Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heikko ja epätasainen tyhjäkäynti kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmipoju98
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 25
    • Mynämäki

    #16
    Juu, täysin totta tuo tulppa juttu. Sen takia harmittikin hieman, mutta ainakin näytti suuntaa kahden tulpan vaihto joten pikaisesti loputkin vaihtoon vaan. Loogisesti ajateltuna käynti ainakin lämpimänä muuttuisi tasaisemmaksi eikä auto "putputa", tyhjäkäynnistä en tiedä mutta sen näyttää tulevaisuus.

    Comment

    • oispakunnonauto
      Newbiemmer
      • Mar 2017
      • 13
      • Ranska

      #17
      Laitanpa tähän jatkoks oman keissini. Auto on siis e46 2004 318i (N46B20).

      Oireet:
      Tyhjäkäynti seilaa 550-700 rpm
      Tärinää alhaisilla kierroksilla
      Liikkeellelähtiessä moottori yskii/empii puoli sekuntia
      Ei vikakoodeja

      Tehty:
      MAF sensori vaihdettu
      Uudet tulpat ja puolat
      Nokka-akselin asentotunnistimet vaihdettu
      INPAn livedata liitteenä, tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ~1500

      Uusien puolien jälkeen käynti tasoittu sen verran, ettei tunnu että koko auto räjähtää, mutta edelleen seilaa ja yskii.



      Mitä voisi olla muiden threadien perusteella:
      Lambda sensorit?
      Imuilman vuodot?
      Valvetronic?
      ICV tukossa?





      Onko antaa vinkkejä miten kannattaisi edetä vianmäärityksessä? Voiko jotain sulkea helposti pois?
      Attached Files

      Comment

      • ram1
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 31
        • suomi

        #18
        Juu, täysin totta tuo tulppa juttu. Sen takia harmittikin hieman, mutta ainakin näytti suuntaa kahden tulpan vaihto joten pikaisesti loputkin vaihtoon vaan. Loogisesti ajateltuna käynti ainakin lämpimänä muuttuisi tasaisemmaksi eikä auto "putputa", tyhjäkäynnistä en tiedä mutta sen näyttää tulevaisuus.
        Vaihda uudet puolat 1 ja 2 samalla ku tulppia laitat. Tai vaihda puolat keskenään. Jos koodi tulee takasin, niin näet onko koodi vaihtunu eri pyttyihin.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17848
          • PKS

          #19
          Originally posted by oispakunnonauto View Post
          Onko antaa vinkkejä miten kannattaisi edetä vianmäärityksessä? Voiko jotain sulkea helposti pois?
          Kato se Valvetronicin toiminta nyt ekana, se on helppo.

          Ota koneen suojamuovi pois ja öljykorin vieressä on Valvetronic asentoanturin moninapaliitin. Ota se irti ja kokeile käyntiä ilman, jolloin Valvetronic on vikatilassa. Jos toimii paremmin on vika siellä alueella; asentotunnistin sökö, ko anturin liitin ui öljyssä, säätömoottori jumissa, säätömoottorin hammaskehältä puuttuu hampaita, valvetronic nokka kulunut...
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #20
            Originally posted by Dualfun View Post
            Kato se Valvetronicin toiminta nyt ekana, se on helppo.

            Ota koneen suojamuovi pois ja öljykorin vieressä on Valvetronic asentoanturin moninapaliitin. Ota se irti ja kokeile käyntiä ilman, jolloin Valvetronic on vikatilassa. Jos toimii paremmin on vika siellä alueella; asentotunnistin sökö, ko anturin liitin ui öljyssä, säätömoottori jumissa, säätömoottorin hammaskehältä puuttuu hampaita, valvetronic nokka kulunut...
            Juuri näin ja jos käynti paranee niin ei kannata uusia osia ostaa kun softaa sen Valvetronicin pois käytöstä.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #21
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Juuri näin ja jos käynti paranee niin ei kannata uusia osia ostaa kun softaa sen Valvetronicin pois käytöstä.
              Itse kannatan enemmän vikojen korjausta mutta jokainen tyylillään.
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • oispakunnonauto
                Newbiemmer
                • Mar 2017
                • 13
                • Ranska

                #22
                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Juuri näin ja jos käynti paranee niin ei kannata uusia osia ostaa kun softaa sen Valvetronicin pois käytöstä.
                Mitäs vaikutuksia Valvetronicin käytöstä poistolla on? Kulutus nousee hieman? Ajettavuus, elinikä?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16474
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by oispakunnonauto View Post
                  Mitäs vaikutuksia Valvetronicin käytöstä poistolla on? Kulutus nousee hieman? Ajettavuus, elinikä?
                  Elinikä ? No, noin yleisesti niin ei ainakaan voi ko. koneen elinikää lyhentää tekee mitä vaan...

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #24
                    Originally posted by oispakunnonauto View Post
                    Mitäs vaikutuksia Valvetronicin käytöstä poistolla on? Kulutus nousee hieman? Ajettavuus, elinikä?
                    Ei ole vaikutusta noihin. Päästötesti menee läpi.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • oispakunnonauto
                      Newbiemmer
                      • Mar 2017
                      • 13
                      • Ranska

                      #25
                      Tuli testattua toi piuhan nyppäsy - limp modeenhan se auto meni, mutta kone ei oo hyrränny yhtä nätisti miesmuistiin.


                      Originally posted by Dualfun View Post
                      asentotunnistin sökö, ko anturin liitin ui öljyssä, säätömoottori jumissa, säätömoottorin hammaskehältä puuttuu hampaita, valvetronic nokka kulunut...
                      A) Korjaus: Missä järjestyksessä osia vaihtoon? Kannattaako vaan viedä pajalle ja kertoa et Valvetronic ei pelitä, vai voiko tässä vielä pidemmälle itse diagnosoida?


                      B) Poissoftaus: Onko linkata tähän jotain guidea tms. Löytyy koneelta INPAt ja NCS:t mutta en mikään ekspertti niissä ole, joten aika step-by-step sais materiaalit olla...
                      Last edited by oispakunnonauto; 05-05-2017, 22:48.

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by oispakunnonauto View Post
                        A) Korjaus: Missä järjestyksessä osia vaihtoon? Kannattaako vaan viedä pajalle ja kertoa et Valvetronic ei pelitä, vai voiko tässä vielä pidemmälle itse diagnosoida?
                        Ei ole ihan aloittelijan homma ja uusi epäkeskoakseli, vivut sun muut pikkuosat maksaa tonnin.


                        Originally posted by oispakunnonauto View Post
                        B) Poissoftaus: Onko linkata tähän jotain guidea tms. Löytyy koneelta INPAt ja NCS:t mutta en mikään ekspertti niissä ole, joten aika step-by-step sais materiaalit olla...
                        Ei onnistu noilla ohjelmilla, ihan eri tason ohjelmointia.


                        Comment

                        • oispakunnonauto
                          Newbiemmer
                          • Mar 2017
                          • 13
                          • Ranska

                          #27
                          En onnistu googlaamalla löytämään oikein minkään näköstä keskustelua / ohjetta aiheesta Valvetronicin disablointi ohjelmoimalla.

                          Onko tää kuinka standardiratkasu, ja pystyykö tehä ite vai vaatiiko ammattiliikkeen työkalut?

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #28
                            Originally posted by oispakunnonauto View Post
                            En onnistu googlaamalla löytämään oikein minkään näköstä keskustelua / ohjetta aiheesta Valvetronicin disablointi ohjelmoimalla.

                            Onko tää kuinka standardiratkasu, ja pystyykö tehä ite vai vaatiiko ammattiliikkeen työkalut?
                            Eipä noita moni pysty tekeen, ota yhteyttä niin hoidetaan se pois.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • Bemmipoju98
                              Newbiemmer
                              • Mar 2017
                              • 25
                              • Mynämäki

                              #29
                              Hah, joo valvetronicin poisto ohjelmistosta tuskin millää kotikonsteilla hoituu. Turhautumisen määrä alkaa olemaan suunnaton kun ei vieläkään pääse autoon käsiksi kun en ole kotosalla ollut kokoviikonloppuun. Valvetronic testaus tulee kuuluu siis ohjelmaan lähitulevaisuudessa, silloin kuin 3 ja 4 sylinterin tulpat vaihtuvat. Tulppien vaihdon jälkeen ollaan taas viisaampia, kun käynti parani 1&2 tulppien vaihdon jälkeen (nokisia olivat, muttei nyt mahdottaman nokisia), lieneekö sama sitten lopuissa. Puolien osto 1&2 sylinteriin on myös todennäköistä, koska sieltä tulivat vikakooditkin. Perkele kun sitä vikakoodinlukijaa ei kotoa löydy, helpottuisi tämäkin homma :think:think

                              No anyways, jakoketjurempan ja yhteydessä on vaihdettu myös kansi ja valvetronic järjestelmä "tsekattu" korjaamolla joulukuun alussa, kun remppa on suoritettu. Se, mitä tuolla tsekkaamisella tarkoitetaan on jäänyt täysin pimentoon, näistä laitteista kun en mitään suoraa sanottuna tiedä ja laajahko käsite tuo tsekkaaminen kyllä on

                              Comment

                              • oispakunnonauto
                                Newbiemmer
                                • Mar 2017
                                • 13
                                • Ranska

                                #30
                                Mikä teidän näkemys on siitä, kuinka paljon vahinkoa autolle tuottaa tämmönen kierrosten seilaus ja tärinä?

                                Auto on siis tällä hetkellä Ranskassa, ja kesällä tarkotus ajella takas Suomeen. Kehtaako korjausoperaatioiden kanssa odotta Suomeen vai olisko suotavaa hoitaa täällä paikallisten korjaamoiden kanssa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎