Originally posted by Samjokin1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330i tehoton / pätkii
Collapse
X
-
Originally posted by Samjokin1 View PostTosiaan pienillä kierroksilla vekslailu esim. parkkipaikalla on ärsyttävää, kun auto meinaa sammua herkästi. Vaikka kaasun pitää painettuna ihan samassa asennossa, kierrokset seilaavat 800-1000 välillä (myös paikallaan vaihde vapaalla). Eilen kiihdyttäessä 2 vaihteella täyskaasulla tuli sellainen nyykähdys ennen kuin lähti kunnolla vetämään. Sitä se ei kyllä aina ole tehnyt. Oletteko saaneet tuon vian asettumaan?
Vaihdettu/korjattu tähän mennessä:
- MAF (Hella)
- Disa (se englantilainen korjaussarja)
- Imuvuotoja ei ole
Kannattaiskohan nuo nokka-akselin asentotunnistimet vaihtaa?
Lähtisin ihan perusjutuista liikkeelle, tarkasta ekana ruiskutuksen trimmit, onko siellä nyt kaikki kunnossa.
Näät ne esimerkiksi torquella ja bluetooth obd2 palikalla.
Jos kerta olet varma ettei imuvuotoja ole, sillon ne pitäisi olla melko lähellä nollaa. (kuvassa LTFT1/LTFT2) ne olennaisimmat.
Jos ne on kunnossa, ja luokkaa alle 5% -/+ , sitten vaihtaisin seuraavana melkein vanoksen tiivisteet jos niitä ei ole vaihdettu.
Mulla aikanaan yksi 325i teki sellaista että esim. valoista oli vaikea lähteä kun sille joutui tosi paljon antamaan kaasua ettei se sammunut lähtiessä. Vanoksen tiivisteet
oli ihan loppu. Tiivisteitten uusinnan jälkeen auto lähti liikkeelle ilman kaasua ykkösellä senkun nosti kytkimen.
Ne on helpot uusia itsekin http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm löytyy ohjeet.
Suosittelen vanoksen tiivisteitten uusimista ihan muutenkin, parantaa alavääntöä ja laskee bensankulutusta.Last edited by Antti O; 11-06-2019, 08:14.
Comment
-
-
Kiitoksia vinkeistä. Kaverilla on Inpa, jolla nuo ruiskutuksen trimmit (LTFT1/LTFT2) varmaan näkyy. Täytynee myös vaihdella nuo Vanoksen tiivisteet.Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,
ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T
Comment
-
-
Nyt on ilmennyt mullakin 330Ci:ssä nykimisoireita. Parhaiten ilmenee kylmällä koneella ykkös ja kakkosvaihteella kevyesti kiihdyttäessä. Jos esim kiihdyttää niin että kierroksen nousee kolmeen tonniin, niin ensin nykäiseen reulussa tonnissa, toisen kerran vajaassa kahdessa ja jos kolmannenkin, niin sitten noin kahdessa ja puolessa. Äsken kyllä lämpimällä koneella sain matka-ajossakin nykimään, kun noin 1600 kerroksen kohdalla painoi kevyesti kaasua.
Disan olen tähän autoon jo kerran jo vaihtanut, tosin vuosia sitten. Huohotinkin on vaihdettu muutama vuosi sitten. Vikakoodeja ei anna ja starttipilottia konehuoneeseen suihkimalla ei semmoista paikkaa löytynyt, joka olisi käyntiin vaikuttanut. Inpan livedatan mukaan molemmat bankit on lähellä säätöalueen ylärajaa, joka ilmeisesti kuitenkin viittaisi imuvuotoon...
Millaisia oireita ne vanoksen tiivisteet aiheuttikaan? Niitä tähän ei ole vaihdettu ja ilmeisesti se kannattaisi tehdä, vaikka ei tätä aiheuttaisikaan.
Comment
-
-
Mun näkemys on kyllä semmoinen ettei vanoksen tiivisteitten väljyys tee tommosta nykimistä, enemmänkin se vie tasaisesti alavääntöä pois. Se on vaan oma kokemus.
Aloittaisin nyt siitä että löytäisit syyn miksi se rikastaa noin paljon.
Onko bensanpaine oikea? Schrader venttiili kiskolla, mittari siihen kiinni.
Imuvuotoa jossain? Savutestiin.. ?
Siellä on paljon alipaineputkia sun muuta myös imusarjan alla piilossa. Se voi vuotaa ihan mistä tahansa.
Enemmän mä epäilisin että imuvuoto tekee häiriöitä käyntiin kun vanos.
Saisitko katottua obd2 livedatasta fueltrimmejä esim. torquella, kato miten vaikuttaa tyhjäkäynti vs 2500rpm miten ne käyttäytyy.Last edited by Antti O; 07-08-2019, 13:39.
Comment
-
-
Tommoset satunnaiset nykimiset johtuu yleensä huonoista puolista. Niistä ei välttämättä tule vikakoodia ennenkuin hajoaa lopullisesti.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTommoset satunnaiset nykimiset johtuu yleensä huonoista puolista. Niistä ei välttämättä tule vikakoodia ennenkuin hajoaa lopullisesti.
Comment
-
-
Originally posted by MPV View PostTämäpä se sittenkin taitaa olla.
Comment
-
-
Miten pitkältä ajalta LTFT kertyy ja millä ja miten sen voi nollata?
Originally posted by Antti O View PostElä nyt vaihda enempää sinne osia ennenkun olet diagnosoinut vian.
Lähtisin ihan perusjutuista liikkeelle, tarkasta ekana ruiskutuksen trimmit, onko siellä nyt kaikki kunnossa.
Näät ne esimerkiksi torquella ja bluetooth obd2 palikalla.
Jos kerta olet varma ettei imuvuotoja ole, sillon ne pitäisi olla melko lähellä nollaa. (kuvassa LTFT1/LTFT2) ne olennaisimmat.
Jos ne on kunnossa, ja luokkaa alle 5% -/+ , sitten vaihtaisin seuraavana melkein vanoksen tiivisteet jos niitä ei ole vaihdettu.
Mulla aikanaan yksi 325i teki sellaista että esim. valoista oli vaikea lähteä kun sille joutui tosi paljon antamaan kaasua ettei se sammunut lähtiessä. Vanoksen tiivisteet
oli ihan loppu. Tiivisteitten uusinnan jälkeen auto lähti liikkeelle ilman kaasua ykkösellä senkun nosti kytkimen.
Ne on helpot uusia itsekin http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm löytyy ohjeet.
Suosittelen vanoksen tiivisteitten uusimista ihan muutenkin, parantaa alavääntöä ja laskee bensankulutusta.E46 325ti Compact
Comment
-
Comment