Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi ilmoittaa kelan "kuolleen"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-Girl
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 171
    • Italy

    Vikakoodi ilmoittaa kelan "kuolleen"

    Bmw 318CI Coupe 2004 ja 130 000 km.

    Vikakoodit ilmoittaa, että keloissa häiriötä.

    Mekaanikko haluaa vaihtaa kaikki 4 kelaa.

    Alla vikakoodikuvat tässä viestiketjussa.
    ITA - FIN suomennos (sori autosanastoni)
    "Sytystyskelan luotettavuusongelma"
    "Sytytyskelan vajaatoiminta"

    Kysymyksiä.
    Nykiminen ilmenee hitaassa nopeudessa kiihdyttäessä. Autostradalla ajoin 110km/h ja kulkee tasaisesti. Jos painan kaasua, niin nykii. Onko autolla järkevä ajaa lainkaan ennen kuin kelat on vaihdettu? Voiko moottori sanoa sopimuksen irti jos ajan?

    Mitähän nuo kelat muuten maksaa?

    Voiko vika olla jossain muualla(-kin), kuin keloissa?
    Attached Files
  • B-Girl
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 171
    • Italy

    #2
    Vikakoodit kuva 2

    Vikakoodit kuva2 (suomennos eka viestissä)
    Attached Files

    Comment

    • B-Girl
      Bimmer Rookie
      • May 2016
      • 171
      • Italy

      #3
      Vikakoodit kuva 3

      Originally posted by B-Girl View Post
      Vikakoodit kuva2 (suomennos eka viestissä)
      Vikakoodit kuva 2 (Suomennos eka viestissä)
      Attached Files

      Comment

      • B-Girl
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 171
        • Italy

        #4
        Vikakoodit kuva 4

        Originally posted by B-Girl View Post
        Vikakoodit kuva 2 (Suomennos eka viestissä)
        Vikakoodit kuva 4 (suomennos eka viestissä)
        Attached Files

        Comment

        • B-Girl
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 171
          • Italy

          #5
          Vikakoodikuva 5

          Originally posted by B-Girl View Post
          Vikakoodit kuva 4 (suomennos eka viestissä)
          Vikakoodikuva 5 (suomennos eka viestissä)
          Attached Files

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            #6
            Originally posted by B-Girl View Post
            Vikakoodikuva 5 (suomennos eka viestissä)
            Sytytyspuola herja. Eli varmaankin niitä tulppia ja puolia ois hyvä tarkastella. Ja ettei tulpat ui öljyssä. Jos tulpankolossa siis kosteutta/öljyä tulee sytyskatkoksia.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • B-Girl
              Bimmer Rookie
              • May 2016
              • 171
              • Italy

              #7
              Originally posted by Haju69 View Post
              Sytytyspuola herja. Eli varmaankin niitä tulppia ja puolia ois hyvä tarkastella. Ja ettei tulpat ui öljyssä. Jos tulpankolossa siis kosteutta/öljyä tulee sytyskatkoksia.
              Kiitos

              Tulpat juuri vaihdettu. Voiko joku tiiviste vuotaa niin, että tulpat kastuvat?

              Onko puola sama kuin kela?

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by B-Girl View Post
                Kiitos

                Tulpat juuri vaihdettu. Voiko joku tiiviste vuotaa niin, että tulpat kastuvat?

                Onko puola sama kuin kela?
                Varmaankin sama asia. Se puola tulee siihen tulpan päälle. Puola voi olla halki. Ja sitten ei toimi.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • JanskiAWD
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 192
                  • S:t Karins

                  #9
                  Kysy korjaamolta paljonko ottavat sytytyspuolan (=kelan) vaihdosta, ja jos ei tunnu liian pahalta niin pyydä vaihtamaan kaikki neljä kpl.
                  Ei tarvitse sitten heti huomenna mennä vaihtamaan seuraavaa puolaa.

                  Viankuvaus että kone nykii viittaa myös puoliin, tosin voihan se nykiä muistakin syistä mutta puolista varmaan hyvä aloittaa remppa.
                  e92 "330"xiA M-sport
                  Mini Cooper R50

                  Comment

                  • B-Girl
                    Bimmer Rookie
                    • May 2016
                    • 171
                    • Italy

                    #10
                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Varmaankin sama asia. Se puola tulee siihen tulpan päälle. Puola voi olla halki. Ja sitten ei toimi.
                    Grazie mille <3

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      ....niin, eli edelleen mennään ”vian vierestä”, juuri siinä järjestyksessä mitä tuolla aiemmassa topikissa jo kerroin(seuraavaksi taitaa vaihtua labmdat?.
                      Viimeistään siinä kohtaa pitäisi hälytyskellojen soida jos/kun vikakoodia pukkaa enemmästä kuin yhdestä sylinteristä/puolasta...ikään kuin kmonta puolaa olisi sanonut kerralla itsensä irti?
                      Tässäkin kannattaisi asiakkaan rahoja säästääkseen vaihtaa puolien paikkaa eri sylintereihin ja katsoa seuraako vikakoodi perässä vai ei?
                      Italiaa ymmärtämättömänä, jos tuo vikakoodi tarkoittaa sytytyskatkoksia 2 ja 4 sylintereissä, kyseessä edelleenkin todennäköisimmin seuraus imuvuodosta, ei itse syy? Toki, syy varmistuu juuri tuolla puolien paikan vaihdolla, koska ei se tietenkään ole absoluuttisen mahdotonta että kaksi puolaa olisi pimentynyt yhtä aikaa? Vai onko?
                      Mutta, saahan näitäkin jo turhaan vaihdettujen tulppien lisäksi vaihdella jos kerran artisti maksaa?
                      Last edited by Hemi; 25-05-2016, 14:19.

                      Comment

                      • B-Girl
                        Bimmer Rookie
                        • May 2016
                        • 171
                        • Italy

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        ....niin, eli edelleen mennään ”vian vierestä”, juuri siinä järjestyksessä mitä tuolla aiemmassa topikissa jo kerroin(seuraavaksi taitaa vaihtua labmdat?.
                        Viimeistään siinä kohtaa pitäisi hälytyskellojen soida jos/kun vikakoodia pukkaa enemmästä kuin yhdestä sylinteristä/puolasta...ikään kuin kmonta puolaa olisi sanonut kerralla itsensä irti?
                        Tässäkin kannattaisi asiakkaan rahoja säästääkseen vaihtaa puolien paikkaa eri sylintereihin ja katsoa seuraako vikakoodi perässä vai ei?
                        Italiaa ymmärtämättömänä, jos tuo vikakoodi tarkoittaa sytytyskatkoksia 2 ja 4 sylintereissä, kyseessä edelleenkin todennäköisimmin seuraus imuvuodosta, ei itse syy? Toki, syy varmistuu juuri tuolla puolien paikan vaihdolla, koska ei se tietenkään ole absoluuttisen mahdotonta että kaksi puolaa olisi pimentynyt yhtä aikaa? Vai onko?
                        Mutta, saahan näitäkin jo turhaan vaihdettujen tulppien lisäksi vaihdella jos kerran artisti maksaa?
                        Tarkistaa ne imuvuodot huomenna. Kiitos sulle

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by B-Girl View Post
                          Tarkistaa ne imuvuodot huomenna. Kiitos sulle
                          Tämä vain on vähän asiakkaan kyykytystä kun kuitenkin ihan ensin lähdetään vaihtelemaan tulppia ja heti perään kun ongelma ei poistu, kaikkia puolia?
                          Kuitenkin näissä käyntiongelmissa AINA ennen kuin mitään vaihdellaan, pitää imuvuodot huolellisesti poissulkea, koska loppujen lopuksi 90% käyntiongelmista näissä on aina imuvuotoja.
                          Ok, mm.uusien tulppien vaihto voi imuvuoto-ongelmaista moottoria hetken helpottaa hieman tehokkaamman sytytyksen kautta (=vähemmän sytytyskatkoksia), mutta itse vikaa ne korjaa promillessa tapauksia.
                          Toki, sillä tulppien vaihdolla on aina työllistävä vaikutus, mutta itse vianetsinnässä niissä on niin harvoin tämän ikäisissä autoissa oikeasti vikaa(tulpat eivät enään missään tilanteessa ui bensassa kuten ennen vanhaan), että melkoisen paljon ennen tulppia vaihdellaan ja tarkastetaan muita osia ENNEN.
                          No, tämä nyt on ns.”standardi prosedyyri” varsinkin silloin kun naishenkilö tai vähemmän autoista valistunut mieshenkilö vie autoansa vianetsintään.
                          Vaihdellaan ensin moottoriöljyistä lähtien kaikki sillä varjolla että...”eihän siitä ole haittaakaan”....vaikka se todellinen yhden euron letkun vuoto olisi tiedossa jo asiakkaan antaessa vikakuvausta.
                          Oikein härskeissä tapauksissa sitten teetetään kansiremontteja ja turbon vaihtoja...plus samalla vaihdetaan se yksi euron imupuolen letku ja auto kun tulee kuntoon, kaikki on tyytyväisiä.

                          Comment

                          • Kylli-Täti
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 499
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Oikein härskeissä tapauksissa sitten teetetään kansiremontteja ja turbon vaihtoja...plus samalla vaihdetaan se yksi euron imupuolen letku ja auto kun tulee kuntoon, kaikki on tyytyväisiä.
                            Tietääkseni ei asiakkaan näitä remppoja tarvi maksaa jos auto ei kuntoon tuu. Kysyin kerran merkkiliikkeessä työnjohtajana olevalta kaveriltani mitä tapahtuu jos auto käy huollossa kolme kertaa, eikä siltikään tuu kuntoon? Vastaus oli, että jos asiakas haluaa viedä autonsa pois, niin diagnosoinnista joutuu maksamaan, mutta ei turhista osista. Tiedä sitten mitä Italian laki tai suomalainen nyrkkipaja on tästä mieltä.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Kylli-Täti View Post
                              Tietääkseni ei asiakkaan näitä remppoja tarvi maksaa jos auto ei kuntoon tuu. Kysyin kerran merkkiliikkeessä työnjohtajana olevalta kaveriltani mitä tapahtuu jos auto käy huollossa kolme kertaa, eikä siltikään tuu kuntoon? Vastaus oli, että jos asiakas haluaa viedä autonsa pois, niin diagnosoinnista joutuu maksamaan, mutta ei turhista osista. Tiedä sitten mitä Italian laki tai suomalainen nyrkkipaja on tästä mieltä.
                              Joo näinhän se teoriassa menee, käytäntö on vaan hieman toinen. Sen näkee jo tältäkin foorumilta. Aivan sama onko kyseessä merkkiliike vai ei. Osia vaihdetaan kunnes vika löytyy ja artisti maksaa. Niin ja löytyy ihan omakohtaista kokemusta, sekä lähipiiristä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎