Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 camber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aleksey
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 38
    • Helsinki

    E46 camber

    Elikkäs vas. puolella reilu aste enemmän kulmaa, säädöt tapissaan. Mitä tehdä asialle vai tehdäkö enää mitään? Onhan vanhalla rouvalla ikää kuitenkin jo 16 vuotta.

    Miten tällainen käytännössä vaikuttaa mihinkään, renkaan sisäpinnan kulumista? Meikäläinenhän kun ei alustoista tiedä juurikaan mitään.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16437
    • Asikkala

    #2
    Edessä vai takana ? Veikkaan takana.

    Comment

    • Aleksey
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 38
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Edessä vai takana ? Veikkaan takana.
      Niin tosiaan, edessä.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Aleksey View Post
        Niin tosiaan, edessä.
        Mitähän siellä edessä ne camberit nyt siis on?

        Comment

        • Aleksey
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 38
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Mitähän siellä edessä ne camberit nyt siis on?

          Ohjearvo -0.23' ja tällä hetkellä vas. -1.58' ja oik. -0.37',

          Toki noista kun nyt ei tiedä kun autossa on madallussarja ja 18'' renkaat.. pitänevätkö kutiaan.. kaikki muut arvot suunipuilleen optimaaliset. (caster, aurat ym.)

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Aleksey View Post
            Ohjearvo -0.23' ja tällä hetkellä vas. -1.58' ja oik. -0.37',

            Toki noista kun nyt ei tiedä kun autossa on madallussarja ja 18'' renkaat.. pitänevätkö kutiaan.. kaikki muut arvot suunipuilleen optimaaliset. (caster, aurat ym.)
            Onko säädettävät tolpat(tosin heti voi sanoa että vasemmalla on jotakin rikki)?

            Comment

            • Aleksey
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 38
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Onko säädettävät tolpat(tosin heti voi sanoa että vasemmalla on jotakin rikki)?
              Kyllä on ja pitäisi olla säädöissä.. Jää vaan pakosta tuon asteen verran eroa.. Noin muutoin menee kyllä suoraan ja nätisti, mitä nyt näitä polanneteitä kyntää millään kovin suoraan..

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Onko kenties kolaroitu eli kaksikilpinen eli runko vinossa?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by MNi View Post
                  Onko kenties kolaroitu eli kaksikilpinen eli runko vinossa?

                  Jos se on/olisi kaksikipinen, silloin ”runko” ei voi olla vinossa, eikä pyöränkulmat näin perseellään, vaan silloin ne olisivat nimenomaan varmasti kunnossa.
                  Kaksikilpisyys tarkoittaa nykyään sitä että vain silloin voi olla 100% varma että niin runko kuin alustakulmatkin ovat oikeasti tehtaan antamissa toleransseissa.
                  Nimittäin pitkään aikaan tässä maassa ei enään ole saanut kakkoskilpistä rekisteröytyä ilman ”rungon”/alustan+korin mittaustodistuksia, eikä lievimpiäkään ilman täydellistä kokonaan vihreällä olevaa akselistosuuntaustodistusta.

                  Ne kolaroidut, mutta ykköskilpiset(=”kolaroimattomat”) voivat sitten olla ihan mitä tahansa, niitä ei valvo tässä maassa kukaan muu kuin katsastusinssi silmällä.....

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Siinä on kyllä vinha perä, eipä tullu mieleen tuo mittausvaatimus.

                    OT: kaksikilpisyyskään ei välttämättä takaa mitattua runkoa. Joku junttieinari tarvitsi joskus edellisestä pirssistä takakilpeä --> rikosilmoitus --> suositeltiin otettavaksi uudet kilvet jottei tule turhia pysäytyksiä. Miksi vain yksi kilpi kelpasi, ei tietoa.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #11
                      Yläpään reiät ovaaleiksi sitten jos ei kaikkien liikkuvien osien vaihto auttanut
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by MNi View Post
                        Siinä on kyllä vinha perä, eipä tullu mieleen tuo mittausvaatimus.

                        OT: kaksikilpisyyskään ei välttämättä takaa mitattua runkoa. Joku junttieinari tarvitsi joskus edellisestä pirssistä takakilpeä --> rikosilmoitus --> suositeltiin otettavaksi uudet kilvet jottei tule turhia pysäytyksiä. Miksi vain yksi kilpi kelpasi, ei tietoa.
                        Kaksikilpisyys kolarin/vaurion vuoksi niin että auto on kiertänyt AVK:n kautta nykyään takaa nimenomaan aina sen että niin kori, alusta, kuin akselistokulmatkin ovat tehtaan antamien toleranssien sisällä ja näille löytyy jopa aina ”takuumies", mutta joo, ei toki kaksikilpisyys itsessään.
                        Nykyään lisäksi kun korirakenteita ei enään oiota/”vedetä”, vaan kaikki vaurioituneet osat vaihdetaan ja tämä valvotaan aina myös mittaustodistuksin, niin näitä ”vinoja” kakkoskilpisiä ei enään liikenteessä ole, vaan nämä todellakin on paljon varmemmin oikeissa mitoissa kuin liikenteessä keskimäärin muuten liikkuvat autot.
                        Vain AVK:n kautta kulkeneet kakkoskilpiset valvotaan tässä maassa, mitään muita kolarivaurioita ei.
                        Eli ei niitäkään kolarivaurioita jotka vakuutusyhtiöt itse korjauttavat, eikä tietenkään niitä tuhansia joka vuosi omistajien omiin piikkeihin meneviä.
                        Näistä ”kolaroimattomista” toki voi/löytyykin sitten ihan mitä tahansa ”viritystä” ja kyllä se vain on niin että tuontiauto ilman huoltokirjaa/paperihistoriaa varsin usein on myös kovaa jossain kohtaa kolaroitu.
                        Omistaja toki on sitä mieltä että alla on kolaroimaton ”papan helmi”, mutta sitten kun se tulee esim.meille korjattavaksi uuden kolarivaurion vuoksi, niin kyllähän näistä sitten varsin usein löytyy taidolla levitetyn PU-massan alta pitkiä hitsisaumoja kun keulaneljänneksiä on kolarin takia vaihdettu.
                        Yleensä näissäkin tehty korityö on ihan ok(yleensä balttiassa, Italiassa tai Puolassa), mutta se mikä on silmiin pistävää ja vähän aina kummallistakin, kaikkia vaurioituneita akselistojen/tuentojen osia ei ole vaihdettu ja pyöränkulmat vähän mitä sattuu.
                        Eli, koko auton etuneljännes voi olla ihan ok laatuisesti vaihdettu ja mitoissaan, mutta jokin kiero pyörän-napa/olkavarsi on jätetty vaihtamatta ja sen vuoksi kulmat sitten ihan mitä sattuu?
                        Tosin onhan tässä +25-vuoden aikana näissä kolari/korihommissa tullut nähtyä käytännössä kaikki mahdollinen ja mahdotonkin, mutta näin niinkuin pääsääntöisesti.

                        Nykyinen kotmainen AVK:n kautta tapahtuva kakkoskilpinen kolarikorjaus on varsinkin vähänkin isomman/kori+alustamittoja muuttaneen vauriokorjauksen osalta sen verran vaativaksi ja valvotuksi, että ihan amatöörit jo muutenkin karttaa näitä ja hyvä niin.
                        Eli jos homma ei ole hanskassa, homma vain ei nykypäivänä onnistu.

                        Comment

                        • Aleksey
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 38
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by MNi View Post
                          Onko kenties kolaroitu eli kaksikilpinen eli runko vinossa?

                          Mieleeni ei auton historialta tule kuin pieni peräänajopusu ristauksessa, jossa tultiin takapuskuriini, ei kovaa. Puskurin pienet painaumat ja ruvet maalattu ja auto läpikäyty Wetterin toimesta kyseisen incidentin jälkeen. Tämän en jaksa uskoa olevan kytköksissä tähän. Itselleni tulee lähinnä mieleen tutkia vasenta etunurkkaa juurikin osien tiimoilta, kunhan aikaa löytyy.

                          Comment

                          • Aleksey
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2014
                            • 38
                            • Helsinki

                            #14
                            Asia ei ole vielä ratkennut, mutta ei myöskään juuri häirinnyt. Pidempää reissua tehdessäni viikon vanhaa asfalttia ajaessa en huomaa minkaanlaista epäsuhtaa ohjauspyörän asennossa, kai tämä on vainoharhaa jo :think lääkärin puheille...

                            Comment

                            • pomo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2013
                              • 429
                              • Oulu

                              #15
                              Kyllä sieltä Baltiasta tuoduissa autoissa on todella paljon kuraa eli kolaroituna ja huonosti korjattuja, osista koottuja ja varastettuja.

                              Ja tuosta Suomessa korjatuista sen verran, että en tiedä, mutta olen ammattilaisilta kuullut, että nykyään käytetyt suurlujuus metallit tahtoo vääntyä takaisin kieroon vaikka ne oikaistaisiin ja mitattaisiin suoraksi?
                              --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                              E46 320 Cab

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎