Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Automaatti ilmastointi ei toimi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10944
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Ahtoa View Post
    Tänään kävi auto nopeesti pajalla, vuotoja ei ole paineet kunnossa paine pysyy kilossa vaikka painelee ilmastointia päälle ja pois eli varmaan paineanturi, mutta nyt tarvis lukua impalla!!
    Mähän sanoin jo aiemmassa viestissä, että ota yhteyttä käyttäjään Dunky, on Kotkasta ja lukee vikakoodeja.


    Originally posted by HTK12 View Post
    Sieltäpäin löytyy foorumilainen Dunky, jolla on laitteet lukaista. Laita hänelle viestiä, niin saat vikakoodit luettua.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8252
      • Järvikylä (Nakkila)

      #17
      Originally posted by Ahtoa View Post
      Tänään kävi auto nopeesti pajalla, vuotoja ei ole paineet kunnossa paine pysyy kilossa vaikka painelee ilmastointia päälle ja pois eli varmaan paineanturi, mutta nyt tarvis lukua impalla!!
      Vanhemmissa järjestelmä on liian tyhjä kompuran käynnistykseen kun paine on alle 2,8-1,9 bar. (Hiukan hämärästi ilmoitettu)

      Tuohon anturimalliin en löytänyt äkkiä raja-arvoja mutta luulisin niiden olevan samaa luokkaa.

      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #18
        Originally posted by 0se View Post
        Paine pysyy kilossa eli 1bar? Ei kompura lähde enää päälle jos on noin paljon vuotanut kylmäainetta pois.
        +1
        Pitäisi alkupaineiden olla 5-6bar ja käynnissä 10-15bar vaihteluvälillä 5bar.

        Comment

        • Ahtoa
          Newbiemmer
          • Oct 2011
          • 19
          • Kotka

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Mähän sanoin jo aiemmassa viestissä, että ota yhteyttä käyttäjään Dunky, on Kotkasta ja lukee vikakoodeja.
          Sille on laitettu monta viestiä!!
          Ei varmaan käy täällä kauheen usein.
          E46 320d -04
          E36 320i(M52B28) -91/-96
          ex. E30 316i -88

          Comment

          • Ahtoa
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 19
            • Kotka

            #20
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            +1
            Pitäisi alkupaineiden olla 5-6bar ja käynnissä 10-15bar vaihteluvälillä 5bar.

            jees no toimiston ukko puhu tollasia, mut kuulemma paineet oli kunnossa
            E46 320d -04
            E36 320i(M52B28) -91/-96
            ex. E30 316i -88

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #21
              Pystyy varmasti lukemaan vikakoodit Carsoftalla ja seuraamaan livedataa.

              Comment

              • Ahtoa
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 19
                • Kotka

                #22
                Nyt on vikakoodit luettu ei löytynyt mitään ilmastoinnin puolelta.
                Mittasin paineanturin 0,45V näytti yleismittari oli sitten ilmastointi päällä tai pois ja jos otti sen liittimen irti ilmastointi päällä niin flekti rupes pyörimään täysillä kompuraa en päässy mittaamaan et tuleeko virtaa.
                E46 320d -04
                E36 320i(M52B28) -91/-96
                ex. E30 316i -88

                Comment

                • 0se
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 113
                  • .

                  #23
                  Mitä livedata kertoi paineeksi? Jos ei ole tutkittu niin siitä kannattaa aloittaa.

                  Comment

                  • Ahtoa
                    Newbiemmer
                    • Oct 2011
                    • 19
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by 0se View Post
                    Mitä livedata kertoi paineeksi? Jos ei ole tutkittu niin siitä kannattaa aloittaa.
                    Ei mun tietääkseni livedataa pysty katsomaan ilmastoinnin paineista :think
                    Alku viikosta pääsen nosturille, sitten selviää tuleeko kompuralle virtaa!
                    E46 320d -04
                    E36 320i(M52B28) -91/-96
                    ex. E30 316i -88

                    Comment

                    • 0se
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 113
                      • .

                      #25
                      Inpa taitaakin kertoa vain anturin jännitteen 0-5V väliltä. Näyttääkö se samaa mitä mittasit?

                      Comment

                      • Maxine
                        Bimmer Rookie
                        • May 2016
                        • 61
                        • Helsinki

                        #26
                        Jatkan samaan ketjuun koska omassa autossa myöskin ongelma automaatti-ilmastoinnin kanssa. Auto kävi korjaamolla ja pyysin vaihtamaan siilin. Sitä ei sitten vaihdettu, kun ensin heidän mielestään ilmastointi oli ihan kunnossa mutta auton ulos siirtäessä huomasivat että ei se tosiaan olekaan. Ilmastointi humppaa eli puuskuttaa epätasaisesti ja jos sen asettaa 2-3 teholle se itsestään menee täysille eikä reagoi säätimiin. Puhaltaa sentään täysillä kylmää. Jää myös päälle hetkeksi vaikka auton sammuttaa. Korjaamolta ilmoitettiin että tarvitsee vaihtaa myös lämppärin moottori siilin lisäksi ja hintaa 400-500 €. Kuulemma nopeudesta 4 ylöspäin virta tulee suoraan akusta (?), nopeuksilla 2 ja 3 siili on välissä pudottamassa tehoja. Kysymys: onko moottori todella tarpeen myös vaihtaa? Osaako joku sanoa? Eivät olleet halukkaita pelkän siilin vaihtoon. Jos se ei riitä niin kaiketi vaihdettava sitten kaikki suositellut osat. Muiden kokemuksia kommentteja kaipailen!

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10944
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Maxine View Post
                          Jatkan samaan ketjuun koska omassa autossa myöskin ongelma automaatti-ilmastoinnin kanssa. Auto kävi korjaamolla ja pyysin vaihtamaan siilin. Sitä ei sitten vaihdettu, kun ensin heidän mielestään ilmastointi oli ihan kunnossa mutta auton ulos siirtäessä huomasivat että ei se tosiaan olekaan. Ilmastointi humppaa eli puuskuttaa epätasaisesti ja jos sen asettaa 2-3 teholle se itsestään menee täysille eikä reagoi säätimiin. Puhaltaa sentään täysillä kylmää. Jää myös päälle hetkeksi vaikka auton sammuttaa. Korjaamolta ilmoitettiin että tarvitsee vaihtaa myös lämppärin moottori siilin lisäksi ja hintaa 400-500 €. Kuulemma nopeudesta 4 ylöspäin virta tulee suoraan akusta (?), nopeuksilla 2 ja 3 siili on välissä pudottamassa tehoja. Kysymys: onko moottori todella tarpeen myös vaihtaa? Osaako joku sanoa? Eivät olleet halukkaita pelkän siilin vaihtoon. Jos se ei riitä niin kaiketi vaihdettava sitten kaikki suositellut osat. Muiden kokemuksia kommentteja kaipailen!
                          Tuo nyt ei kuulosta yhtään puhallin ongelmalta. Ellei siilin vaihdolla korjaannu, niin seuraavaksi kokeilisin toisella ilmastoinnin paneelilla. Tuo IHKA hoitaa puhaltimen ohjauksen.

                          Edit: Vai onko sulla siellä IKHR? Onko siinä pyöritettävät säätimet vai näyttö missä näkyy lämpötilat?
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8252
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #28
                            Originally posted by Maxine View Post
                            Jatkan samaan ketjuun koska omassa autossa myöskin ongelma automaatti-ilmastoinnin kanssa. Auto kävi korjaamolla ja pyysin vaihtamaan siilin. Sitä ei sitten vaihdettu, kun ensin heidän mielestään ilmastointi oli ihan kunnossa mutta auton ulos siirtäessä huomasivat että ei se tosiaan olekaan. Ilmastointi humppaa eli puuskuttaa epätasaisesti ja jos sen asettaa 2-3 teholle se itsestään menee täysille eikä reagoi säätimiin. Puhaltaa sentään täysillä kylmää. Jää myös päälle hetkeksi vaikka auton sammuttaa. Korjaamolta ilmoitettiin että tarvitsee vaihtaa myös lämppärin moottori siilin lisäksi ja hintaa 400-500 €. Kuulemma nopeudesta 4 ylöspäin virta tulee suoraan akusta (?), nopeuksilla 2 ja 3 siili on välissä pudottamassa tehoja. Kysymys: onko moottori todella tarpeen myös vaihtaa? Osaako joku sanoa? Eivät olleet halukkaita pelkän siilin vaihtoon. Jos se ei riitä niin kaiketi vaihdettava sitten kaikki suositellut osat. Muiden kokemuksia kommentteja kaipailen!
                            Vaihda korjaamoa.. selkeä siilivika ja puhallinta ei ole mikään pakko vaihtaa mukana..
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Maxine
                              Bimmer Rookie
                              • May 2016
                              • 61
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Tuo nyt ei kuulosta yhtään puhallin ongelmalta. Ellei siilin vaihdolla korjaannu, niin seuraavaksi kokeilisin toisella ilmastoinnin paneelilla. Tuo IHKA hoitaa puhaltimen ohjauksen.

                              Edit: Vai onko sulla siellä IKHR? Onko siinä pyöritettävät säätimet vai näyttö missä näkyy lämpötilat?
                              Mulla on se automaatti-ilmastointi missä numeronäyttö ja siinä näytössä sitten lämpötila.

                              Kuulemma kun autolla ajettu paljon (300tkm) niin moottori yleensä tässä vaiheessa loppu ja huono moottori kuluttaa siilin. Tästä syystä pelkkää siiliä ei pyynnöstä huolimatta vaihdettu. Itse olisin sen halunnut kokeilla ensin siiliä ja jos ongelma olisi jatkunut niin sitten muuta. Ilmastointi siis puhalta epätasaisesti puuskuttaen ja usein kun se on pienillä nopeuksilla niin menee itsestään täysille. Puhallus jää vienosti päälle vaikka auton sammuttaa. Toinen korjaamo sanoi että vaihdettava ilmastoinnin laakerit. Liekö tämäkin viittasi moottoriin. Jäin ihmettelemään, kun en ole aiemmin kuullut, että olisi moottoria tarvinnut muiden vaihtaa. Korjaamo kuitenkin ihan täälläkin palstalla käsittaakseni kehuttu paikka.

                              Päivitänpä tähänkin että toinen mystinen vika, joka korjaamoilla ei ole selvinnyt on tupakansytytin, joka ei toimi. Onkohan sillä yhteys siiliin?
                              Last edited by Maxine; 13-06-2017, 10:20. Reason: Typo

                              Comment

                              • Maxine
                                Bimmer Rookie
                                • May 2016
                                • 61
                                • Helsinki

                                #30
                                Näemmä jonkin ketjun mukaan moottorissa tosiaan voisi olla syy miksi siilit hajoilevat. Eli moottori ottaisi liikaa virtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎