Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Iskari rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttitorvinen
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 73
    • Kuopio

    E46 Iskari rikki?

    Töyssyistä ajaessa tuntuu kuin peräpää pomppisi ja pitää meteliä. Iskari rikki/jäässä? :think
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Originally posted by anttitorvinen View Post
    Töyssyistä ajaessa tuntuu kuin peräpää pomppisi ja pitää meteliä. Iskari rikki/jäässä? :think
    Omassa touringissa tuli molemmat iskarit takaa läpi yläpään kinnityksestä...hirveä kolina.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Erityisesti jos on iskarit hiljakkoin vaihdettu ja tukilevy on jäänyt alapuolelta pois --> iskari morjenstaa kontin puolelle. Osat 5 ja 6 jääneet matkalle, ainakin osa 6: KLIK.

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Omassa hajosi tuo osa 7, kumiosa oli irronnut rungosta ja tullut kokonaan läpi.

        Kuva hajonneesta yläpäästä:

        OneDrive photos, enjoy, share & organize your photos
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • anttitorvinen
          Bimmer Rookie
          • Mar 2016
          • 73
          • Kuopio

          #5
          pitää tarkistaa asia.

          Comment

          • anttitorvinen
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 73
            • Kuopio

            #6
            Iskarinpää morjestaa takakonttiin.

            Comment

            • anttitorvinen
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 73
              • Kuopio

              #7
              Mitä osia pitäisi nyt uusia, kyseessä tehtaan sport alusta.

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1832
                • Karjaa

                #8
                No ainakin kannattaa uusia ne yläpäät fiksumman mallisiksi, vaikka tällaisiksi: http://www.rogueengineering.com/Rogu...air_p_237.html

                Juuri omaani laitoin nuo vaikka mulla ei vielä ollutkaan korkannut, pätevän oloinen tuote. Iso plussa on se että Touringin kanssa ei tarvitse enää purkaa koko autoa kun takaiskarit vaihtaa.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • anttitorvinen
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2016
                  • 73
                  • Kuopio

                  #9
                  Löytyisikö halvempaa mallia?

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6169
                    • Helsinki

                    #10
                    Ei varmaan tuota löydy näistä, mutta vakio mallia varmaa löytyy. Motonet, kl-varaosa, alvadi.ee, mister-auto, skruvat jne..
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1832
                      • Karjaa

                      #11
                      No tää alkuperäinen RE:n versio on jonnin verran halvempi: http://www.rogueengineering.com/Rogu...air_p_122.html Esim. PowerFlexiltä saa myös, mutta hinta suht sama, ja en ole varma korjaako se tuota iskarinvaihto-ongelmaa.

                      Orkkista en laittaisi, se on suoraan sanottuna paska, ihan sama kenen valmistamana.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Wespa View Post
                        No tää alkuperäinen RE:n versio on jonnin verran halvempi: http://www.rogueengineering.com/Rogu...air_p_122.html Esim. PowerFlexiltä saa myös, mutta hinta suht sama, ja en ole varma korjaako se tuota iskarinvaihto-ongelmaa.

                        Orkkista en laittaisi, se on suoraan sanottuna paska, ihan sama kenen valmistamana.
                        Originally posted by Esal View Post
                        Omassa hajosi tuo osa 7, kumiosa oli irronnut rungosta ja tullut kokonaan läpi.

                        Kuva hajonneesta yläpäästä:

                        https://1drv.ms/i/s!AsUiRDMov-EXhBCmTJj-8COKG5sh
                        Tuosta Esalin kuvasta näkee että alapuolinen tukilevy on antautunut, kumin alareunassa prikassa on murtumajälki. Näin käy Suomen suolateillä vuosien saatossa.

                        Itse en laittaisi rahaa uniball-yläpäihin, vaan Lemförderin ylätuki ja orkkisprikat ja -tukilevyt paikalleen. Uusissa orkkistukilevyissä on ylätukea vasten tulevassa pinnassa liimattu kumipinta jotta ei ala pitämään meteliä. Nämä kestävät sen kahdeksan vuotta taas. Yläpuoliset tukilevyt voi toki uudelleenkäyttää, kuivassahan ne ovat olleet mutta alapuolen tukilevyt on vaihdettava.

                        Kasatessa pitää olla huolellinen että tukilevyt tulee oikeisiin paikkoihin. Pistäisin rahat mieluummin uusiin äänenvaimennusosiin, osa 12 täältä: KLIK. Tuo muotoon valettu vaimennusmateriaali ei melko varmsti tule ehjänä ulos.

                        Comment

                        • Amigo
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 167
                          • Turku

                          #13
                          Strongflexiltä saa myös suunnilleen alkuperäisen hinnalla uretaanisia yläpäitä: http://www.strongflex.eu/en/bmw-e30-...553522846.html

                          Itsekin noita harkitsin mutta en oikein tiedä miten nuo vaikuttaa ajettavuuteen niin päädyin sitten alkuperäisiin.
                          E46 328ci

                          Comment

                          • susi_ihminen
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 62
                            • Janakkala

                            #14
                            Originally posted by MNi View Post
                            Lemförderin ylätuki ja orkkisprikat ja -tukilevyt paikalleen.
                            Mistäs näitä kannattais lähteä metsästämään?

                            Tai oisko tommosessa setissä mitään järkeä jos iskarit aikoo kumminkin samalla vaihtaa?
                            Last edited by susi_ihminen; 15-12-2016, 22:26.
                            Wannabiemmer
                            ---------------------------
                            E53 X5 3.0d -04
                            E87 130i -05
                            E34 520i -91 M30B34

                            Comment

                            • jonsered92
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 470
                              • JKL

                              #15
                              Realoemista kattoo oikean räjäytyskuvan kautta osanumeron ja sit vaikka googlaat ne osaset.
                              Nyt:e60 530xda herkuilla
                              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎