Eli ajoin auton paskaks, ratin ja apparin bägit laukes. Autoon tulee virrat mutta ei käynnisty. Onko autossa ns."kolarikytkin" joka ei anna auton käynnistyä, tai anna virtaa bensapumpulle? Pitääkö nollata testerillä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kolariauto ei käynnisty
Collapse
X
-
Originally posted by wiiwi View PostEli ajoin auton paskaks, ratin ja apparin bägit laukes. Autoon tulee virrat mutta ei käynnisty. Onko autossa ns."kolarikytkin" joka ei anna auton käynnistyä, tai anna virtaa bensapumpulle? Pitääkö nollata testerillä?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Osa johdoista jää akkuun kiinni ja auto saa sähköä.
Tässä ohjetta,sitten kun kysyt missä panos on.
http://www.youtube.com/watch?v=s-XO98LOa3Q
Tarkista myös turvavöiden kiristyspanokset.
Comment
-
-
Originally posted by wiiwi View PostJos sieltä joku sellanen on menny nii ei kai siihe virtoja tulis? ��
Päävirrassa on räjähdyspanos jolla ammutaan kaapelissa oleva kartioliitos auki ja ei siis varmasti starttaa mikäli et ole ko.paukkua vaihtanut.
Eli tuollainen systeemi akunkengässä(ne aina toimivat ”sivuvirrat” lähtee tuosta ohuemmasta kaapelista):
Tarvitset siis tällaisen pätkän paukullista uutta kaapelia ja tähän liitos vanhaan kaapeliin(maksaa käytettynä 50-80€):
Last edited by Hemi; 06-11-2016, 14:38.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostHyvä että selvisi. Eikös tollanen e46 (jossei ole joku spessumalli) ole jo paalikuntoinen kaikki bägit lauenneena? Varmaan aika paljon muutakin keulasta hajonnut....
Eli meinasitko vielä kursia kasaan ja ajoon?
Ei kai se ihan vielä sellaisella tarvitse paaliin laittaa, varsinkaan kun aika älyttömän pienestäkin niitistä jo laukeavat?
Jotkin kuitenkin vaihtelevat ihan jo laatikon öljyjäkin tuplahintaan?
Comment
-
-
Ahaa, olin luulossa että tuollainen yksittäinen bägi maksaa +500e/kpl osineen (tunnistematot yms uusittava?) Toki jostain romuttamolta voi saada edullisesti mutta jos omaan ajoon tulisi, niin ehkä ostaisin upouudet...Last edited by Zeta; 07-11-2016, 17:36.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostA.... mutta jos omaan ajoon tulisi, niin ehkä ostaisin upouudet...
Nämä ovat sanan varsinaisessa merkityksessä ”kestokulutushyödykkeitä” ja mikäli valo taulussa sammuu, systeemi myös 100% varmuudella toimii.
Elit tähän löytää kyllä mm.etubagit reilusti alle satkun kpl, vyönkiristimet 20-30€/kpl ja kaapelipaukun 50€:llä.
Comment
-
-
Lainataan vanhaa aihetta
Miten tuosta paukusta silmämääräisesti näkee onko lauennut vai ei? Pitääkö tuo muoviosa ottaa irti? Auto meni ~40 vauhdissa ojaan perä edellä eikä ole käynnistynyt sen jälkeen, starttaa kuitenkin, eikä bägit ole lauenneet. En ole varma sammuiko rytäkässä, oli suhteellisen sekava tilanne muutenkin.
Minkälainen tankki näissä on? Oli aikamoisessa kulmassa kuskin puolelle yön yli. Tankki on alle puolivälin, voiko olla vaikutusta asiaan? Vikakoodeja luettu eikä sieltäkään löytynyt mitään.
Autona 320D jakajapumpulla.
Comment
-
-
Jos kaapelin paukku laukee, sen poikkiammutun kaapelin kyllä tunnistaa kun heiluttaa sitä sieltä akunkengän juuresta. Se heiluu hieman "irtonaisen oloisena". Auto ei muöskään edes starttaa jos se kaapelipaukku on lauennut.
En osaa vastata voiko kaapelin paukku edes laueta niin että mikään bägi ei laukea, epäilen.
Eiköhän tuo käymättömyys liity ennemmin johonkin muuhun. Ehkäpä siihen että auto on ollut kallistuneena ja ei saa naftaa, ilmaa järjestelmässä tms. Olisiko esimerkiksi polttoainelinjat voineet ottaa kipeää rytäkässä?Last edited by Samee; 06-01-2018, 02:55.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
Comment