Juu, täysin totta tuo tulppa juttu. Sen takia harmittikin hieman, mutta ainakin näytti suuntaa kahden tulpan vaihto joten pikaisesti loputkin vaihtoon vaan. Loogisesti ajateltuna käynti ainakin lämpimänä muuttuisi tasaisemmaksi eikä auto "putputa", tyhjäkäynnistä en tiedä mutta sen näyttää tulevaisuus.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Heikko ja epätasainen tyhjäkäynti kylmänä
Collapse
X
-
Laitanpa tähän jatkoks oman keissini. Auto on siis e46 2004 318i (N46B20).
Oireet:
Tyhjäkäynti seilaa 550-700 rpm
Tärinää alhaisilla kierroksilla
Liikkeellelähtiessä moottori yskii/empii puoli sekuntia
Ei vikakoodeja
Tehty:
MAF sensori vaihdettu
Uudet tulpat ja puolat
Nokka-akselin asentotunnistimet vaihdettu
INPAn livedata liitteenä, tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ~1500
Uusien puolien jälkeen käynti tasoittu sen verran, ettei tunnu että koko auto räjähtää, mutta edelleen seilaa ja yskii.
Mitä voisi olla muiden threadien perusteella:
Lambda sensorit?
Imuilman vuodot?
Valvetronic?
ICV tukossa?
Onko antaa vinkkejä miten kannattaisi edetä vianmäärityksessä? Voiko jotain sulkea helposti pois?
Comment
-
-
Juu, täysin totta tuo tulppa juttu. Sen takia harmittikin hieman, mutta ainakin näytti suuntaa kahden tulpan vaihto joten pikaisesti loputkin vaihtoon vaan. Loogisesti ajateltuna käynti ainakin lämpimänä muuttuisi tasaisemmaksi eikä auto "putputa", tyhjäkäynnistä en tiedä mutta sen näyttää tulevaisuus.
Comment
-
-
Originally posted by oispakunnonauto View PostOnko antaa vinkkejä miten kannattaisi edetä vianmäärityksessä? Voiko jotain sulkea helposti pois?
Ota koneen suojamuovi pois ja öljykorin vieressä on Valvetronic asentoanturin moninapaliitin. Ota se irti ja kokeile käyntiä ilman, jolloin Valvetronic on vikatilassa. Jos toimii paremmin on vika siellä alueella; asentotunnistin sökö, ko anturin liitin ui öljyssä, säätömoottori jumissa, säätömoottorin hammaskehältä puuttuu hampaita, valvetronic nokka kulunut...E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKato se Valvetronicin toiminta nyt ekana, se on helppo.
Ota koneen suojamuovi pois ja öljykorin vieressä on Valvetronic asentoanturin moninapaliitin. Ota se irti ja kokeile käyntiä ilman, jolloin Valvetronic on vikatilassa. Jos toimii paremmin on vika siellä alueella; asentotunnistin sökö, ko anturin liitin ui öljyssä, säätömoottori jumissa, säätömoottorin hammaskehältä puuttuu hampaita, valvetronic nokka kulunut...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by oispakunnonauto View PostMitäs vaikutuksia Valvetronicin käytöstä poistolla on? Kulutus nousee hieman? Ajettavuus, elinikä?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Tuli testattua toi piuhan nyppäsy - limp modeenhan se auto meni, mutta kone ei oo hyrränny yhtä nätisti miesmuistiin.
Originally posted by Dualfun View Postasentotunnistin sökö, ko anturin liitin ui öljyssä, säätömoottori jumissa, säätömoottorin hammaskehältä puuttuu hampaita, valvetronic nokka kulunut...
B) Poissoftaus: Onko linkata tähän jotain guidea tms. Löytyy koneelta INPAt ja NCS:t mutta en mikään ekspertti niissä ole, joten aika step-by-step sais materiaalit olla...Last edited by oispakunnonauto; 05-05-2017, 22:48.
Comment
-
-
Originally posted by oispakunnonauto View PostA) Korjaus: Missä järjestyksessä osia vaihtoon? Kannattaako vaan viedä pajalle ja kertoa et Valvetronic ei pelitä, vai voiko tässä vielä pidemmälle itse diagnosoida?
Originally posted by oispakunnonauto View PostB) Poissoftaus: Onko linkata tähän jotain guidea tms. Löytyy koneelta INPAt ja NCS:t mutta en mikään ekspertti niissä ole, joten aika step-by-step sais materiaalit olla...
Comment
-
-
Originally posted by oispakunnonauto View PostEn onnistu googlaamalla löytämään oikein minkään näköstä keskustelua / ohjetta aiheesta Valvetronicin disablointi ohjelmoimalla.
Onko tää kuinka standardiratkasu, ja pystyykö tehä ite vai vaatiiko ammattiliikkeen työkalut?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Hah, joo valvetronicin poisto ohjelmistosta tuskin millää kotikonsteilla hoituu. Turhautumisen määrä alkaa olemaan suunnaton kun ei vieläkään pääse autoon käsiksi kun en ole kotosalla ollut kokoviikonloppuun. Valvetronic testaus tulee kuuluu siis ohjelmaan lähitulevaisuudessa, silloin kuin 3 ja 4 sylinterin tulpat vaihtuvat. Tulppien vaihdon jälkeen ollaan taas viisaampia, kun käynti parani 1&2 tulppien vaihdon jälkeen (nokisia olivat, muttei nyt mahdottaman nokisia), lieneekö sama sitten lopuissa. Puolien osto 1&2 sylinteriin on myös todennäköistä, koska sieltä tulivat vikakooditkin. Perkele kun sitä vikakoodinlukijaa ei kotoa löydy, helpottuisi tämäkin homma :think:think
No anyways, jakoketjurempan ja yhteydessä on vaihdettu myös kansi ja valvetronic järjestelmä "tsekattu" korjaamolla joulukuun alussa, kun remppa on suoritettu. Se, mitä tuolla tsekkaamisella tarkoitetaan on jäänyt täysin pimentoon, näistä laitteista kun en mitään suoraa sanottuna tiedä ja laajahko käsite tuo tsekkaaminen kyllä on
Comment
-
-
Mikä teidän näkemys on siitä, kuinka paljon vahinkoa autolle tuottaa tämmönen kierrosten seilaus ja tärinä?
Auto on siis tällä hetkellä Ranskassa, ja kesällä tarkotus ajella takas Suomeen. Kehtaako korjausoperaatioiden kanssa odotta Suomeen vai olisko suotavaa hoitaa täällä paikallisten korjaamoiden kanssa?
Comment
-
Comment