Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi ilmoittaa kelan "kuolleen"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #16
    Kuinkas lämmintä sielläpäin muuten on? Kun nää BMW:n imusarjan muovi/kumiosat tuntuu olevan pääsääntöisesti aika heikko esitys laadultaan, murenevat Suomenkin oloissa. Jos siellpäin on kovinkin lämmintä, ei ole mikään ihme että moottorin kyljessä muovit paistuu hauraaksi.

    Jos osabingoa haluaa harrastaa, Hemin mukaan ennemmin ilmamassamittarin ja lohkon välistä epäilyyn. Ennen IMM:ää imuvuodoilla ei ole väliä, vaan IMM:n jälkeen. Jos mootori saa enemmän ilmaa kuin on mitattu --> seos pielessä.

    Kuusimukiseen verrattuna hiukan vähemmän kenties potentiaalisia paikkoja. IMM eli osa 1 täältä: KLIK jälkeen on kurkkuputkin eli osa 5 ja siinä tuo resonaattorikammio lupaava kohde joka GP:llä kustantaa huimat 34€: KLIK. Sen jälkeen ennen imusarjaa on kaasuläppä jossa rengastiiviste eli osa 2 täältä: KLIK. GP:llä 6,51€.

    Imusarjasta KLIK löytyy o-renkaita läjä, potentiaalisesti harkitsisin vaihtoon imusarjan ja lohkon välisiä tiivarisarjaa eli osa 4 edellisestä kuvasta. 27,64€ GP:llä.

    Imusarja todennäköisesti muovia, voihan sekin olla halki. Todennäköisemmin kuitenkin joku edellä mainituista. Voisin kyllä pistää pullakahvit likoon tuon *piip* resonaattori-putki -hässäkän puolesta.

    Kurkkuputken ja kaasuläppäkoneiston välinen "liitos" vaikuttaa myös aika heppoiselta osakuvan perusteella. Joissakin kuvissa tuolta putken alta pilkistää ohut liitoskappale, minne lie tuo nippa antaa lähdön: KLIK.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16418
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by B-Girl View Post
      Tarkistaa ne imuvuodot huomenna.
      Noinkohan ihan tunteella tekee hommaa vai ottaa vaan asiakkaalta rahat pois :think
      Konehan on n42 tai n46 ? Siis valvetronic ?

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Noinkohan ihan tunteella tekee hommaa vai ottaa vaan asiakkaalta rahat pois
        Konehan on n42 tai n46 ? Siis valvetronic ?
        Niinpä, ihmetelen, että kukaan muu ei ole tuota ottanut esille.
        Noissa koneissa ongelmana on nimenomaan puolat ja tulpat. Imuvuotoja ei ole, koska ei ole juuri alipainettakaan "kiitos" surullisen kuuluisan valvetronicin.
        Jos puolilla (+tulpilla) ei tule kuntoon, edessä on valvetronic mekaniikan uusiminen. Se ei sitten olekaan han halpa projekti.
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          #19
          Onko separaattori ja letkut tutkittu ? Hauskassa paikassa imusarjan alla...

          Comment

          • B-Girl
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 171
            • Italy

            #20
            Originally posted by jaki View Post
            Niinpä, ihmetelen, että kukaan muu ei ole tuota ottanut esille.
            Noissa koneissa ongelmana on nimenomaan puolat ja tulpat. Imuvuotoja ei ole, koska ei ole juuri alipainettakaan "kiitos" surullisen kuuluisan valvetronicin.
            Jos puolilla (+tulpilla) ei tule kuntoon, edessä on valvetronic mekaniikan uusiminen. Se ei sitten olekaan han halpa projekti.
            E46 ja quatricilindro bensa. Kaksi puolista vaihdetaan tiistaina ja imuvuodot testataan. Mikä tuo Valvetronic mekaniikka on?

            Eli sun mielestä noissa ei voi olla imuvuoto-ongelmaa, koska ei ole "alipainetta". (En tajua näistä mitään, mutta ainakin yritän )

            Comment

            • B-Girl
              Bimmer Rookie
              • May 2016
              • 171
              • Italy

              #21
              Onkohan tuolla oikein turvallista ajaa, koska nuo pari cylinteria ilmoittaa vikakoodia ja auto käy epätasaisesti.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16418
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by B-Girl View Post
                E46 ja quatricilindro bensa. Kaksi puolista vaihdetaan tiistaina ja imuvuodot testataan. Mikä tuo Valvetronic mekaniikka on?

                Eli sun mielestä noissa ei voi olla imuvuoto-ongelmaa, koska ei ole "alipainetta". (En tajua näistä mitään, mutta ainakin yritän )
                Anna runkonumero niin nähdään mikä kone siellä on tai katso tyyppikilvestä, löytyy konehuoneesta.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Anna runkonumero niin nähdään mikä kone siellä on tai katso tyyppikilvestä, löytyy konehuoneesta.
                  Niin, jos auto siis todellakin on 2004 ja 318i, siellä on ihan varmasti N46 valvetronic kone. Jos vähän "vanhaa varastoa", silloin tietysti M43, joka on ihan eri asia.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • B-Girl
                    Bimmer Rookie
                    • May 2016
                    • 171
                    • Italy

                    #24
                    Originally posted by jaki View Post
                    Niin, jos auto siis todellakin on 2004 ja 318i, siellä on ihan varmasti N46 valvetronic kone. Jos vähän "vanhaa varastoa", silloin tietysti M43, joka on ihan eri asia.
                    Mikä siellä sitten voi olla rikki?

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      #25

                      Comment

                      • Kylli-Täti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 499
                        • Tampere

                        #26
                        Oliko tää nyt trolli vai ei? Selviskö miks moottorissa on vettä? Toimiiko auto jo? :think

                        Comment

                        • B-Girl
                          Bimmer Rookie
                          • May 2016
                          • 171
                          • Italy

                          #27
                          Originally posted by Kylli-Täti View Post
                          Oliko tää nyt trolli vai ei? Selviskö miks moottorissa on vettä? Toimiiko auto jo? :think
                          Toimii. Ne sytyttimet tai mitkä ne nyt olivat, vaihdettiin. Kaksi niistä. Katso vikakoodit.

                          Nyt toimii smootisti, mutta luulen, että ne toisetkin kaksi pitää vaihtaa, koska jotain tehittomuutta tuossa koneessa vielä ilmenee.

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #28
                            Moottori ilmeisesti N42? Puolia ja tulppia niihin yleisesti on aina käyntihäiriöihin vaihdettu ja tuloksetta. Tämä moottorityyppi on ensimmäisiä valvetronic moottoreita kaikkine huolineen ja hyvineen.
                            Ei siellä moottorissa varmaan vettä ole, mutta voi se käynti kolkottaa joistakin alla olevista syistä:

                            -jakopää, kiristin
                            -jakopää, laahaimet
                            -jakopää, ketju
                            -jakopää, vanos
                            -valvetronic
                            -nostimet

                            Viisaammat jatkakoot
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎