Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d -00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makejj
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 19
    • Savonlinna

    E46 320d -00

    Moi, semmonen vika ilmeni tuossa toissayönä, että kun oli tuo bemmi pihassa parkissa, illalla ajettu nornaalisti ja aamulla ei lähtenyt edes starttaamaan, virrat nornaalisti päälle jne, mutta avainta start asentoon käännettäessä ei tapahdu yhtikäs mitään. Vähänajan remppaamisen jälkeen tuota samaa niin lähtee, myös kun on vain vähä aikaa seissyt käynnistymättömänä niin lähtee, mutta esim. yön jälkeen ei lähde. Mistähän etsiä vikaa? Kiitos jo etukäteen :think
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Tervetuloa foorumille. Pikaveikkauksena virtalukon pohja, jos ei pyöritä edes starttia.

    Comment

    • Makejj
      Newbiemmer
      • Nov 2016
      • 19
      • Savonlinna

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Tervetuloa foorumille. Pikaveikkauksena virtalukon pohja, jos ei pyöritä edes starttia.
      Mutta kun välillä lähtee ihan normaalisti ja välillä vaan kahdella "rumppauksella" ja välillä pitää hangata pitempääkin, voiko pohja oireilla noin?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16429
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Makejj View Post
        Mutta kun välillä lähtee ihan normaalisti ja välillä vaan kahdella "rumppauksella" ja välillä pitää hangata pitempääkin, voiko pohja oireilla noin?
        Kyllä, ja varsinkin noin. Huono kontakti, joskus off, joskus on.

        Comment

        • Makejj
          Newbiemmer
          • Nov 2016
          • 19
          • Savonlinna

          #5
          No nyt ei lähde enää ollenkaan. Minkälainen homma tuo virtalukonpohjan vaihto on jos irroittaa purkuautosta ja vaihtaa toiseen. Onko hirveänkin iso homma tehdä näin pihalla pakkasessa?

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Ei ole paha vaihtaa, katso vaikka: KLIK. Hakusanat "bmw e46 ignition switch replacement".

            En ottaisi purkuosaa kun uuden saa vaikka Motonetistä 65€ eurolla: KLIK.

            Jos on kiire, voi tietty yrittää elvyttää vanhaa kytkintä: KLIK.

            Comment

            • Makejj
              Newbiemmer
              • Nov 2016
              • 19
              • Savonlinna

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              Ei ole paha vaihtaa, katso vaikka: KLIK. Hakusanat "bmw e46 ignition switch replacement".

              En ottaisi purkuosaa kun uuden saa vaikka Motonetistä 65€ eurolla: KLIK.

              Jos on kiire, voi tietty yrittää elvyttää vanhaa kytkintä: KLIK.
              Ok, kiitos vastauksista. Onko tuossa operaatiossa jotain huomioon otettavaa ajoneston kannalta?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Makejj View Post
                Ok, kiitos vastauksista. Onko tuossa operaatiossa jotain huomioon otettavaa ajoneston kannalta?
                Ei vaikuta ajonestoon mitenkään tuo vaihto.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Makejj
                  Newbiemmer
                  • Nov 2016
                  • 19
                  • Savonlinna

                  #9
                  Vielä oudommaksi menee:think . En ole kerinnyt vielä vaihtamaan virtalukonpohjaa ja auto käynnistyikin päivän normaalisti, tänään ei sitten taas lähtenytkään. Rumpattiin joku 30min että lähtisi, sitten alkoi mittariston abs valo palaa vain himmeästi. Päätin pyytää kaverin antamaan apuvirtaa ja starttasi ensimmäisellä. Voiko akku siis olla sökö eikä pohja?

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1835
                    • Karjaa

                    #10
                    Joo, jos ei ole tietoa akun iästä eikä yleismittaria jolla saisit tsekattua jännitteen niin kannattaa ehkä vielä kokeilla ehjällä akulla ennen kuin muita osia rupeat vaihtelemaan.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Akku on se ensimmäinen joka kannattaa tarkistaa, jos ei auto käynnisty.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Makejj
                        Newbiemmer
                        • Nov 2016
                        • 19
                        • Savonlinna

                        #12
                        Niinhän se varmaan on, mutta aika jännä että välillä starttaa normaalisti ja välillä ei kirveelläkään, oudot oireet että olisi akku rikki.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16429
                          • Asikkala

                          #13
                          Kyllä se melkein nyt se virtalukon pohja on.

                          Comment

                          • Makejj
                            Newbiemmer
                            • Nov 2016
                            • 19
                            • Savonlinna

                            #14
                            Virtalukon pohja vaihdettu. Ei vaikutusta. Akun jännite mitattu, normaali. Lisää ehdotuksia?

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #15
                              Onko edelleen tilanne ykköspostauksen kuvauksen mukainen eli ei edes pyöritä starttia?

                              Jos näin, sitten tutkailtava akun navat ja plussakaapelin kaikki liitokset jos on jossain kontaktivikaa.

                              Mikäli startti pyörii mutta ei muuten lupaa kylmänä ja lämpimänä käynnistyy niin kampuran asentoanturi seuraavaksi arpomiskohteeksi. Suhteellisen arvokas vaihdettava kun on hankalassa paikassa, harkitse vain orkkisosaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎