Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS pois 320i:stä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kutoskone
    Bimmer Rookie
    • Apr 2016
    • 34
    • Jyväskylä

    ABS pois 320i:stä

    Saisikos E46 320i:stä jotenkin näppärästi ABS:n pois toiminnasta?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Miksi ABS pitäisi saada pois? Sulake pois, niin häviää ABS/ASC/DSC, tosin taitaa nopeusmittarikin lopettaa toimintansa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Kutoskone
      Bimmer Rookie
      • Apr 2016
      • 34
      • Jyväskylä

      #3
      Luotto omiin taitoihin paremmin kun koneeseen. Kerran jo jääradalla tuli autoa telottua kyseisen järjestelmän takia, tiedä sitten tulisiko tiellä pidettyä pois.
      Onko tarkempaa tietoa mikä/mitkä sulakkeet, hanskalokerossa ABS näyttäisi viittaavan viiteen eri sulakkeeseen.
      Last edited by Kutoskone; 11-04-2017, 16:59.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Kutoskone View Post
        Luotto omiin taitoihin paremmin kun koneeseen. Kerran jo jääradalla tuli autoa telottua kyseisen järjestelmän takia, tiedä sitten tulisiko tiellä käytettyäkään.
        Onko tarkempaa tietoa mikä/mitkä sulakkeet, hanskalokerossa ABS näyttäisi viittaavan viiteen eri sulakkeeseen.
        Nyt voisi valopää koittaa laittaa valot päälle
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #5
          Originally posted by Kutoskone View Post
          Luotto omiin taitoihin paremmin kun koneeseen. Kerran jo jääradalla tuli autoa telottua kyseisen järjestelmän takia, tiedä sitten tulisiko tiellä käytettyäkään.
          Onko tarkempaa tietoa mikä/mitkä sulakkeet, hanskalokerossa ABS näyttäisi viittaavan viiteen eri sulakkeeseen.
          Onks sun sukunimi Räikkönen tai Bottas vai Häkkinen?
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Kutoskone
            Bimmer Rookie
            • Apr 2016
            • 34
            • Jyväskylä

            #6
            Jaa... Ei kai se teiltä ole pois jos uskon radalla selviäväni paremmin ilman ABS:ää? Tiedän kyllä hyvi järjestelmän hyödyt, mutta jo yksikin haittapuoli riittää siihen, että mielummin ajan ilman.

            Comment

            • Skunkki^
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 688
              • Espoo

              #7
              Tässä taas tän näkee. Haista paska homo älä tee mitään mä mitään auta mentaliteetin. Silti pitää se viesti kirjoittaa.

              Jos ei liikaa vaivaa tuota, nappaa oikea etu-ABS anturi pois käytöstä. Tai takaata yksi anturi, mutta tällöin taitaa nopeusmittari hävitä pelistä. (ainakin e39:ssä häviää)
              Sulakkeista en osaa sanoa mikä niistä (villi veikkaus viiskutoseen), mutta eikös tuo nyt ole aika nopeasti kokeiltu?
              KIA Optima PHEV

              Exät:
              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by Skunkki^ View Post
                Tässä taas tän näkee. Haista paska homo älä tee mitään mä mitään auta mentaliteetin. Silti pitää se viesti kirjoittaa.

                Jos ei liikaa vaivaa tuota, nappaa oikea etu-ABS anturi pois käytöstä. Tai takaata yksi anturi, mutta tällöin taitaa nopeusmittari hävitä pelistä. (ainakin e39:ssä häviää)
                Sulakkeista en osaa sanoa mikä niistä (villi veikkaus viiskutoseen), mutta eikös tuo nyt ole aika nopeasti kokeiltu?
                Aivottomiin kysymyksiin vastataan vittuilulla.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Tuukkaw
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2015
                  • 745
                  • Tre

                  #9
                  Originally posted by Kutoskone View Post
                  Jaa... Ei kai se teiltä ole pois jos uskon radalla selviäväni paremmin ilman ABS:ää? Tiedän kyllä hyvi järjestelmän hyödyt, mutta jo yksikin haittapuoli riittää siihen, että mielummin ajan ilman.
                  Tällein ihan mielenkiinnosta ja vittuilematta kysyn mitä hiattaa abs:stä on radalla?
                  61 Ford
                  79 HD

                  Comment

                  • Alupallo
                    BTCF Member
                    • Oct 2012
                    • 72
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Originally posted by Tuukkaw View Post
                    Tällein ihan mielenkiinnosta ja vittuilematta kysyn mitä hiattaa abs:stä on radalla?
                    Olen kuullut että abs järjestelmä voi mennä radalla "ice mode" tilaan. Siitä löytyy googlaamalla juttua.
                    E36 328iA & E36 M3 3,2
                    Instagram

                    Comment

                    • Kutoskone
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2016
                      • 34
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Skunkki^ View Post
                      Jos ei liikaa vaivaa tuota, nappaa oikea etu-ABS anturi pois käytöstä. Tai takaata yksi anturi, mutta tällöin taitaa nopeusmittari hävitä pelistä. (ainakin e39:ssä häviää)
                      Sulakkeista en osaa sanoa mikä niistä (villi veikkaus viiskutoseen), mutta eikös tuo nyt ole aika nopeasti kokeiltu?
                      Eli etuanturin irroitttamalla nopeusmittarikin säilyisi? Sulakkeita voisi kyllä testailla.

                      Originally posted by Tuukkaw View Post
                      Tällein ihan mielenkiinnosta ja vittuilematta kysyn mitä hiattaa abs:stä on radalla?
                      Suurinpana haittana se, että auton luistaessa niin suuressa kulmassa, ettei vastaohjaus enää auta, mutta niin pienessä, ettei ABS häviä (eli täysin kylki edellä meno) auto lähestulkoon vain rullaa nokan osoittamaan suuntaan eli penkkaan/seinään.
                      Last edited by Kutoskone; 11-04-2017, 19:56.

                      Comment

                      • IKa
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 877
                        • Klaukkala

                        #12
                        Originally posted by Kutoskone View Post
                        ...Kerran jo jääradalla tuli autoa telottua kyseisen järjestelmän takia, tiedä sitten tulisiko tiellä pidettyä pois...
                        Itse ajelen talvisin E36:lla jäärataa piikkirenkailla. Auto on kuitenkin rekisterissä ja kulkee siirtymät siviilipyörillään. Aina kun varikolla vaihdan piikkipyörät alle, niin irrotan myös ABS-sulakkeen (sulake numero 21), sillä auto on ko. rengastuksella kiistatta nopeampi ilman ABS:ää. Siviilirenkailla en ole asiaa testaillut ja siviililiikenteessä ajan mieluummin ABS:t toimintaan kytkettynä.
                        Last edited by IKa; 11-04-2017, 22:37.
                        G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                        Comment

                        • karitammi
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 78
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by Kutoskone View Post

                          Suurinpana haittana se, että auton luistaessa niin suuressa kulmassa, ettei vastaohjaus enää auta, mutta niin pienessä, ettei ABS häviä (eli täysin kylki edellä meno) auto lähestulkoon vain rullaa nokan osoittamaan suuntaan eli penkkaan/seinään.
                          Rata-ajo tuntemattomana, mutta ajonvakautusjärjestelmiä hieman tuntien tulee mieleen, että se voisi mennä kyljelleenkin tuon tapaisessa tilanteessa. Siihen auttaa pyörien lukitus tai kaatumisenesto, joka lukitsee pyörät. Onko ratakuskeilla tietoa?

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            Originally posted by Kutoskone View Post
                            Eli etuanturin irroitttamalla nopeusmittarikin säilyisi? Sulakkeita voisi kyllä testailla.


                            Suurinpana haittana se, että auton luistaessa niin suuressa kulmassa, ettei vastaohjaus enää auta, mutta niin pienessä, ettei ABS häviä (eli täysin kylki edellä meno) auto lähestulkoon vain rullaa nokan osoittamaan suuntaan eli penkkaan/seinään.
                            Pitäiskö miettiä missä vika jos noita tilanteita tulee usein?
                            Soralla tai lumi/jää ymmärrän ongelman mutten ikinä asfaltilla.

                            Mk60 on erittäin kehittynyt järjestelmä ja aivan varmasti vakiolla jarruilla ilman niitä auto ei ikinä ole radalla yhtä nopea. Ja vaikka olis bedalboxit niin siltikin jää ihminen toiseksi. Se on vaan fakta.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Autoa voi ohjata monin eri tavoin jarrujen avulla jos abs ei ole mukana hääräämässä. Kyllä ne kaikessa kovaa ajamisen harrastamisessa olisi syytä saada mäkeen, jopa asftaltilla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎