Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kolariauto ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wiiwi
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 10
    • jyväskylä

    E46 kolariauto ei käynnisty

    Eli ajoin auton paskaks, ratin ja apparin bägit laukes. Autoon tulee virrat mutta ei käynnisty. Onko autossa ns."kolarikytkin" joka ei anna auton käynnistyä, tai anna virtaa bensapumpulle? Pitääkö nollata testerillä?
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8253
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by wiiwi View Post
    Eli ajoin auton paskaks, ratin ja apparin bägit laukes. Autoon tulee virrat mutta ei käynnisty. Onko autossa ns."kolarikytkin" joka ei anna auton käynnistyä, tai anna virtaa bensapumpulle? Pitääkö nollata testerillä?
    Akkukaapelissa on myös räjähdyspanos, se täytyy vaihtaa myös. Löytyy akun lähettyviltä
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • wiiwi
      Newbiemmer
      • Feb 2010
      • 10
      • jyväskylä

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      Akkukaapelissa on myös räjähdyspanos, se täytyy vaihtaa myös. Löytyy akun lähettyviltä
      Jos sieltä joku sellanen on menny nii ei kai siihe virtoja tulis? 😳

      Comment

      • Byge
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 249
        • Oulu

        #4
        Kaveri kunnosti aikanaan e46 kolariauton. Starttasi kyllä, ei käynnistynyt akkukaapelin paukun lauettua. Pitäisi kyllä näkyä inpalla vikakoodinakin.
        Nykyiset:
        520i

        Entiset:
        316i
        520i

        Comment

        • Elfving
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 914
          • MeetMe@X.

          #5
          Osa johdoista jää akkuun kiinni ja auto saa sähköä.
          Tässä ohjetta,sitten kun kysyt missä panos on.

          http://www.youtube.com/watch?v=s-XO98LOa3Q

          Tarkista myös turvavöiden kiristyspanokset.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by wiiwi View Post
            Jos sieltä joku sellanen on menny nii ei kai siihe virtoja tulis? ��
            Paukun ohittaa auton ns.sivuvirrat, jotta mm.ovet ja sisävalot toimii vielä törmäyksen jälkeenkin.
            Päävirrassa on räjähdyspanos jolla ammutaan kaapelissa oleva kartioliitos auki ja ei siis varmasti starttaa mikäli et ole ko.paukkua vaihtanut.

            Eli tuollainen systeemi akunkengässä(ne aina toimivat ”sivuvirrat” lähtee tuosta ohuemmasta kaapelista):



            Tarvitset siis tällaisen pätkän paukullista uutta kaapelia ja tähän liitos vanhaan kaapeliin(maksaa käytettynä 50-80€):
            Last edited by Hemi; 06-11-2016, 13:38.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Tuosta threadista vinkkiä päävirtakaapelin jatkokseen: KLIK.

              Poikkipinta-ala siis 95 mm².

              Comment

              • wiiwi
                Newbiemmer
                • Feb 2010
                • 10
                • jyväskylä

                #8
                Oikeessa olitte. Tuo kaapelihan sieltä oli poksahtanu 👍🏻☺️

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7487
                  • Kotona

                  #9
                  Hyvä että selvisi. Eikös tollanen e46 (jossei ole joku spessumalli) ole jo paalikuntoinen kaikki bägit lauenneena? Varmaan aika paljon muutakin keulasta hajonnut....

                  Eli meinasitko vielä kursia kasaan ja ajoon?
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
                  -

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Zeta View Post
                    Hyvä että selvisi. Eikös tollanen e46 (jossei ole joku spessumalli) ole jo paalikuntoinen kaikki bägit lauenneena? Varmaan aika paljon muutakin keulasta hajonnut....

                    Eli meinasitko vielä kursia kasaan ja ajoon?
                    Siis kaikki bagit+vyöt+paukku maksaa tällaiseen maksimissaankin pari/kolmisen sataa?
                    Ei kai se ihan vielä sellaisella tarvitse paaliin laittaa, varsinkaan kun aika älyttömän pienestäkin niitistä jo laukeavat?
                    Jotkin kuitenkin vaihtelevat ihan jo laatikon öljyjäkin tuplahintaan?

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7487
                      • Kotona

                      #11
                      Ahaa, olin luulossa että tuollainen yksittäinen bägi maksaa +500e/kpl osineen (tunnistematot yms uusittava?) Toki jostain romuttamolta voi saada edullisesti mutta jos omaan ajoon tulisi, niin ehkä ostaisin upouudet...
                      Last edited by Zeta; 07-11-2016, 16:36.
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                      Myydään: HP 14" kannettava tietokone **170e**
                      -

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Zeta View Post
                        A.... mutta jos omaan ajoon tulisi, niin ehkä ostaisin upouudet...
                        Ei mitään järkeä.
                        Nämä ovat sanan varsinaisessa merkityksessä ”kestokulutushyödykkeitä” ja mikäli valo taulussa sammuu, systeemi myös 100% varmuudella toimii.
                        Elit tähän löytää kyllä mm.etubagit reilusti alle satkun kpl, vyönkiristimet 20-30€/kpl ja kaapelipaukun 50€:llä.

                        Comment

                        • halder1
                          Newbiemmer
                          • Dec 2015
                          • 26
                          • hki

                          #13
                          Lainataan vanhaa aihetta


                          Miten tuosta paukusta silmämääräisesti näkee onko lauennut vai ei? Pitääkö tuo muoviosa ottaa irti? Auto meni ~40 vauhdissa ojaan perä edellä eikä ole käynnistynyt sen jälkeen, starttaa kuitenkin, eikä bägit ole lauenneet. En ole varma sammuiko rytäkässä, oli suhteellisen sekava tilanne muutenkin.

                          Minkälainen tankki näissä on? Oli aikamoisessa kulmassa kuskin puolelle yön yli. Tankki on alle puolivälin, voiko olla vaikutusta asiaan? Vikakoodeja luettu eikä sieltäkään löytynyt mitään.

                          Autona 320D jakajapumpulla.

                          Comment

                          • Samee
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 888
                            • Valkeakoski

                            #14
                            Jos kaapelin paukku laukee, sen poikkiammutun kaapelin kyllä tunnistaa kun heiluttaa sitä sieltä akunkengän juuresta. Se heiluu hieman "irtonaisen oloisena". Auto ei muöskään edes starttaa jos se kaapelipaukku on lauennut.

                            En osaa vastata voiko kaapelin paukku edes laueta niin että mikään bägi ei laukea, epäilen.

                            Eiköhän tuo käymättömyys liity ennemmin johonkin muuhun. Ehkäpä siihen että auto on ollut kallistuneena ja ei saa naftaa, ilmaa järjestelmässä tms. Olisiko esimerkiksi polttoainelinjat voineet ottaa kipeää rytäkässä?
                            Last edited by Samee; 06-01-2018, 01:55.
                            E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                            E30 316 4d '89
                            E36 M3 Coupe '93
                            F30 318d '13

                            Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎