Originally posted by pomo
View Post
Ainakin jos vaurio on vähänkään merkittävä.
Toisaalta, niin paljoa mikään ei palaudu ilman uutta kolaria että se vaikuttaisi pyöränkulmiin käytännössä juuri lainkaan.
Sitten, oikeissa suurlujuusteräksien käyttäytyminen on itse asiassa juuri päinvastoin kuin miten nänä ”ammattilaiset” ovat nyt taas kertoilleet.
Eli niillä on todellisuudessa aina jonkin asteinen ”muisti”, jolloin ne juurikin haluavat pitää kerran saavutetun alkuperäisen jännityksettömän tilan.
Siitäkin voidaan olla jonkin verran erimieltä että Baltiantuonneissa olisi mitenkään älyttömän paljon ”kuraa”.
Joo, todella paljon niistä on oikeasti kokenut kolarihistorian, vaikka ostaja/omistaja muuta kuvitteleekin, mutta keskimäärin korjaukset on kyllä hoidettu nykyään varsin ammattitaitoisesti(tarkoittaa myös sitä että auto useimmiten myydään suomalaiselle Pentti Perusautoilijalle ”kolaroimattomana”).
Eli nämä keskieuroopasta ostetut kolariautot jotka sitten korjataan baltiassa ja myydään Suomessa ovat nykyisin kuitenkin baltian omien valvontojen kautta kehittyneet. Aika harvoin sieltäkään tulevista löytää oikaisuyritettyjä ”jatsarinvarsia”, vaan korjaustekniikat eivät juurikaan enään eroa suomalaisista vastaavista.
Se on totta että mm.alustan tuentoja jätetään edelleen vaihtamatta, vaikka ne olisivat saaneet kolarissa vaurioita ja näin ollen pyöränkulmat ovat useinkin mitä ovat(johtuu siis tuennoista, ei koreista).
Siihen mistä kaikki osat+bagit ovat tulleet, en osaa ottaa kantaa.
Comment