Moi!
Vika: Nykii 1100/1500-1900rpm välillä, kovasti hyrskyttäessä välkyttää moottorin vikavaloa. Valo välkkyy ainoastaan jos yrittää isolla vaihteella nousta mäkeä. Tyhjäkäynnillä välillä hörähtää jos pitää kaasun ko kierroksilla.
Kaverin auton vikaa yrittänyt tässä paikantaa. Kaikki perusjutut mm imuvuodot tuosta N46 katsottu ja tälläviikolla sain viimein Inpan skulaamaan läppärissä.
Livedataa seurattaessa ainoa merkittävä asia mikä sieltä tuli eteen, oli MAF arvo pomppi nykiessä 60-90kg/h välissä. Siitä ohjelma ihan "huusi" myös. Vihreällä alueella pitäis olla max 40?
Kysymys nyt kuuluukin että uusinko siihen MAF:n suoraan vai olisko syytä vielä tutkia muuta? Kampuran asentotunnistin vanhemmissa kutosissa aiheuttanut samankaltaisia (ei toki ihan samoja) ongelmia mutta aattelin nyt viisaamilta vielä kysellä olisko jotain simppeliä mitä pitäis tarkistaa. Lambdavika myös mahdollinen?
Lambda pysy Inpan mukaan rajoissa kokoajan, se ei toki kerro vielä että se on ehjä.
Sen verran purin sitä vielä pois että olisko mahdollista puhistella mutta toi maf ei vissiin ole edes vanhankaltainen hehkulankamaffi? Ulkopuolella oli yks reisistorilanka mutta ilmeisesti ei oo samanlailla elvytettävissä putsaamalla kun vanhat?
Samalla voi vinkata mistä suomesta sais edullisesti alkuperäsen Boschilaisen massamittarin. Merkitöntä tarvikesähköosaa en laita enää ikinä mihinkään vehkeeseen, yks auto aijemmin opetti pysymään kaukana tarvikeshaissesta.
Vika: Nykii 1100/1500-1900rpm välillä, kovasti hyrskyttäessä välkyttää moottorin vikavaloa. Valo välkkyy ainoastaan jos yrittää isolla vaihteella nousta mäkeä. Tyhjäkäynnillä välillä hörähtää jos pitää kaasun ko kierroksilla.
Kaverin auton vikaa yrittänyt tässä paikantaa. Kaikki perusjutut mm imuvuodot tuosta N46 katsottu ja tälläviikolla sain viimein Inpan skulaamaan läppärissä.
Livedataa seurattaessa ainoa merkittävä asia mikä sieltä tuli eteen, oli MAF arvo pomppi nykiessä 60-90kg/h välissä. Siitä ohjelma ihan "huusi" myös. Vihreällä alueella pitäis olla max 40?
Kysymys nyt kuuluukin että uusinko siihen MAF:n suoraan vai olisko syytä vielä tutkia muuta? Kampuran asentotunnistin vanhemmissa kutosissa aiheuttanut samankaltaisia (ei toki ihan samoja) ongelmia mutta aattelin nyt viisaamilta vielä kysellä olisko jotain simppeliä mitä pitäis tarkistaa. Lambdavika myös mahdollinen?
Lambda pysy Inpan mukaan rajoissa kokoajan, se ei toki kerro vielä että se on ehjä.
Sen verran purin sitä vielä pois että olisko mahdollista puhistella mutta toi maf ei vissiin ole edes vanhankaltainen hehkulankamaffi? Ulkopuolella oli yks reisistorilanka mutta ilmeisesti ei oo samanlailla elvytettävissä putsaamalla kun vanhat?
Samalla voi vinkata mistä suomesta sais edullisesti alkuperäsen Boschilaisen massamittarin. Merkitöntä tarvikesähköosaa en laita enää ikinä mihinkään vehkeeseen, yks auto aijemmin opetti pysymään kaukana tarvikeshaissesta.
Comment