt ja se suodatin.
                    Kulkee smootimmin, mutta edelleen hienoista nykimistä.
                    Eli tehtiin huolto joka ei mitenkään liity ko.ongelmaan(uusilla tulpilla kulkee hetken aikaa pikkuisen ”smootimmin”, mutta ei korjaa itse perusvikaa)?

                    Originally posted by B-Girl View Post
                    No vaadin vielä, että ne imupuolen putket pitää vaihtaa. Mekaanikko kysyi, että mitkä niistä. Hitostako minä tiedän! Mun tarvitsee nyt tietää mitkä putket pitää uusia. Malli on 318ci Coupe 2004.
                    Ei sieltä mitään ehjää kannata lähteä vaihtamaan, vaan kaikki imupuolen letkut/putket huolelliseen tarkastukseen ja rikkinäiset/vuotavat vaihtoon.

                    Originally posted by B-Girl View Post
                    Lohdutukseksi olen katselleut kutossarjalaista rättikattoa ja opiskellut sen tyyppivikoja Bimmerfest-foorumilta.
                    Kuten tuossa jo tulikin, niin eikö nyt pitäisi opiskella nykyisen autosi vikoja/vikakohteita?
                    Ne kutossarjalaisen viat ei poistu niistä lukemalla, vaan ne saat aina vääjäämättömästi kaupanpäälle ostaessasi sellaisen.

                    Comment

                    • B-Girl
                      Bimmer Rookie
                      • May 2016
                      • 171
                      • Italy

                      #40
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Eli tehtiin huolto joka ei mitenkään liity ko.ongelmaan(uusilla tulpilla kulkee hetken aikaa pikkuisen ”smootimmin”, mutta ei korjaa itse perusvikaa)?



                      Ei sieltä mitään ehjää kannata lähteä vaihtamaan, vaan kaikki imupuolen letkut/putket huolelliseen tarkastukseen ja rikkinäiset/vuotavat vaihtoon.



                      Kuten tuossa jo tulikin, niin eikö nyt pitäisi opiskella nykyisen autosi vikoja/vikakohteita?
                      Ne kutossarjalaisen viat ei poistu niistä lukemalla, vaan ne saat aina vääjäämättömästi kaupanpäälle ostaessasi sellaisen.
                      Kiitos Hemi <3

                      Takaisin mekaanikolle tänään. Oli viimeksi haluton tutkimaan noita putkia. Pitää varmaan alkaa uhkailemaan ;-)

                      Mekaanikko sanoi, että moottorissa on vettä?!

                      Ps. 6-sarjaa opiskelen parhaillaan.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16422
                        • Asikkala

                        #41
                        Originally posted by B-Girl View Post

                        Mekaanikko sanoi, että moottorissa on vettä?!
                        Siis missä sitä vettä on tarkalleen ? Jotenkin tuntuu että käytät väärää pajaa kun seuraa tätä keissiä :think

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 699
                          • Espoo

                          #42
                          Tuntuu kyllä että vanhempaa bemaria korjatessa pitää tuntea vanhemmat bemarit jos aikoo korjata tuhlaamatta yllinmäärin rahaa. Ja aika väärä paikka viedä auto jos mekaanikko kysyy mitkä putket pitää uusia sen sijaan että katsoisi mitkä putket pitää uusia- kun asiakas pyytää tutkimaan imuvuodot. Omassa kuusipyttyisessä oli bensansuodattimelle menevä alipaineletku ihan entinen, suodatin on auton pohjassa eikä konehuoneessa.. Monta muutakin kumiletkua sai pistää suosiolla vaihtoon. Autoja ikänsä vain huoltanut mekaanikko ei osaa tuollaisia edes etsiä/löytää jos ei ole sattumalta vaihtamassa bensansuodatinta ja huomaa sitä haperoa letkua. Merkkiä/mallia tuntematon ei tajua etsiä imusarjan takaa mitään peitetulppia jotka vuotaa tai on pudonneet haperoiduttuaan jo pois kokonaan.

                          BMW letkut/kumiosat on kyllä luvattoman heikkoja, kaikki pitäisi jokaisesta 8-10+ vuotiaasta autosta tarkastaa/uusia kulutusosina.
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • ///-M3
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 304
                            • lahti

                            #43
                            Originally posted by QUASIMODO View Post
                            Eisstna



                            S54B32

                            Comment

                            • ///-M3
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 304
                              • lahti

                              #44
                              Originally posted by B-Girl View Post
                              Laadin juuri itselleni listaa "kuinka ostaa auto" eli "car buyer list for dummie girls".

                              Kutossarja näyttää vahvemmalta suorittajalta ja 645d ihanat 580nm vääntölukemat houkuttelevat.

                              ei saatana tää pitää meitä pilkkanaan eihä 645d ole saatana edes olemassa :think:think:think:think:think joku italian erikoismalli taitaa tää italia olla kontulassa ja autoa edes ole.
                              S54B32

                              Comment

                              • MikkoJII
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 1807
                                • Lapua

                                #45
                                E32 750i 11/89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎