Tuollaisella raflaavalla otsikolla liikkeelle... Tuli nimittäin jälleen ostettua otsikon mukainen auto, tällä kertaa m-sport aerodynamiikalla. Aika monen e46-koppaisen (itsellä ei M3:sta ole ollut, mutta mm. ALPINA B3 ja 330i ZHP) kokemuksella rohkenen väittää, että on yksi parhaista e46-luomuksista. Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä ja omastakin mielestäni ilman m-sport levikkeitä auto on jotenkin puolituisen näköinen :think Ja M-sporttinakaan pre-faceliftin lexus-takavaloilla ei pitkälle pötkitä (onneksi voi vaihtaa facelifteihin)
Mutta se tekniikka... Vähän samaan tapaan kuin jenkkimarkkinoille tehty 330i ZHP, on ti compactissa muutamia aika kovia myyntiargumentteja, joista mielestäni yhdessä muodostuu ajamisen hauskuus. Nimittäin lyhyempi perävälitys, vaihdevälinlyhennin (??), möreämpi putkisto, tiheämpi ohjausvälitys, hieman kevyempi paino. Käytännöllisyyttä puoltaa hyvä kuljetuskapasiteetti (erit. penkit kaadettuna). Jotenkin siitä huolimatta ko. mallin haluttavuus on (varmaankin sen ulkonäön vuoksi) muita sarjan malleja heikompi.
Itse olen miettinyt, että jääkö ko. malli jonkinlaiseksi valaistuneiden salaisuudeksi vai tuleeko siitä laajemminkin haluttu malli. Tuskin mitään klassikkoa kuitenkaan.
Opinions?
Mutta se tekniikka... Vähän samaan tapaan kuin jenkkimarkkinoille tehty 330i ZHP, on ti compactissa muutamia aika kovia myyntiargumentteja, joista mielestäni yhdessä muodostuu ajamisen hauskuus. Nimittäin lyhyempi perävälitys, vaihdevälinlyhennin (??), möreämpi putkisto, tiheämpi ohjausvälitys, hieman kevyempi paino. Käytännöllisyyttä puoltaa hyvä kuljetuskapasiteetti (erit. penkit kaadettuna). Jotenkin siitä huolimatta ko. mallin haluttavuus on (varmaankin sen ulkonäön vuoksi) muita sarjan malleja heikompi.
Itse olen miettinyt, että jääkö ko. malli jonkinlaiseksi valaistuneiden salaisuudeksi vai tuleeko siitä laajemminkin haluttu malli. Tuskin mitään klassikkoa kuitenkaan.
Opinions?

Comment