Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 camber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by pomo View Post
    Kyllä sieltä Baltiasta tuoduissa autoissa on todella paljon kuraa eli kolaroituna ja huonosti korjattuja, osista koottuja ja varastettuja.

    Ja tuosta Suomessa korjatuista sen verran, että en tiedä, mutta olen ammattilaisilta kuullut, että nykyään käytetyt suurlujuus metallit tahtoo vääntyä takaisin kieroon vaikka ne oikaistaisiin ja mitattaisiin suoraksi?
    Jos korjaus tapahtuu asianmukaisesti ja valvotusti, niin nykyään ei suurlujuusteräksiä/törmäysalueita/kantavia rakenteita saa enään oikaista lainkaan, vaan ne on aina kokonaisuudessaan vaihdettava uuteen.
    Ainakin jos vaurio on vähänkään merkittävä.
    Toisaalta, niin paljoa mikään ei palaudu ilman uutta kolaria että se vaikuttaisi pyöränkulmiin käytännössä juuri lainkaan.

    Sitten, oikeissa suurlujuusteräksien käyttäytyminen on itse asiassa juuri päinvastoin kuin miten nänä ”ammattilaiset” ovat nyt taas kertoilleet.
    Eli niillä on todellisuudessa aina jonkin asteinen ”muisti”, jolloin ne juurikin haluavat pitää kerran saavutetun alkuperäisen jännityksettömän tilan.

    Siitäkin voidaan olla jonkin verran erimieltä että Baltiantuonneissa olisi mitenkään älyttömän paljon ”kuraa”.
    Joo, todella paljon niistä on oikeasti kokenut kolarihistorian, vaikka ostaja/omistaja muuta kuvitteleekin, mutta keskimäärin korjaukset on kyllä hoidettu nykyään varsin ammattitaitoisesti(tarkoittaa myös sitä että auto useimmiten myydään suomalaiselle Pentti Perusautoilijalle ”kolaroimattomana”).
    Eli nämä keskieuroopasta ostetut kolariautot jotka sitten korjataan baltiassa ja myydään Suomessa ovat nykyisin kuitenkin baltian omien valvontojen kautta kehittyneet. Aika harvoin sieltäkään tulevista löytää oikaisuyritettyjä ”jatsarinvarsia”, vaan korjaustekniikat eivät juurikaan enään eroa suomalaisista vastaavista.
    Se on totta että mm.alustan tuentoja jätetään edelleen vaihtamatta, vaikka ne olisivat saaneet kolarissa vaurioita ja näin ollen pyöränkulmat ovat useinkin mitä ovat(johtuu siis tuennoista, ei koreista).
    Siihen mistä kaikki osat+bagit ovat tulleet, en osaa ottaa kantaa.
    Last edited by Hemi; 27-07-2016, 13:39.

    Comment

    • Aleksey
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 38
      • Helsinki

      #17
      Kivaa pohdintaa kaverit mutta ei liittyne minun autooni :think Autolla tarkka historia tiedossa, tuotu 2011 Ruotsista, ei mistään jugoslaviasta.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎