Terve vaan kaikille!
Uusi bmw omistaja täälä ja pientä päänvaivaa on ollu oman kulkineen kanssa, kun olen vähän huoltanut ja pistänyt ajoon.
Kylmällä koneella lähtiessä satunnaisesti (tapahtuu kerran n. 200-600km jälkeen) menee auto jonkin sortin vikatilaan. Kierroksia ei ota kuin 4100 ja auto ei yksinkertaisesti kiihdy mihinkään. Kulutusmittari seilaa 14L tuntumilla 3. vaihteella kaasu pohjassa ja ahtoja ei tunnu olevan Meno ja kiihtyvyys on tasaista, mutta helvetin laiskaa.
Ennen antoi paljon vikakoodeja ja autoon syttyi vikavalo:
Silloin kun 2 kertaa syttyi valo nollausten jälkeen tilasin uuden boschilaisen MAF-anturin (0 928 400 529) ja tuntui että auto olisi tullut kuntoon. Ainakin polttoainetaloudellisuus hieman parani perstuntumalta.
Meni muutama sata kilometriä ja taas kylmällä koneella tehot hävisi. Se on nyt tehnyt sen 2 kertaa maf vaihdon jälkeen. Ei vikavalo enää syty ja virtojen pois käyttäminen tai auton uudelleen käynnistäminen ylipäätään ei poista vikaa
Ja autohan oli vissiinkin M47n koneella euro4 ja kilometrejä on siunaantunu 430tkm. Autossa on voimaa.com teholastu jotain 180hp 390nm.
MAP anturin olen puhdistanut, mutta inpalla katsottuna ahtopaineet seuraa hyvinkin pyydettyä, toki olisi kiva nähdä silloin harvoin kun vika tulee päälle...
Kuuleri puhdistettu, läpät poistettu ja uudet imusarjan tiivisteet, egr putsattu (ja se on kuulemma ohjelmallisesti poistettu käytöstä, imua ei ainakaan letkusta tule tyhjäkäynnillä), uudet termostaatit, ilman- ja polttoaineen suotimet.
Tänään iski siis toisen kerran maf vaihdon jälkeen kyseinen vika. Lähdin kotopihasta ja 500m sivutiellä ajon jälkeen siirryin maantielle ja painoin lusikan lattiaan, ei kiihtynyt mihinkään. Tätä kesti n. 25km ja kaasun pumppailu tai virtojen pois päällä käyttäminen ei auttanut. Sitten yhtäkkiä tehot tulivat takaisin. (Auto saavutti käyntilämpötilan jo n. 7km kohdalla, ei vaikutusta)
En ole nyt inpalla lukenut onko mitään koodeja tullut vaikkei valo olekkaan syttynyt. Pitää tarkistella tässä lähipäivinä.
?? Kiitoksia etukäteen
Uusi bmw omistaja täälä ja pientä päänvaivaa on ollu oman kulkineen kanssa, kun olen vähän huoltanut ja pistänyt ajoon.
Kylmällä koneella lähtiessä satunnaisesti (tapahtuu kerran n. 200-600km jälkeen) menee auto jonkin sortin vikatilaan. Kierroksia ei ota kuin 4100 ja auto ei yksinkertaisesti kiihdy mihinkään. Kulutusmittari seilaa 14L tuntumilla 3. vaihteella kaasu pohjassa ja ahtoja ei tunnu olevan Meno ja kiihtyvyys on tasaista, mutta helvetin laiskaa.
Ennen antoi paljon vikakoodeja ja autoon syttyi vikavalo:
Code:
4BC7 Reference signal for air mass meter 4BC2 Air mass meter 4063 Atmospheric Pressure Sensor DDE- Plausibility Ref. Boost 3F25 Charge Air Tube Monitoring 3FFO Air Mass Flow Sensor
Meni muutama sata kilometriä ja taas kylmällä koneella tehot hävisi. Se on nyt tehnyt sen 2 kertaa maf vaihdon jälkeen. Ei vikavalo enää syty ja virtojen pois käyttäminen tai auton uudelleen käynnistäminen ylipäätään ei poista vikaa
Ja autohan oli vissiinkin M47n koneella euro4 ja kilometrejä on siunaantunu 430tkm. Autossa on voimaa.com teholastu jotain 180hp 390nm.
MAP anturin olen puhdistanut, mutta inpalla katsottuna ahtopaineet seuraa hyvinkin pyydettyä, toki olisi kiva nähdä silloin harvoin kun vika tulee päälle...
Kuuleri puhdistettu, läpät poistettu ja uudet imusarjan tiivisteet, egr putsattu (ja se on kuulemma ohjelmallisesti poistettu käytöstä, imua ei ainakaan letkusta tule tyhjäkäynnillä), uudet termostaatit, ilman- ja polttoaineen suotimet.
Tänään iski siis toisen kerran maf vaihdon jälkeen kyseinen vika. Lähdin kotopihasta ja 500m sivutiellä ajon jälkeen siirryin maantielle ja painoin lusikan lattiaan, ei kiihtynyt mihinkään. Tätä kesti n. 25km ja kaasun pumppailu tai virtojen pois päällä käyttäminen ei auttanut. Sitten yhtäkkiä tehot tulivat takaisin. (Auto saavutti käyntilämpötilan jo n. 7km kohdalla, ei vaikutusta)
En ole nyt inpalla lukenut onko mitään koodeja tullut vaikkei valo olekkaan syttynyt. Pitää tarkistella tässä lähipäivinä.
?? Kiitoksia etukäteen
Comment