Announcement

Collapse
No announcement yet.

330i tehoton / pätkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16421
    • Asikkala

    #31
    Originally posted by Samjokin1 View Post
    Tosiaan pienillä kierroksilla vekslailu esim. parkkipaikalla on ärsyttävää, kun auto meinaa sammua herkästi. Vaikka kaasun pitää painettuna ihan samassa asennossa, kierrokset seilaavat 800-1000 välillä (myös paikallaan vaihde vapaalla). Eilen kiihdyttäessä 2 vaihteella täyskaasulla tuli sellainen nyykähdys ennen kuin lähti kunnolla vetämään. Sitä se ei kyllä aina ole tehnyt. Oletteko saaneet tuon vian asettumaan?



    Vaihdettu/korjattu tähän mennessä:

    - MAF (Hella)
    - Disa (se englantilainen korjaussarja)
    - Imuvuotoja ei ole


    Kannattaiskohan nuo nokka-akselin asentotunnistimet vaihtaa?
    Imuvuoto koska bmw ?

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #32
      Originally posted by Samjokin1 View Post
      Tosiaan pienillä kierroksilla vekslailu esim. parkkipaikalla on ärsyttävää, kun auto meinaa sammua herkästi. Vaikka kaasun pitää painettuna ihan samassa asennossa, kierrokset seilaavat 800-1000 välillä (myös paikallaan vaihde vapaalla). Eilen kiihdyttäessä 2 vaihteella täyskaasulla tuli sellainen nyykähdys ennen kuin lähti kunnolla vetämään. Sitä se ei kyllä aina ole tehnyt. Oletteko saaneet tuon vian asettumaan?



      Vaihdettu/korjattu tähän mennessä:

      - MAF (Hella)
      - Disa (se englantilainen korjaussarja)
      - Imuvuotoja ei ole


      Kannattaiskohan nuo nokka-akselin asentotunnistimet vaihtaa?
      Elä nyt vaihda enempää sinne osia ennenkun olet diagnosoinut vian.
      Lähtisin ihan perusjutuista liikkeelle, tarkasta ekana ruiskutuksen trimmit, onko siellä nyt kaikki kunnossa.
      Näät ne esimerkiksi torquella ja bluetooth obd2 palikalla.
      Jos kerta olet varma ettei imuvuotoja ole, sillon ne pitäisi olla melko lähellä nollaa. (kuvassa LTFT1/LTFT2) ne olennaisimmat.



      Jos ne on kunnossa, ja luokkaa alle 5% -/+ , sitten vaihtaisin seuraavana melkein vanoksen tiivisteet jos niitä ei ole vaihdettu.
      Mulla aikanaan yksi 325i teki sellaista että esim. valoista oli vaikea lähteä kun sille joutui tosi paljon antamaan kaasua ettei se sammunut lähtiessä. Vanoksen tiivisteet
      oli ihan loppu. Tiivisteitten uusinnan jälkeen auto lähti liikkeelle ilman kaasua ykkösellä senkun nosti kytkimen.
      Ne on helpot uusia itsekin http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm löytyy ohjeet.

      Suosittelen vanoksen tiivisteitten uusimista ihan muutenkin, parantaa alavääntöä ja laskee bensankulutusta.
      Last edited by Antti O; 11-06-2019, 08:14.

      Comment

      • Samjokin1
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 49

        #33
        Kiitoksia vinkeistä. Kaverilla on Inpa, jolla nuo ruiskutuksen trimmit (LTFT1/LTFT2) varmaan näkyy. Täytynee myös vaihdella nuo Vanoksen tiivisteet.
        Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

        ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

        Comment

        • Driveby
          Newbiemmer
          • Jun 2019
          • 3
          • Etelä-Karjala

          #34
          Moi. Onko ongelmasi jo selvinneet? Itsellä vähän samanlaisia haasteita niin mielellään kuulisin jos sais auton toimimaan.

          Comment

          • MPV
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1193
            • Muhos

            #35
            Nyt on ilmennyt mullakin 330Ci:ssä nykimisoireita. Parhaiten ilmenee kylmällä koneella ykkös ja kakkosvaihteella kevyesti kiihdyttäessä. Jos esim kiihdyttää niin että kierroksen nousee kolmeen tonniin, niin ensin nykäiseen reulussa tonnissa, toisen kerran vajaassa kahdessa ja jos kolmannenkin, niin sitten noin kahdessa ja puolessa. Äsken kyllä lämpimällä koneella sain matka-ajossakin nykimään, kun noin 1600 kerroksen kohdalla painoi kevyesti kaasua.

            Disan olen tähän autoon jo kerran jo vaihtanut, tosin vuosia sitten. Huohotinkin on vaihdettu muutama vuosi sitten. Vikakoodeja ei anna ja starttipilottia konehuoneeseen suihkimalla ei semmoista paikkaa löytynyt, joka olisi käyntiin vaikuttanut. Inpan livedatan mukaan molemmat bankit on lähellä säätöalueen ylärajaa, joka ilmeisesti kuitenkin viittaisi imuvuotoon...

            Millaisia oireita ne vanoksen tiivisteet aiheuttikaan? Niitä tähän ei ole vaihdettu ja ilmeisesti se kannattaisi tehdä, vaikka ei tätä aiheuttaisikaan.

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #36
              Mun näkemys on kyllä semmoinen ettei vanoksen tiivisteitten väljyys tee tommosta nykimistä, enemmänkin se vie tasaisesti alavääntöä pois. Se on vaan oma kokemus.
              Aloittaisin nyt siitä että löytäisit syyn miksi se rikastaa noin paljon.
              Onko bensanpaine oikea? Schrader venttiili kiskolla, mittari siihen kiinni.
              Imuvuotoa jossain? Savutestiin.. ?
              Siellä on paljon alipaineputkia sun muuta myös imusarjan alla piilossa. Se voi vuotaa ihan mistä tahansa.
              Enemmän mä epäilisin että imuvuoto tekee häiriöitä käyntiin kun vanos.

              Saisitko katottua obd2 livedatasta fueltrimmejä esim. torquella, kato miten vaikuttaa tyhjäkäynti vs 2500rpm miten ne käyttäytyy.
              Last edited by Antti O; 07-08-2019, 13:39.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11085
                • Oulu

                #37
                Tommoset satunnaiset nykimiset johtuu yleensä huonoista puolista. Niistä ei välttämättä tule vikakoodia ennenkuin hajoaa lopullisesti.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • MPV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1193
                  • Muhos

                  #38
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Tommoset satunnaiset nykimiset johtuu yleensä huonoista puolista. Niistä ei välttämättä tule vikakoodia ennenkuin hajoaa lopullisesti.
                  Tämäpä se sittenkin taitaa olla. Nyt oli tullut vikakoodia vitosen puolasta. Aikasemmin, mitä mulla on puolia mennyt, niin toiminta on loppunut kerrasta, ruennut käymään viidellä ja sytyttänyt vikavalon. Nyt ei ole tehnyt sitä vieläkään.

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    #39
                    Originally posted by MPV View Post
                    Tämäpä se sittenkin taitaa olla.
                    Vaihdoin vitosen puolan ja nykimiset loppui. Samalla myös lambdaintegrator arvot tipahti nollan tienoille, eli imuvuotoa ei sitten ollutkaan, vaan rikastus johtui todennäköisesti sytytyskatkoksista -> palamatonta seosta (= happea) pakoputkeen -> ecu luulee että käy laihalla.

                    Comment

                    • antti
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2002
                      • 766
                      • Espoo

                      #40
                      Miten pitkältä ajalta LTFT kertyy ja millä ja miten sen voi nollata?


                      Originally posted by Antti O View Post
                      Elä nyt vaihda enempää sinne osia ennenkun olet diagnosoinut vian.
                      Lähtisin ihan perusjutuista liikkeelle, tarkasta ekana ruiskutuksen trimmit, onko siellä nyt kaikki kunnossa.
                      Näät ne esimerkiksi torquella ja bluetooth obd2 palikalla.
                      Jos kerta olet varma ettei imuvuotoja ole, sillon ne pitäisi olla melko lähellä nollaa. (kuvassa LTFT1/LTFT2) ne olennaisimmat.



                      Jos ne on kunnossa, ja luokkaa alle 5% -/+ , sitten vaihtaisin seuraavana melkein vanoksen tiivisteet jos niitä ei ole vaihdettu.
                      Mulla aikanaan yksi 325i teki sellaista että esim. valoista oli vaikea lähteä kun sille joutui tosi paljon antamaan kaasua ettei se sammunut lähtiessä. Vanoksen tiivisteet
                      oli ihan loppu. Tiivisteitten uusinnan jälkeen auto lähti liikkeelle ilman kaasua ykkösellä senkun nosti kytkimen.
                      Ne on helpot uusia itsekin http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm löytyy ohjeet.

                      Suosittelen vanoksen tiivisteitten uusimista ihan muutenkin, parantaa alavääntöä ja laskee bensankulutusta.
                      E46 325ti Compact

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎