E46 Jälkiasenteiset "Ralliratit"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Aivan upea tämä triidi. Maqnifique sanos ranskalainen.
Enkä nyt tarkoita sitä, että kritisoisin jos joku haluaa autoa muokata omanlaisekseen ollessaan tietoinen modauksen riskeistä, vaikka itse en moista missään nimessä tekisikään. Joten Tohtori on hyvä vaan jos tällainen modaus riskitkin tiedostaen ja kaikkien näiden foorumilla annettujen ohjeiden jälkeen tuntuu fiksulta!
Mutta jeremisöösens nyt sentään, jos asiasta aletaan keskustelemaan tuolla tasolla, mitä herrat jo muutaman postin verran yläpuolellakin ovat kritisoineet. Mihin on vittu tämä maailma menossa. Tähän kohtaan Amerikan "soon to be ex" presidentti varmasti tokaisisi, jotta Obama out.Last edited by TorQuel; 22-10-2016, 08:10.Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostE46:ssa päivitys 2-vaiheiseen bägiin tuli kyllä vasta 6/2000.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostAirbagi voi kuitenkin pelastaa hengen rekkaa tai sillanpylvästä päin ajettaessa. Onko se sitten hyvä vai huono mene ja tiedä.
Mutta tyyli on vapaa, on sitä tullut useasti ajettua autolla missä palaa monenlaisia punaisia lamppuja, bagin valo yhtäläillä.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Kyllä minä ymmärsin mitä ajettiin takaa.
"Laitontahan" se on laittaa tuollanen ratti tommosseen autoon.
Mutta jokainen tallaa tavallaan, antaa ihmisten harrastaa niinkuin haluaa.
En ihmettele yhtään että porukkaa ei kiinnosta kirjotella tänne omista projekteistaan yms kun vastaanotto on pelkkää päänaukomista.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostJa mitään takeita koko järjestelmän toimimisestahan ei ole kun valo palaa ja ratin bagi puuttuu. Siis apukuskin pussi, sivut, törmäysverhot, turvavyön esikiristimet. Onko näissä paukku päävirtakaapelissa? Toimiiko se vai lähteekö koko peltoauto palamaan sopivassa mällissä.
Mutta tyyli on vapaa, on sitä tullut useasti ajettua autolla missä palaa monenlaisia punaisia lamppuja, bagin valo yhtäläillä.
Eli jokainen bagisysteemi on rakennettu niin että mikäli vikakoodi päällä, mikään osa ei saa toimia. Eli kaikki tai ei mitään, aina.
Ja kyllä, mikään ei törmäystilanteessa sammuta moottoria+polttoaineen syöttöä mikäli akun paukkukaapeli ei toimi.
Sieltä tuuppaa rikkinäisestä polttoaineletkusta tavaraa konehuoneeseen melkoista kyytiä ja jos mälli on sen verran kova että joku on autossa jumissa, voi se euron amisratti vituttaa siinäkin kohtaa kun liekit nuolee munia ja tulee mieleen että tämä olisi voitu välttää kun olisi pidetty bägisysteemi toiminnassa ja ralliratit peltoautoissa.
Comment
-
-
Originally posted by sonkko123 View PostMutta jokainen tallaa tavallaan, antaa ihmisten harrastaa niinkuin haluaa.
En ihmettele yhtään että porukkaa ei kiinnosta kirjotella tänne omista projekteistaan yms kun vastaanotto on pelkkää päänaukomista.
Toisaalta, vaikka joku väittäisi tällaisella ”harrasteautolla” ajavansa vain yksinään, ne täysin turhat vammautumiset kuitenkin maksellaan yhteisistä verovaroista, eikä se välttämättä ole vähän jos nuori kaveri päätyy huulilla ohjattavaan sähköiseen rullatuoliin vain euron ”rallirattinsa takia”?
Nykypäivän autot ovat niin ”kovia”, että korirakenteet itsessään absorboivat varsin vähän iskuvoimia ja bagisysteemit ovat tämän tyyppisissä rakenteissa välttämättömiä jotta G-voimia saadaan hallittua.
Samalla kun nokkakolarissa mm.turvavöiden kiristimet ei toimi, menee yleensä leegot ja nenärusto uuteen uskoon kun vyöt itsessään antavat periksi rattiin asti(näissä mm.voimanrajoittimet on suunniteltu toimimaan ehdottomasti toimivan vyönkiristys-systeemin osana).
Lisäksi, jo e46:ssa on niin järeät/kovat katon sivupilarit, että ilman kattobagia kovemmassa sivutällissä kallonmurtuma on varma(eli taas kerran ikävä vammauttaminen, ei kuolema).
Ennen vanhaan nämä rakenteet olivat niin ”pehmeitä” että samasta tällistä selvisi kuhmulla kun kattokotelot olivat kuin kaljatölkkiä....siihen asti kunnes joku tuli ovesta kokonaan sisään.
Että, selittele siinä sitten tulevalle appiukolle ”omia harrastuksiasi” kun tyttöystäväsi neliraajahalvaantuu apukuskin paikalla tavallisessa risteyskolarissa sinun ”harrastuksestasi vuoksi”...
Comment
-
-
Paras kohta näistä oli se kun auto syttyy palamaan ja suunnilleen räjähtää tämän Sparco ratin takia
ps. Nyt vielä kun tyttöystäväni raajat toimivat, aijonkin rakastella häntä oikein kunnolla, sillä huomenna voi jo olla liian myöhäistä..mikäli päädymme hakemaan vielä Keskiyön pizzaa bemarilla
Pss. Taino vaaraa ei enää ole koska airbäg toimii !Last edited by Vilppi132; 21-10-2016, 23:41.
Comment
-
-
Originally posted by sonkko123 View PostEn ihmettele yhtään että porukkaa ei kiinnosta kirjotella tänne omista projekteistaan yms kun vastaanotto on pelkkää päänaukomista.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Vilppi132 View PostParas kohta näistä oli se kun auto syttyy palamaan ja suunnilleen räjähtää tämän Sparco ratin takia
ps. Nyt vielä kun tyttöystäväni raajat toimivat, aijonkin rakastella häntä oikein kunnolla, sillä huomenna voi jo olla liian myöhäistä..mikäli päädymme hakemaan vielä Keskiyön pizzaa bemarilla
Pss. Taino vaaraa ei enää ole koska airbäg toimii !Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by Vilppi132 View PostParas kohta näistä oli se kun aijonkin rakastella häntä oikein kunnollaExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View PostOli ihan uskottavaa tekstiä kunnes sanoit meneväsi rakastelemaan tyttöystävääsi... viihdearvo olisi vain noussu jos olisit vielä lisännyt että löysit hänet paikalliselta absilta tuon sparcon ansiosta?
Itseasiassa, sain jopa häneltä taannoin syntymäpäivälahjaksi Luisin Falcon ruorin
Eikö oo kummaa, kun nainen ostaa miehelleen auton osia lahjaksi, mä sanoisin sitä erittäin mukavaksi!
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi, se ei mene noin mikäli se ”harrastaminen” voi/vaarantaa jonkun muun terveyden/elämän. Eli se raja kulkee tasan siinä mitä ”saa harrastaa ja mitä ei”.
Toisaalta, vaikka joku väittäisi tällaisella ”harrasteautolla” ajavansa vain yksinään, ne täysin turhat vammautumiset kuitenkin maksellaan yhteisistä verovaroista, eikä se välttämättä ole vähän jos nuori kaveri päätyy huulilla ohjattavaan sähköiseen rullatuoliin vain euron ”rallirattinsa takia”?
Nykypäivän autot ovat niin ”kovia”, että korirakenteet itsessään absorboivat varsin vähän iskuvoimia ja bagisysteemit ovat tämän tyyppisissä rakenteissa välttämättömiä jotta G-voimia saadaan hallittua.
Samalla kun nokkakolarissa mm.turvavöiden kiristimet ei toimi, menee yleensä leegot ja nenärusto uuteen uskoon kun vyöt itsessään antavat periksi rattiin asti(näissä mm.voimanrajoittimet on suunniteltu toimimaan ehdottomasti toimivan vyönkiristys-systeemin osana).
Lisäksi, jo e46:ssa on niin järeät/kovat katon sivupilarit, että ilman kattobagia kovemmassa sivutällissä kallonmurtuma on varma(eli taas kerran ikävä vammauttaminen, ei kuolema).
Ennen vanhaan nämä rakenteet olivat niin ”pehmeitä” että samasta tällistä selvisi kuhmulla kun kattokotelot olivat kuin kaljatölkkiä....siihen asti kunnes joku tuli ovesta kokonaan sisään.
Että, selittele siinä sitten tulevalle appiukolle ”omia harrastuksiasi” kun tyttöystäväsi neliraajahalvaantuu apukuskin paikalla tavallisessa risteyskolarissa sinun ”harrastuksestasi vuoksi”...
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia mitä sitten harrastaakaan, ja oppikoon sitten vaikka kantapään kautta jos niikseen menee.
Tottakai asiallisia kommentteja saa ja pitää antaa, mutta tämän topicin vastaanotto oli kyllä melkee yhtä hyvä ku vilpin airbägin laukeeminen. Vilpilläkään ei hirveästi postauksia vielä ole ja muutama kuukausi takaperin liittynyt foorumille niin ei varmaan hirveän hyvää kuvaa anna miten täällä toimitaan.
Yhtä vaarallinen tuo auto on ralliratilla jos vertaa -85 vuoden kaljatölkkipeltiseen e30iin tai muuhun vanhaan sillipurkkiin mikä on kolarin jälkeen yhtä hirveen näkönen ku ron jeremyn takapiiska.. leegot ja nenärusto menee aivan varmasti uusiksi myös siinä.
Comment
-
Comment