Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Valomoduulin koodaus NCS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dirtsi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 33
    • Kuopio

    E46 Valomoduulin koodaus NCS

    Joo eli tarkoitus ois koittaa valomoduulia vähän koodata laittaa parkit päälle kun jostain syystä virta ei kule tms.
    Eli minkälaisen piuhan tarviin kyseiselle softalle ja miten iso homma tämä ohjelmointi on? Joku osaavampi henkilö vois jeesata!
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    No sun pitää asentaa se NCS ja hankkia piuha. Piuhan saa tilattua ebay:sta tai tällä foorumillakin niitä on myynnissä. Monen piuhan mukana tulee softat, ellei tule, niin sitten ne pitää ladata netistä ja asentaa. Asennus ei ole mikään erityisen hankala, jos tietokoneiden kanssa on tullut harrastettua. Ennen koodaamista kannattaa sitten katsoa joku DIY aiheesta. NCS käytettäessä pitää tietää mitä on tekemässä, se ei opasta käyttäjää mitenkään.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • e36coupe
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 720
      • Nokia

      #3
      Ettei olis itse valomoduuli rikki? Missä tilanteessa joku olisi koodannut parkit pois päältä? Tai onnistuuko se edes?

      Itse olen ainakin koko moduulin kahteen autoon vaihtanut.
      Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

      Työn alla: E21 320/6
      Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

      Comment

      • Dirtsi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2016
        • 33
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by e36coupe View Post
        Ettei olis itse valomoduuli rikki? Missä tilanteessa joku olisi koodannut parkit pois päältä? Tai onnistuuko se edes?

        Itse olen ainakin koko moduulin kahteen autoon vaihtanut.
        Voi olla että on myös rikki mutta käytin sähköpajalla autoo just tämän takia niin puhuvat jostain jenkki valosoftasta että ois asennettu kun virosta tuontiauto Pitäs kokeilla jollain kaverin valomoduulilla vai tarviiko käytetty myös koodata jotenkin jos eriautosta ottaa ?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Dirtsi View Post
          Voi olla että on myös rikki mutta käytin sähköpajalla autoo just tämän takia niin puhuvat jostain jenkki valosoftasta että ois asennettu kun virosta tuontiauto Pitäs kokeilla jollain kaverin valomoduulilla vai tarviiko käytetty myös koodata jotenkin jos eriautosta ottaa ?
          Tarvii koodata, ellei ole samanlaisesta autosta. Mikäli epäilee koodauksien olevan perseellään, niin helpointa olisi koodata se LCM uudestaan. Monilta foorumilaisilta löytyy koodaukseen välineet.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Dirtsi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2016
            • 33
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Tarvii koodata, ellei ole samanlaisesta autosta. Mikäli epäilee koodauksien olevan perseellään, niin helpointa olisi koodata se LCM uudestaan. Monilta foorumilaisilta löytyy koodaukseen välineet.
            Eli pitää tismalleen olla 330d ei voi ottaa vaikka 320 vaikka on e46?

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Dirtsi View Post
              Eli pitää tismalleen olla 330d ei voi ottaa vaikka 320 vaikka on e46?
              Valomodulit (kuten muutkin modulit) ovat yksilöitä ja pitää aina koodata vaikka olisi samanlaisestakin autosta. Jos toisessa autossa on täsmälleen samat varusteet ruksittu kuin omassa niin tietyissä tapauksissa voi toimia ilman koodausta. Olikohan jo e46:ssa myös kilometrit valomodulissa niin sekin aiheuttaa omat haasteensa.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Dirtsi
                Bimmer Rookie
                • Jul 2016
                • 33
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by markok View Post
                Valomodulit (kuten muutkin modulit) ovat yksilöitä ja pitää aina koodata vaikka olisi samanlaisestakin autosta. Jos toisessa autossa on täsmälleen samat varusteet ruksittu kuin omassa niin tietyissä tapauksissa voi toimia ilman koodausta. Olikohan jo e46:ssa myös kilometrit valomodulissa niin sekin aiheuttaa omat haasteensa.
                Jes hyvä kuulla niin ei mene turhaan ostamaan

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Dirtsi View Post
                  Eli pitää tismalleen olla 330d ei voi ottaa vaikka 320 vaikka on e46?
                  Jos on samoilla varusteilla toimii sen verran, että voi kokeilla. Muuten ei välttämättä toimi ilman koodausta edes sen vertaa, että voisi testata. Ei siis kovin kätevää kokeilla esim. kaverin autosta. Sitten kun vaihdat sen toisen valomoduulin pysyvästi, niin se pitää koodata autoon. Eli voit ostaa jostain muustakin mallista sen, mutta sitten se pitää koodata heti tai muuten kaikki ei välttämättä toimi.

                  Kuten markok totesi, niin valomoduulista löytyy kilometrit, jotka pitää laittaa kohdalleen ja koodata se autoon. Ellei mitään koodauksia ole ennen tehnyt, niin sitten on jonkun verran opiskeltavaa tai sovittava jonkun foorumilaisen kanssa koodauksista.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by markok View Post
                    Valomodulit (kuten muutkin modulit) ovat yksilöitä ja pitää aina koodata vaikka olisi samanlaisestakin autosta. Jos toisessa autossa on täsmälleen samat varusteet ruksittu kuin omassa niin tietyissä tapauksissa voi toimia ilman koodausta. Olikohan jo e46:ssa myös kilometrit valomodulissa niin sekin aiheuttaa omat haasteensa.
                    On kilometrit valomodulissa, ei aiheuta ongelmia. Vain mittaristo vaatii piirin irroitusta. Valomoduli, kunhan siinä on oikeat optiot autoon nähden (xenon/halogeeni, sumuvalot/ei sumareita) on koodattavissa mistä tahansa E46:sta mihin tahansa E46:een. Itse asiassa valomodulin perusrunko lienee sama kaikissa, etulevy kytkimineen on irroitettava osa, kiinni kapeahkolla nauhakaapelilla itse modulin rungossa. NCS:llä viimeistään pystyy ohjelmoimaan, myös BMW Scannerilla saa tehtyä vaihto-operaation.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by MNi View Post
                      On kilometrit valomodulissa, ei aiheuta ongelmia. Vain mittaristo vaatii piirin irroitusta. Valomoduli, kunhan siinä on oikeat optiot autoon nähden (xenon/halogeeni, sumuvalot/ei sumareita) on koodattavissa mistä tahansa E46:sta mihin tahansa E46:een. Itse asiassa valomodulin perusrunko lienee sama kaikissa, etulevy kytkimineen on irroitettava osa, kiinni kapeahkolla nauhakaapelilla itse modulin rungossa. NCS:llä viimeistään pystyy ohjelmoimaan, myös BMW Scannerilla saa tehtyä vaihto-operaation.
                      VIN ei muistaakseni saa NCS:llä vaihdettua. VIN vaihto onnistuu BMW scannerilla, mutta koodaus taas ei. Eli homma vaatii kaksi piuhaa, ellei halua fläshätä valomoduulia.

                      Mikäli moduulin fläshää WinKFP:llä, niin silloin saa VIN kohdalleen ja sitten koodaus NCS:llä perään. Tällöin riittää yksi piuha.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        VIN ei muistaakseni saa NCS:llä vaihdettua. VIN vaihto onnistuu BMW scannerilla, mutta koodaus taas ei. Eli homma vaatii kaksi piuhaa, ellei halua fläshätä valomoduulia.

                        Mikäli moduulin fläshää WinKFP:llä, niin silloin saa VIN kohdalleen ja sitten koodaus NCS:llä perään. Tällöin riittää yksi piuha.
                        E46 valomodulia ei pysty flässäämään.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          E46 valomodulia ei pysty flässäämään.
                          Juu näinhän se oli, ei pitäisi yöllä puoliunisena näitä kirjoitella.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            VIN ei muistaakseni saa NCS:llä vaihdettua. VIN vaihto onnistuu BMW scannerilla, mutta koodaus taas ei. Eli homma vaatii kaksi piuhaa, ellei halua fläshätä valomoduulia.

                            Mikäli moduulin fläshää WinKFP:llä, niin silloin saa VIN kohdalleen ja sitten koodaus NCS:llä perään. Tällöin riittää yksi piuha.
                            Pystyikö tool32:lla muuttamaan VIN:n? Ja tarvitsiko kilometrejä erikseen muuttaa valomoduliin jos VIN:n muuttaa eli hakeeko se tämän jälkeen kilometrit mittaristolta? Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.

                            Topicin alkuperäiseen ongelmaan. Onko edes viimeisissä e46 malleissa samanlaista ominaisuutta valomodulissa kuin e6x sarjassa, että oikosulun havaittuaan laittaa linjan lukkoon?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • alumiini
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 163
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Tarvii koodata, ellei ole samanlaisesta autosta. Mikäli epäilee koodauksien olevan perseellään, niin helpointa olisi koodata se LCM uudestaan. Monilta foorumilaisilta löytyy koodaukseen välineet.
                              Miten tämä käytännössä tehdään?
                              Tarve olis koodata vaihdettu kurvivalomoduli e61:n
                              olenko käsittänyt oikein, että auto tietää itse minkä koodinen purkki on laitettu paikalleen, mutta purkille on kerrottava auton VIN, jotta purkki tietää kenen kanssa jutellaan?
                              Ts. NCS:llä keskustelu yhteys purkkiin ja ilmoitetaan VIN?

                              T: ALu
                              Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
                              BMW FOREVER

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎