Announcement

Collapse
No announcement yet.

330XDA tärinä pysähdyksissä vaihteella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #16
    Originally posted by Bullitt View Post
    Mulla tärisee molemmat E46 330xd vaihde päällä tyhjäkäynnillä. Tärinä ei ole kovin voimakasta, sen huomaa kyllä, mutta mun mielestä se ei ole edes mikään vika. Totta kai moottorin tärinä välittyy eri tavalla vaihteella veto päällä, kuin vapaalla. Jos se tärinä häiritsee, niin vaihde vapaalle.

    Toisesta autosta mulla on maajohto irrotettu sähköisestä lämmittimestä, eikä mulla ainakaan tee silloin vikakoodia. Kierrosten heiluminen loppui myös johdon irrotuksen jälkeen.

    Toisesta autosta on sähköinen lämmitin ja EGR koodattu pois, ja olen siivonnut kaikki niihin liittyvät putket ja letkut pois konehuoneesta. Ihan turhia rojuja.
    Joo samoin vaimon 330xd tärisee ja kaikki muut joita olen töissä ajanut. Jostain syystä xd tärisee enemmän kuin 2wd + e46 tärisee enemmän kuin esim e39. Ei auta tyynyjen vaihdot.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #17
      Originally posted by sirkus View Post
      Joo samoin vaimon 330xd tärisee ja kaikki muut joita olen töissä ajanut. Jostain syystä xd tärisee enemmän kuin 2wd + e46 tärisee enemmän kuin esim e39. Ei auta tyynyjen vaihdot.
      Oma 330xd on ollut 165-340 tkm ajossa, ja kyllä se tärinä on lisääntynyt kilometrien myötä paljonkin. Aika luonnollista miksi nämä 4wd tärisee enemmän kun 2wd kun miettii kuinka paljon enemmän kaikkia niveliä ja hammaspyöriä nelikossa on enemmän.

      Kun ottaa yhden nurkan ylös tunkilla ja kokeilee voimansiirron välystä se pyörä liikahtaa ainakin omassani älyttömän paljon kehältä katsottuna. Luulisin että tuossa tärinän syy. Kaikki voimansiirron kuluvat osat edestä ja takaa kun vaihtaisi, väittäisin että hiljenisi.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Tuukka90
        Bimmer Rookie
        • Apr 2016
        • 68
        • Finland

        #18
        Originally posted by Bullitt View Post
        Mulla tärisee molemmat E46 330xd vaihde päällä tyhjäkäynnillä. Tärinä ei ole kovin voimakasta, sen huomaa kyllä, mutta mun mielestä se ei ole edes mikään vika. Totta kai moottorin tärinä välittyy eri tavalla vaihteella veto päällä, kuin vapaalla. Jos se tärinä häiritsee, niin vaihde vapaalle.

        Toisesta autosta mulla on maajohto irrotettu sähköisestä lämmittimestä, eikä mulla ainakaan tee silloin vikakoodia. Kierrosten heiluminen loppui myös johdon irrotuksen jälkeen.

        Toisesta autosta on sähköinen lämmitin ja EGR koodattu pois, ja olen siivonnut kaikki niihin liittyvät putket ja letkut pois konehuoneesta. Ihan turhia rojuja.
        Olisko kuvaa kuinka tulppasit egr:n letkut ja sähkösen lämppärin letku, ihan mielenkiinnosta kun voisin itsekin napata myös tuon lisälämppärin irti.

        Tuosta tärinästä, nyt 240tkm ajettu josta lähetin autom.laatikon huoltoon ja samalla irroteltiin kardaanit ja jakolaatikko lattialle, huomasin että kummankin kardaanin toisessa ristikossa pieni välys, myöskin jakolaatikon etukardaanin lähdössä on pieni pystyvälys. Luultavasti siis nuo kaikki itsessään vaikuttaa tuon tärinän lujuuteen.
        ------------------------------------------------------
        E36 316i coupe -98
        E30 316i touring -91
        Forester 2.0 XT -04
        Corolla 1,4 EcoTronic -96
        Corolla Verso 1.6 -03

        Ex. E46 330xda touring -02,
        Ex. E46 320ia touring -01

        Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949

        Comment

        • nukkumatti
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 70

          #19
          Minulta loppui tärinät ja kierrosten humpailu eilen kun vaihdoin autoa. Muuta lääkettä en keksiny.
          "O! it is excellent/
          To have a giant's strength, but it is tyrannous/
          To use it like a giant."

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #20
            Originally posted by Tuukka90 View Post
            Olisko kuvaa kuinka tulppasit egr:n letkut ja sähkösen lämppärin letku, ihan mielenkiinnosta kun voisin itsekin napata myös tuon lisälämppärin irti.

            Tuosta tärinästä, nyt 240tkm ajettu josta lähetin autom.laatikon huoltoon ja samalla irroteltiin kardaanit ja jakolaatikko lattialle, huomasin että kummankin kardaanin toisessa ristikossa pieni välys, myöskin jakolaatikon etukardaanin lähdössä on pieni pystyvälys. Luultavasti siis nuo kaikki itsessään vaikuttaa tuon tärinän lujuuteen.
            Sähköinen lämppäri on niin helppo ottaa pois, että melkein hankalampaa ottaa kuva ja ladata se tänne. Lämppäri pois vaan ja toinen läppärille mennyt letku muutaman sentin lyhennettynä suoraan vesiventtiiliin kiinni.

            EGR letkuja en tulpannut. Alavesiletkuksi vaihdoin 530d letkun, jossa ei ole haaraa EGR:n vesikierrolle ollenkaan ja termostaatilta lähtevän muoviputken vaihdoin myös sellaiseen, mistä on EGR:lle menevä haara tukossa. Vähän siistimpi näin, mutta kai ne voi tulpatakin jollain sopivalla palikalla ja letkunkiristimellä.


            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #21
              Originally posted by Dixon View Post
              Niin, tuo sähkönen lisälämmitin vaan nesteitä lämmittää et tarkenee talvella paremmin autossa? Mulla humpaa kierrokset sopivan lämpimänä ja antaa vikakoodia siitä pömpelistä. Mikkähä vois olla syynä sille vikakoodille ko ennoo perehtyny asiaan..

              Omassa kans tärinää mutta siitä on moottorin kumit ainakin rikki jokka siihen vaikuttaa.
              Mulla nousee moottorin lämpötila 10 astetta minuutissa ilman sähköistä lämppäriäkin, ja kun se kerran teki siitä vikakoodia, eikä sen toiminnasta enää voinut olla varma, niin nyppäsin pois koko paskan.


              Comment

              • Tuukka90
                Bimmer Rookie
                • Apr 2016
                • 68
                • Finland

                #22
                Originally posted by Bullitt View Post
                Sähköinen lämppäri on niin helppo ottaa pois, että melkein hankalampaa ottaa kuva ja ladata se tänne. Lämppäri pois vaan ja toinen läppärille mennyt letku muutaman sentin lyhennettynä suoraan vesiventtiiliin kiinni.

                EGR letkuja en tulpannut. Alavesiletkuksi vaihdoin 530d letkun, jossa ei ole haaraa EGR:n vesikierrolle ollenkaan ja termostaatilta lähtevän muoviputken vaihdoin myös sellaiseen, mistä on EGR:lle menevä haara tukossa. Vähän siistimpi näin, mutta kai ne voi tulpatakin jollain sopivalla palikalla ja letkunkiristimellä.
                Osaisitko sanoa tuon 530d:stä ottamiesi letkujen osakoodeja, voisin kyllä kans vaihtaa nuo samat letkut jos halvalla löydän jostakin, tulis ainakin siisti. Nyt erg tulpattu unpiputkella ja klemmarilla.
                ------------------------------------------------------
                E36 316i coupe -98
                E30 316i touring -91
                Forester 2.0 XT -04
                Corolla 1,4 EcoTronic -96
                Corolla Verso 1.6 -03

                Ex. E46 330xda touring -02,
                Ex. E46 320ia touring -01

                Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #23
                  Putki on tämä:


                  Vaikka kuvassa näkyykin liitin EGR:n vesiletkulle, niin sen reikä on tukossa, eli sieltä ei tule vesi pihalle.

                  Alavesiletkun numeroa en nyt heti muista varmasti, mutta muistaakseni se oli E39 530d letku, eli tämä:



                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎