Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i jätti tielle huollon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kutoskone
    Bimmer Rookie
    • Apr 2016
    • 34
    • Jyväskylä

    320i jätti tielle huollon jälkeen

    Eli tarina on seuraavanlainen: 380t ajettu 320i oli eräässä autohuollossa määräaikaishuollossa, jonka jälkeen öljynsuodattimen kannesta vuoti öljyä. Huollossa pyysin myös katsomaan moottorin vikavaloa, jonka piti tulppien vaihdolla lähteä. Lähti 30km ajaksi.
    Vein auton takaisin ja vaihtoivat uuden öljynsuodattimen, samalla kerralla ei vielä ollut aikaa muulle. Vein uudelleen ja pesivät moottorin sekä ilmoittivat vikakoodeista, että vikoja on enemmänkin mutta ensin pitäisi tehdä 700+€ huohotin- ja imusarjaremontti. En sitä antanut tehdä ja kävin hakemassa auton, vaan pihasta lähtiessä kone pätki ja tehot olivat hieman hukassa. Ei muuta kuin u-käännöstä takaisin.
    Seuraavana päivänä sain auton takaisin, kuulemma vain kosteutta jäänyt pesusta ja lämpimäksi käyttämällä oli alkanut toimimaan. Vaan eipä mennyt kuin muutama kymmentä kilometriä, kun auto alkoi nykimään ja pysähtyi. Käynnistettyä auton se pätki ja sammuili yhä välillä, mutta lisäksi tehot olivat täysin kateissa, tasamaalla pysyi juuri ja juuri kakkosella käynnissä kaasu pohjassa. Ensimmäiselle ylämäelle asti sain auton ajettua, josta auto hinattiin samalle huoltamolle.
    He eivät suostuneet autoa tutkimaan, elleivät saisi korjata huohotinta ja imusarjaa ensin (ja sen jälkeen siis vasta etsiä vikaa). Käskivät lopulta vain viedä johonkin muuhun liikkeeseen kun luottamusta heihin ei näköjään ole, maksavat kyllä jos heidän aiheuttama vika.

    Ajatuksia mitä kannattaisi tehdä ja mikä voisi olla syynä tiellejäämiseen?
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2586
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Kutoskone View Post
    Ajatuksia mitä kannattaisi tehdä ja mikä voisi olla syynä tiellejäämiseen?
    Laturin ja akun kunnon voisi ainakin tarkistaa ensimmäisten arpomisten joukossa. Lisäksi jos saisit auton piuhan päähän, niin vikakoodeista saattaisi jotakin voida päätellä esim. polttoaineen syöttöön, ilmamassamittariin, tms. liittyen.

    Onko moottorin puolella uusittu osia, vai tulppia lukuunottamatta kaikki alkuperäisiä? M52 vai M54?
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Kutoskone
      Bimmer Rookie
      • Apr 2016
      • 34
      • Jyväskylä

      #3
      Laturi uusittu kesällä, akku alkoi ilmeisesti hinauksen lopussa olla vähissä (abs ja airbag valot syttyivät) kun yritin pientä puhallusta pitää lasilla että eteen näkee. Tuskin tuollainen tehon katoaminen akusta olisi kiinni?

      Jos jollain Jyväskylässä olisi laitteistoa koodien lukuun
      niin apu kelpaisi siihen.

      En moottorin osista muista/tiedä. M54 kone.

      Comment

      • jonip86
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2014
        • 581
        • lieksa

        #4
        tarkempaa inffoo autosta,, malli ja onko automaatti jne
        Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


        ex:e39 523iA sedan -97
        ex:e39 523 sedan -98
        ex:e34 535 sedan -88
        ex:e39 523 sedan -97
        ex:e36 325 (taxi) -95
        ex:e36 325 coupe -93
        ex:e34 525 m50 -90
        ex:e34 520 m50 -90
        ex:e34 520 m20 -89

        Comment

        • Kutoskone
          Bimmer Rookie
          • Apr 2016
          • 34
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by jonip86 View Post
          tarkempaa inffoo autosta,, malli ja onko automaatti jne
          320i '03 2.2 manuaali.

          Comment

          • Jka
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 213
            • jyväskylä

            #6
            Vikakoodit lukemaan. Lukulaitteen saat lainaan laukaasta tästä jyväskylän vierestä jos tarviit.
            E70 X5 4.8i
            ex: E46 325Ci

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16290
              • Asikkala

              #7
              Muistathan että 380 tkm. ajettu ei ole uusi varsinkaan konehuoneen muovi/kumiosien kohdalla jotka murenee vähemmän ajetuistakin ? En syyttäisi korjaamoa ensimmäisenä varsinkin kun ovat jo huohotin ym. remonttia tarjonneet.

              Kiitos ja anteeksi.

              Comment

              • Kutoskone
                Bimmer Rookie
                • Apr 2016
                • 34
                • Jyväskylä

                #8
                Eihän tuo uusi auto ole todellakaan, mutta jos korjaamokäynnillä aivan normaalisti toimiva ehjä auto muuttuu ajokelvottomaksi, kuvittelisi melko todennäköiseksi, että asioilla jotain yhteyttä olisi.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  Huohottimessa moskaa, tukkoon ja öljyä imusarjassa/koneessa?
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10494
                    • Saaressa

                    #10
                    Originally posted by Kutoskone View Post
                    Eli tarina on seuraavanlainen: 380t ajettu 320i oli eräässä autohuollossa määräaikaishuollossa, jonka jälkeen öljynsuodattimen kannesta vuoti öljyä. Huollossa pyysin myös katsomaan moottorin vikavaloa, jonka piti tulppien vaihdolla lähteä.

                    Ajatuksia mitä kannattaisi tehdä ja mikä voisi olla syynä tiellejäämiseen?
                    380tkm ajettu auto jossa palaa vikavalo kun viet korjaamolle. He tarjoavat huohottimen vaihtoa joten eiköhän ne ole siellä päätynyt tulppien vaihdon jälkeen että siinä huohottimessa on vika. Että oiskohan siellä syy sitten tielle jäämiselle.

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • walde
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 947
                      • Melkein Espoo

                      #11
                      Originally posted by Kutoskone View Post
                      Eihän tuo uusi auto ole todellakaan, mutta jos korjaamokäynnillä aivan normaalisti toimiva ehjä auto muuttuu ajokelvottomaksi, kuvittelisi melko todennäköiseksi, että asioilla jotain yhteyttä olisi.
                      Normaalisti toimiva ehjä auto, jossa palaa moottorin häiriövalo?
                      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6923
                        • N/A

                        #12
                        Ihan jo ensimmäisenä jos on 380tkm ajettu M54 eikä ole vaihdettu huohottimia/muita letkuja, voi olla pelkästään maf ja kaasuläpän välisessä putkessa iso repeämä jolloin auto käy varmasti tosi huonosti.
                        Tutkimaan nyt ekana nuo letkut ja mahdolliset imuvuodot, ei se huohotinkaan kyllä ole turha vaihtaa. Maksaa n. 60eur osat marmorilta, kittinä. Ei tarvi purkaa imusarjaa, tekijämies vaihtaa imusarja paikallaan 2h homma.

                        Comment

                        • Jka
                          BTCF Member
                          • Sep 2009
                          • 213
                          • jyväskylä

                          #13
                          Aika kova ukkeli saa olla että huohottimen vaihtaa putkineen imusarja paikallaan kahteen tuntiin. Niin vittumaisessa paikassa se on! Se kannattaa juu toki vaihtaa mikäli niin ei ole tehty, onnistuu helpoiten kun sen imusarjan irroittaa ja samalla sitten voi senkin puhdistella. Johtuuko tämä vika siitä onkin ihan eri juttu, vikakohta kerrallaan käy läpi niin kyllähän se syy löytyy.
                          E70 X5 4.8i
                          ex: E46 325Ci

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6923
                            • N/A

                            #14
                            Originally posted by Jka View Post
                            Aika kova ukkeli saa olla että huohottimen vaihtaa putkineen imusarja paikallaan kahteen tuntiin. Niin vittumaisessa paikassa se on! Se kannattaa juu toki vaihtaa mikäli niin ei ole tehty, onnistuu helpoiten kun sen imusarjan irroittaa ja samalla sitten voi senkin puhdistella. Johtuuko tämä vika siitä onkin ihan eri juttu, vikakohta kerrallaan käy läpi niin kyllähän se syy löytyy.
                            Eipä se kyllä ole mitenkään mahdoton suoritus. Entiseen E46 askarreltiin tuo kaverin kanssa, ja taukoineen meni ehkä maksimissaan 2h kun oikein rauhassa purin ensin vanhan pois. Samalla toki putsailin öljytikun putken. CCV kannattaa ostaa merkkarilta kittinä, n.53euroa. Sisältää 2 eristettyä putkea.

                            Näitten opastuksella onnistui.

                            Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


                            Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


                            Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
                            Last edited by Antti O; 01-12-2017, 21:44.

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              #15
                              Tulpan vaihdolla piti häiriövalo saada sammumaan. mistä moinen ajatus? Oliko vikakoodia kipinän puutteesta?
                              Oisko kuitenkin puolavikaa.
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎