Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Automaatti ilmastointi ei toimi!
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by Ahtoa View PostTänään kävi auto nopeesti pajalla, vuotoja ei ole paineet kunnossa paine pysyy kilossa vaikka painelee ilmastointia päälle ja pois eli varmaan paineanturi, mutta nyt tarvis lukua impalla!!
Tuohon anturimalliin en löytänyt äkkiä raja-arvoja mutta luulisin niiden olevan samaa luokkaa.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Nyt on vikakoodit luettu ei löytynyt mitään ilmastoinnin puolelta.
Mittasin paineanturin 0,45V näytti yleismittari oli sitten ilmastointi päällä tai pois ja jos otti sen liittimen irti ilmastointi päällä niin flekti rupes pyörimään täysilläkompuraa en päässy mittaamaan et tuleeko virtaa.
E46 320d -04
E36 320i(M52B28) -91/-96
ex. E30 316i -88
Comment
-
-
Originally posted by 0se View PostMitä livedata kertoi paineeksi? Jos ei ole tutkittu niin siitä kannattaa aloittaa.
Alku viikosta pääsen nosturille, sitten selviää tuleeko kompuralle virtaa!E46 320d -04
E36 320i(M52B28) -91/-96
ex. E30 316i -88
Comment
-
-
Jatkan samaan ketjuun koska omassa autossa myöskin ongelma automaatti-ilmastoinnin kanssa. Auto kävi korjaamolla ja pyysin vaihtamaan siilin. Sitä ei sitten vaihdettu, kun ensin heidän mielestään ilmastointi oli ihan kunnossa mutta auton ulos siirtäessä huomasivat että ei se tosiaan olekaan. Ilmastointi humppaa eli puuskuttaa epätasaisesti ja jos sen asettaa 2-3 teholle se itsestään menee täysille eikä reagoi säätimiin. Puhaltaa sentään täysillä kylmää. Jää myös päälle hetkeksi vaikka auton sammuttaa. Korjaamolta ilmoitettiin että tarvitsee vaihtaa myös lämppärin moottori siilin lisäksi ja hintaa 400-500 €. Kuulemma nopeudesta 4 ylöspäin virta tulee suoraan akusta (?), nopeuksilla 2 ja 3 siili on välissä pudottamassa tehoja. Kysymys: onko moottori todella tarpeen myös vaihtaa? Osaako joku sanoa? Eivät olleet halukkaita pelkän siilin vaihtoon. Jos se ei riitä niin kaiketi vaihdettava sitten kaikki suositellut osat. Muiden kokemuksia kommentteja kaipailen!
Comment
-
-
Originally posted by Maxine View PostJatkan samaan ketjuun koska omassa autossa myöskin ongelma automaatti-ilmastoinnin kanssa. Auto kävi korjaamolla ja pyysin vaihtamaan siilin. Sitä ei sitten vaihdettu, kun ensin heidän mielestään ilmastointi oli ihan kunnossa mutta auton ulos siirtäessä huomasivat että ei se tosiaan olekaan. Ilmastointi humppaa eli puuskuttaa epätasaisesti ja jos sen asettaa 2-3 teholle se itsestään menee täysille eikä reagoi säätimiin. Puhaltaa sentään täysillä kylmää. Jää myös päälle hetkeksi vaikka auton sammuttaa. Korjaamolta ilmoitettiin että tarvitsee vaihtaa myös lämppärin moottori siilin lisäksi ja hintaa 400-500 €. Kuulemma nopeudesta 4 ylöspäin virta tulee suoraan akusta (?), nopeuksilla 2 ja 3 siili on välissä pudottamassa tehoja. Kysymys: onko moottori todella tarpeen myös vaihtaa? Osaako joku sanoa? Eivät olleet halukkaita pelkän siilin vaihtoon. Jos se ei riitä niin kaiketi vaihdettava sitten kaikki suositellut osat. Muiden kokemuksia kommentteja kaipailen!
Edit: Vai onko sulla siellä IKHR? Onko siinä pyöritettävät säätimet vai näyttö missä näkyy lämpötilat?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Maxine View PostJatkan samaan ketjuun koska omassa autossa myöskin ongelma automaatti-ilmastoinnin kanssa. Auto kävi korjaamolla ja pyysin vaihtamaan siilin. Sitä ei sitten vaihdettu, kun ensin heidän mielestään ilmastointi oli ihan kunnossa mutta auton ulos siirtäessä huomasivat että ei se tosiaan olekaan. Ilmastointi humppaa eli puuskuttaa epätasaisesti ja jos sen asettaa 2-3 teholle se itsestään menee täysille eikä reagoi säätimiin. Puhaltaa sentään täysillä kylmää. Jää myös päälle hetkeksi vaikka auton sammuttaa. Korjaamolta ilmoitettiin että tarvitsee vaihtaa myös lämppärin moottori siilin lisäksi ja hintaa 400-500 €. Kuulemma nopeudesta 4 ylöspäin virta tulee suoraan akusta (?), nopeuksilla 2 ja 3 siili on välissä pudottamassa tehoja. Kysymys: onko moottori todella tarpeen myös vaihtaa? Osaako joku sanoa? Eivät olleet halukkaita pelkän siilin vaihtoon. Jos se ei riitä niin kaiketi vaihdettava sitten kaikki suositellut osat. Muiden kokemuksia kommentteja kaipailen!F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTuo nyt ei kuulosta yhtään puhallin ongelmalta. Ellei siilin vaihdolla korjaannu, niin seuraavaksi kokeilisin toisella ilmastoinnin paneelilla. Tuo IHKA hoitaa puhaltimen ohjauksen.
Edit: Vai onko sulla siellä IKHR? Onko siinä pyöritettävät säätimet vai näyttö missä näkyy lämpötilat?
Kuulemma kun autolla ajettu paljon (300tkm) niin moottori yleensä tässä vaiheessa loppu ja huono moottori kuluttaa siilin. Tästä syystä pelkkää siiliä ei pyynnöstä huolimatta vaihdettu. Itse olisin sen halunnut kokeilla ensin siiliä ja jos ongelma olisi jatkunut niin sitten muuta. Ilmastointi siis puhalta epätasaisesti puuskuttaen ja usein kun se on pienillä nopeuksilla niin menee itsestään täysille. Puhallus jää vienosti päälle vaikka auton sammuttaa. Toinen korjaamo sanoi että vaihdettava ilmastoinnin laakerit. Liekö tämäkin viittasi moottoriin. Jäin ihmettelemään, kun en ole aiemmin kuullut, että olisi moottoria tarvinnut muiden vaihtaa. Korjaamo kuitenkin ihan täälläkin palstalla käsittaakseni kehuttu paikka.
Päivitänpä tähänkin että toinen mystinen vika, joka korjaamoilla ei ole selvinnyt on tupakansytytin, joka ei toimi. Onkohan sillä yhteys siiliin?
Comment
-
Comment