Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318Ci 03 Nykimistä alle 2000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wildchild
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2016
    • 251
    • Päijät-Häme

    E46 318Ci 03 Nykimistä alle 2000rpm

    Moi!

    Vika: Nykii 1100/1500-1900rpm välillä, kovasti hyrskyttäessä välkyttää moottorin vikavaloa. Valo välkkyy ainoastaan jos yrittää isolla vaihteella nousta mäkeä. Tyhjäkäynnillä välillä hörähtää jos pitää kaasun ko kierroksilla.

    Kaverin auton vikaa yrittänyt tässä paikantaa. Kaikki perusjutut mm imuvuodot tuosta N46 katsottu ja tälläviikolla sain viimein Inpan skulaamaan läppärissä.

    Livedataa seurattaessa ainoa merkittävä asia mikä sieltä tuli eteen, oli MAF arvo pomppi nykiessä 60-90kg/h välissä. Siitä ohjelma ihan "huusi" myös. Vihreällä alueella pitäis olla max 40?

    Kysymys nyt kuuluukin että uusinko siihen MAF:n suoraan vai olisko syytä vielä tutkia muuta? Kampuran asentotunnistin vanhemmissa kutosissa aiheuttanut samankaltaisia (ei toki ihan samoja) ongelmia mutta aattelin nyt viisaamilta vielä kysellä olisko jotain simppeliä mitä pitäis tarkistaa. Lambdavika myös mahdollinen?

    Lambda pysy Inpan mukaan rajoissa kokoajan, se ei toki kerro vielä että se on ehjä.

    Sen verran purin sitä vielä pois että olisko mahdollista puhistella mutta toi maf ei vissiin ole edes vanhankaltainen hehkulankamaffi? Ulkopuolella oli yks reisistorilanka mutta ilmeisesti ei oo samanlailla elvytettävissä putsaamalla kun vanhat?

    Samalla voi vinkata mistä suomesta sais edullisesti alkuperäsen Boschilaisen massamittarin. Merkitöntä tarvikesähköosaa en laita enää ikinä mihinkään vehkeeseen, yks auto aijemmin opetti pysymään kaukana tarvikeshaissesta.
    Bmw 525iA -02
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16427
    • Asikkala

    #2
    Testaa puolat, käydessä piuha irti niin huomaat muuttuuko käynti. Ei, ei riko mitään ko. menetelmä.

    Comment

    • Wildchild
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2016
      • 251
      • Päijät-Häme

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Testaa puolat, käydessä piuha irti niin huomaat muuttuuko käynti. Ei, ei riko mitään ko. menetelmä.
      Puolat on mitattu mittarilla ja tulpat tarkistettu silmämääräsesti. Mutta siis ei se kolmella käy ja vetoja löytyy normaalisti yli 2000rpm.

      Hörähtely tyhjäkäynnillä tai nykiminen ajossa ei muutenkaan ole jatkuvaan noilla kierroksilla.
      Bmw 525iA -02

      Comment

      • bluus
        BTCF Member
        • Dec 2016
        • 35
        • pori

        #4
        Tääl olis sama vika ei oikee tykkää toimii alle 2000rpm tyhjäkäynnil kuullostaa et kävis kolmella mutta silti käy kaikilla vedot talles nimenomaan 2000rpm jälkee

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Originally posted by bluus View Post
          Tääl olis sama vika ei oikee tykkää toimii alle 2000rpm tyhjäkäynnil kuullostaa et kävis kolmella mutta silti käy kaikilla vedot talles nimenomaan 2000rpm jälkee
          Valvetronic paskana
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎