Mun himmeä kristallipallo näyttää ettei tuo N42 moottori siirry elävien kirjoihin anturijumpalla. Sammakon sisälmyksien sanomaa tulkitessani heräsi vahva visio, josko nuo jakomerkit kannattas tarkistaa. Lunderson post #2 jako hypännyt
Eikö nyt kuitenkin kannata sulkea pois todennäköisimmät helpot kohteet. Onko nyt siis niin että olette jumpanneet kampiakselin anturin kanssa kaksi kerta edes takas ilman että nokka-antureihin on koskettu? Samalla kysyisin onnistuuko sen vaihto ilman että imusarja otetaan irti? Kuten aiemmin totesin kone ei lähde käyntiin jos joku antureista on morjes. Toisaalta tarina ei kerro mitä koodeja on saatu ulos. Jos jako on hypännyt niin ulos saatu data kertoo sen ("timing over retarded" tai "-over advanced"). Jos koodi on jostain signaalin tasosta tai anturista itsestään niin vaihda nyt ne anturit ja tarkista johdotus. Jos ei vaihtamalla parane niin sitten jaon tarkastus - siinä menee 2-3 tuntia ja tarvitsee jaontarkastus-satsin..
Tarvikeanturi on arpapeliä - se voi toimia koko auton loppu-iän tai sitten 50km. Kyllä se saksalainenkin osaa hankkia kiinalaisen anturin ja pakata se saksalaiseen pahvilaatikkoon. Kyseessä on ihan yksinkertainen Hall-anturi mutta kun saksalainen valopää on laittanut 105 astetta jäähyjärjestelmän lämpötilaksi niin ymmärrätte varmaan ettei mikä tahansa kierrätystupperwaremuoviin kiedottu anturi kestä sitä öljykylpyä...
Joo tosiaan imusarja on otettu kyllä irti kun vaihdettiin mutta oli pakko vaihtaa toiseenkertaan kun motonetin paska anturi oli osunut kampi akseliin ja nokka anturiin ei oo koskettukaan
Comment