Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d 98vm sedan manuaali, ei kierrä yli 4000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #31
    Siis kerro nyt vielä millä perusteilla tuon pitäisi kiertää 5000rpm, en oikein ymmärtänyt edellisistä viesteistäsi.
    Joku asiantunteva softapaja osaa kyllä suoraan katsoa softasta mihin ne kierrokset on rajoitettu...
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Jeippo
      Bimmer Rookie
      • Jul 2016
      • 83
      • Tampere

      #32
      Siiis noin 5000rpm pitäis kiertää, siinä kohin tulee punaraja about, ja testasin kaverin samanlaista kierrättää ja se kelas ilosesti sen 5000rpm.

      Niillä perusteilla.

      Ja autossa oli vakiosofta, foorumilainen sen sinne laitto sisään ku etittiin tehottomuuden aiheuttajaa. Kait sen luulis kiertävän sen 5k. Ei kiertänyt, eikä kierrä virisoftallakaan, eli itellä kallistuu epäilykset johonki mekaaniseen vikaan eikä softavikaan..

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        #33
        Onko kierrokset katottu myös läppärillä vai pelkästään mittaristosta? Outoo, että tuntuu vääntävän ihan normaalisti perstuntumalla, mutta mittari näyttää kierroksia uupuvan.

        Comment

        • Jeippo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2016
          • 83
          • Tampere

          #34
          Tuo kävi juuri tänään itelläkin mielessä että vois kattoa vielä ihan livedatalla etttä mitä se näyttää kierroksista..

          Mutta kyllä, vetää ihan maan prkln hienosti nyt ku on vaihdettu kaikki mahdollinen..maffi, map anturi, turbo jne ja kun on tuo virisofta. Todella mukavasti vetää.
          Mutta kyllä ne puuttuvat kierrokset täytyy löytää vielä jostain. Alkaa kohta oleen laitettu siihen kuntoon auto ettei tuosta raaski luopua enään koskaan ku ottais vaan tonneja ja tonneja takkiin

          Tänään hain vielä motonetistä SEEKERin ledkaukovalon..sen pidemmän mallisen. Huomenna asennus niin pitäis alkaa näkyyn pimeillä pätkillä!!!

          Comment

          • Jeippo
            Bimmer Rookie
            • Jul 2016
            • 83
            • Tampere

            #35
            Alkaa oleen kyllä kohta kaikki osat vaihettu tuohon romuun Tänään täyty vielä uus termari hakea nii alko moottorin lämmöt pysyyn oikeilla paikkeilla ja saa hyttiin taas lämmintä!
            Samalla heivasin egrn sen metallisen putkilon ja termostaatin meneen ku egr on tulpattu muutenki, niin samalla tulppasin termostaatin vaihdin yhteydessä vesiletkut jotka meni egr:lle.

            Miten ihmeessä muuten tuosta saa vaihdettua kellonajan takasi mittariin näkyviin, kun lämpötila laskee ulkona alle 3 asteen nii siitä tulee ilmotus tauluun, ja sen jälkeen se jää näkyviin eikä kelloa tuu siihen enään. Viiksen päässä ei oo mitään painiketta millä sais vaihdettua kellonajan ja lämpötilan välillä näyttöä, enkä ainakaan vielä oo keksinyt että saako kojetaulun trippi/kellon tapeilla jotenki vaihdettua näkymää..

            Huomenna kurkkaan lohkolämmittimen tilanteen.. mielestäni oon pohjassa ainaki sellasen lohkolämppärin näkösen töpselin nähny, mutta mitään johtoa ei kyllä tuu puskuriin. Oisko vanha amis omistaja laiskana nypännyt vaan irti piuhan kun on jonku tuninki puskurin tuohon vaihtanut.

            Comment

            • S1mppa_
              Newbiemmer
              • Apr 2016
              • 21
              • Easter finland

              #36
              Sitä puuttuvaa tuhatta kierrosta kun on nyt kovasti etsitty, niin onko niillä viimeisellä tuhannella kierroksella joku maaginen tehoalue viellä jemmassa jos ne näkisin pitää saada käyttöön?:think
              Omalla samanlaisella kulkineella olen nyt puolessa vuodessa ajannut 40tkm eikä ole kertaakaan tullut edes mieleen huudattaa niin ylös, ihan on max. 3500rpm riittänyt ja todella ripeään pääsee ohi ja eteenpäin jos on tarvis..

              Comment

              • Jeippo
                Bimmer Rookie
                • Jul 2016
                • 83
                • Tampere

                #37
                Hienostihan tuo vääntää ja kulkee nyt kun on niin paljon osia uusinut. Jostain 1400rpm alkaa turbo vetään ja juurikin tuonne maks 3000-3500rpm asti vääntää hienosti eikä ylemmäs tartte vedättää.

                Eli ei niinkään tehojen puolesta tartte sitä puuttuvaa tonnia löytää, mutta ihan periaatteena sen takia että autossa on jotain vikaa vielä kun ei kierrä tappiin asti. "Se on rikki, ja haluan sen kuntoon" on oma motiivi.

                Eilen sano laturi sopparin irti. Tänään tuli vaihdettua uus 150A vanhan 120A tilalle ja samalla vaihdoin pari ohjainrullaa vaikkei ny pahalta kuulostanutkaan laakerit vielä...mutta samalla vaivalla nekin nyt vaihtoi. Tässä odotellessa mikä seuraavaks porsii.. Niin ja uuden etupuskurin tilasin ku vanha (köyhä amis) omistaja oli tuninki puskurin paikannut varmaan 10x kuidulla ja vahvikepelleillä. Vähän otti katukivetyksen kulmaan ja räps halki koko puskuri.

                Comment

                • Jeippo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2016
                  • 83
                  • Tampere

                  #38
                  Osaiskos joku muuten kertoa minkä väriset piuhat pitäis töötille mennä? Jälleen kerran aikasemman omistajan jotain ihme räpellyksiä...rele naksuu ku tööttöä painaa, mutta äänimerkkiä ei kuulu...no ei kuulu ku laturia vaihtaessa huomasin ettei mene piuhaa edea töötille. Eli jostain kohin on piuha napsastu poikki, ja nuiden muiden sähköräpellysten joukosta oikean piuhan ettiminen saattais olla hitusen helpompaa jos tietäis edes että minkä väristä piuhaparia metsästää... samaan syssyyn jos joku tietää minkä värinen piuha on ikkunanpesijän anturilla joka ilmoittaa pissapojan nesteen loppumisesta, niin vois senkin ettiä niin sais tuon keltasen valon kojetaulusta sammumaan..kiitän jo etukäteen jos joku näihin vastaukset tietää.

                  Ja kolmaskin ongelma olis..lämpömittari jumittaa välillä mittaristossa. Auton ku sammuttaa niin saattaa jäädä vaikka ekan pykälän kohalle, tai puoliväliin. Ja taas kun starttaa auton niin mittari "luulee olevansa nollissa" ja näin ollen kelaa mittaria esim sen puolet asteikosta ylöspäin, jolloinka mittari näyttääkin jo punaista kun siellä on pohjilla ollut puolet aikasemmasta mittauksesta. Tipahtaa kyllä alas kun ottaa mittariston takaa yhen liittimen sekunniks irti, ja toimii jonku aikaa..kunnes taas jumahtaa. Eli onko tuollasta vikaa korjattavissa jotenki? Onko mittari jäänyt vain jumiin kun aikasempi omistaja on joskus aukassu mittariston vaaai joku muu vika mahdollisesti mittaristossa...tms?

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #39
                    WDS väittäisi että siellä on kaksi torvea, oikea ja vasen, mutta epäilen tätä. ETK ei anna kuin yhden torven, sama vaikka oli 320d -98 tai 330d -04.

                    Johtimet varmaan samat silti eli VI/BL 0,75 mm² (violetti/sini) ja BR 0,75 mm² (ruskea). Torvi lienee puskurin sisällä vasemmalla puolella. Sinne näkee kun ottaa irti vasemman eturenkaan etupuolen suojamuovin. Saattaa pärjätä ilman renkaan irroitusta jos ratin kääntää täysin oikealle. Torven sijainti: KLIK.

                    Lämpötila-anturin kaapeli lienee samassa nipussa torven kanssa, lämpötila-anturi sijaitsee tuon irroitettavan suojamuovin pohjassa, kuva alta: KLIK.

                    Comment

                    • Jeippo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2016
                      • 83
                      • Tampere

                      #40
                      Jumankeka....kiitos mni!!!
                      Mutta lämpötila-anturissa ei ole häikkää..vaan siis mittariston neulassa joka näyttää moottorin lämpötilaa.

                      Mutta huomenna siis metsästämään äänitorven piuhaa!! Kiitos vielä vaivannäöstä!

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by Jeippo View Post
                        Jumankeka....kiitos mni!!!
                        Mutta lämpötila-anturissa ei ole häikkää..vaan siis mittariston neulassa joka näyttää moottorin lämpötilaa.

                        Mutta huomenna siis metsästämään äänitorven piuhaa!! Kiitos vielä vaivannäöstä!
                        Tässä tapauksessa puhuin ulkolämpötila-anturista. Sen kaapelit tulevat todennäköisesti ja tuon yo. kuvankin mukaan samassa nipussa kuin torven kaapelit, joten kaksijohtimisen nipun sijaan etsiskelet siis nelijohtimista nippua. WDS ei antanut värikoodeja ulkolämpötila-anturille.

                        Kun otat vasemman eturenkaan etupuolen muovin irti, joudut samalla irrottamaan ulkolämpötila-anturin johtimen. Jos ulkolämpötila-anturi ei ole ollenkaan kytketty, mittaristo näyttää lämpötilaksi -40 astetta.

                        Moottorin lämpötilan viisarin viat ovat harvinaisia jollei mittaristoa ole auottu. Mittarin neulamoottorit ottavat kipeää helposti. Aja mittaristotesti ja katso miten moottorin lämpötilan viisari toimii: KLIK. Tästä voi olla apua päättämään josko lähdet itse korjaamaan vikaa: KLIK.

                        Comment

                        • Jeippo
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2016
                          • 83
                          • Tampere

                          #42
                          Noniiin ainakin äänitorven piuhat löyty. Kuskinpuolelta löytyy tööttö ilman johtoja, eikä toimi (syötin 12v) JA repsikan puolella kans töötti jonnekka meni piuhat, mutta ei toiminut.
                          Mittasin niin kuitenki jännitteet tulee piuhoihin. Ruskee miinus ja tuo violetti plussa. Eli ei muuta kuin äänitorvet ostamaan biltemasta 16,90e/pari..

                          Samalla tuli laitettua uus etupuskuri paikoilleen ja sumarit. Niille täytyy piuhat vedellä vaan.

                          Josko tässä kohta pääsis tuon webaston kimppuun seuraavaks.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎